דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להדביק טפטים לקירות 

מאת    [ 25/11/2009 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 4719 פעמים ]

איך לחשב כמות הגלילים הדרושה.

נניח, שהחדר שלכם בגודל 4X6 מ' וגובה הקירות 2.5 מ'. הרוחב של הטפטים לקירות שאתם רוכשים הוא 53 סמ', 10 מ' בכל גליל. נחשב את כמות הגלילים שעליכם לקנות. ההיקף של החדר הוא:( 4+6) X 2=20 מ'. נחלק את היקף ברוחב הטפט ונקבל כמות החלקים הדרושים לחדר: 20/0.53 = 37.7, כמובן נעגל את המספר ל- 38.

גובה של כל חלק נחשב עם לקיחת בחשבון תוספת של בערך 10 סמ', כי נצטרך אותם ליישור וצימצום הטפט כשיתייבש (בדוגמא שלנו זה יוצא 2.6 מ'). עכשיו נכפיל את גובה של כל חלק בכמות החלקים: 38x2.6 =98.8. זהו אורך הכולל של הטפטים שצריכים לחדר. כל מה שנשאר – לחלק את מספר שקיבלנו באורך הטפט בגליל אחד: 98,8:10=9,88. שוב מעגלים את המספר לגדול. כתוצאה מהחישוב הגענו למסכנה שלחדר בגודל 4X6 מ' אנחנו צריכים 10 גלילים של טפטים לקירות.

כמובן, יש בחדר חלונות ודלתות, אך צריך לזכור על התאמת הציור, פגמים בטפטים וכדומה. לכן עדיף להשאיר קצת למקרים האלה.

בוחרים דבק לטפטים.

פעם, כשכל הטפטים היו על בסיס נייר, לא היתה בעיה להתאים דבק. אבל היום יש כל מיני סוגים של טפטים, שכל אחד מהם דורש דבק משלו. לכן כדאי לראות בהוראת שימוש לאיזה סוגים של טפטים מתאים כל דבק, אבל יש גם דבקים אוניברסאליים, שמתאימים לכל מיני סוגים. כל דבק מורכב מבסיס, בקטריציד (לחיטוי הקירות) ופוליויניאציטט – תוספת להגברת דביקות החומר ועמידות במים. תסתכלו על רכיבים של הדבק – החלק הגדול אמור להיות הבסיס. ופוליויניאציטט – חלק יחסית קטן. בנוסף, קיים רכיב pH, דבק עם pH גבוה לא מומלץ להשתמש להדבקה של טפטים בצבעים בהירים, כי הוא יכול להופיע אחרי זה בצורה של כתמים. הכמות האופטימאלית של pH היא 6 או 7.

הכנת קירות לפני הדבקת טפטים לקירות

לפני ההדבקה של טפטים לקירות חייבים להסיר את הטפטים הקודמים, אם היו. לפעמים טפטים הקודמים יושבים מאוד חזק וחושבים שאשפר להשאיר אותם. זוהי טעות הכי גדולה. הם יכולים להיפרד מהקיר אחרי שיירטבו ע"י דבק. לכן צריך להוריד אותם. הכי פשוט לעשות את זה אם להרטיב אותם עם מים. אם זה לא עוזר אפשר לגהץ אותם דרך בד רטוב. זה חייב לעזור. אחרי זה צריכים ליישר את הקיר ככל אפשר – לתקן את הפגמים וסדקים.

מתחילים להדביק טפטים לקירות

קשה מאוד להדביק טפטים ללא עזרה של בן אדם נוסף, לכן תמצאו מישהו שיכול לעזור ומתחילים. בהתחלה צריך למדוד את החלק. לא לשכוח שאחרי התייבשות טפטים יכולים להצטמצם, לכן תשאירו תוספת של 5 סמ' מכל צד (למעלה ולמטה).  אחרי שיתייבשו אפשר לחתוך את שאריות עם סכין יפני.

את הדבק צריך למרוח מאמצע לצדדים. משאירים את הדבק להיספג כמה דקות, טפטים אמורים להיות רכים אך לא להתרטב לחלוטין כי יכולים להיקרע. אחרי שהדבקתם את הטפט לקיר – צריך לגהץ אותו עם רולר או מגבת יבשה (טוב רק לטפטים מנייר).

שיטת ההדבקה של טפטים עם תמונות (של כמה חלקים)הינה שונה, יש כאן חשיבות לסדר ההדבקה, התאמת הציור וכו'. אפשר לקרוא כאן איך להדביק טפטים עם תמונות.

הדבקת טפטים לקירות – עניין לא מסובך. יש חשיבות גבוהה לאיכות הטפטים ואיכות הדבק. וכמובן סבלנות ועדינות. תמצאו מישהו שכבר עשה את זה בעבר ויכול לעזור לכם בפעם הראשונה. ובפעם הבאה תעשו את זה כבר לבד.

בהצלחה!

חנות Israel Decor משווקת טפטים עם תמונות איכותיים ומעוצבים  לעיצוב חדרים.


הטפטים מיובאים מגרמניה (Komar ) ושוויץ (Wizard&Genius) - חברות המובילות בעולם הטפטים.  


האתר מציע מגוון רחב של טפטים בצבעויות מגוונת ובעיצובים שונים. המבחר הרב יאפשר לכם לבחור טפט על פי טעמכם האישי ,כך שיהפוך לחלק בלתי נפרד מהריהוט ומהעיצוב של הבית שלכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב