דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה לילדים - כלי להעצמה 

מאת    [ 25/11/2009 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2131 פעמים ]

כשאני שואלת ילדים מה זה יוגה תמיד יהיה ילד אחד או שניים שיכנסו מיד לתנוחת הלוטוס (רגלים מקופלות אל הירכיים) יעצמו את עיניהם, ירכזו מבטם בהגזמה וישימו את ידיהם על הברכיים...הנה זה יוגה יסננו...
אין ספק שכיום עם קצב החיים האינטנסיבי, הורים עסוקים, לחץ בבית הספר, צפייה פסיבית בטלוויזיה, מחשב, מסרים חזותיים שנמצאים בכל מקום, אלימות גואה, העלאת המילה יוגה יוצרת אצל הילדים דמות של שקט ועצירה עם התבוננות פנימה.
ילדים מושפעים ממה שעובר עלינו המבוגרים ומגיבים לזה, כמו כן הם מושפעים מכל הדברים שהזכרתי לעיל. יוגה יוצרת מסגרת מאפשרת לילדים: מצד אחד כללי התנהגות ברורים, גבולות, מוסר (יאמה) ותפיסה עצמית (ניאמה) ומצד שני חופש לפעולה במסגרת הגבולות הקיימים. על כן המזרנים בשיעור חשובים מאד ויוצרים את המסגרת -גבול ברור וראשוני.
בשיעור יוגה הילד חווה את האסנות (תנוחות - תנועות) בצורה חווייתית וחיה. לכל אסנה שם ונראות של חיה או דומם שניתן לקשר לעולמו של הילד, ניתן גם לשיר שיר או דקלום, להשמיע קול ולנוע בדרך מסוימת, להשמיע מוזיקה, להשתמש באביזרים, לצייר או כל דבר שעולה במוחו הקודח של מי שמעביר את השיעור. כשעובדים עם ילדים יש צורך להיות יצירתי בכל רגע ולתת לילדים להוביל ולכוון אותנו למה הם זקוקים.
מעבר ליתרונות הפיזיים בתרגול יוגה - חיזוק הגוף והשרירים, שיפור הגמישות, קוארדינציה שיווי משקל ומודעות לתנועה יש הביטים נוספים שהוכחו מחקרית בהם:
- ילדים שנוהגים לתרגל יוגה שולטים ברגשותיהם טוב יותר, עומדים בתנאי לחץ ויכולים להרגיע את עצמם. מחקרים מראים שהילדים גם נוטים לבחור בתזונה בריאה יותר וכי הם עוסקים יותר בפעילות ספורטיבית מאשר ילדים שאינם מתרגלים יוגה. אני סבורה שגם ילדים עם הפרעות קשב למיניהן וגם ילדים רגועים ומופנמים יכולים להיות נשכרים מתרגול יוגה. לתרגול עצמו יש השפעה מאזנת ומרגיעה שיוצר אצל הילד קירבה לעצמו.
- יוגה עוזרת לטיפול בנושא הדימוי הגופני בין אם מדובר במשקל עודף ובין אם בתת משקל אחד המחקרים בדק את היתרונות הקיימים בתרגולי יוגה לבני נוער הסובלים מבעיות אכילה. אותם צעירים השתתפו בשיעורי יוגה כחלק משיגרת הטיפול הפסיכיאטרי היומי. 75% מהצעירים, שבדרך כלל סובלים מדימוי עצמי נמוך, דיווחו על שיפור במצבם הבריאותי. הם השתמשו במילים רגועים, שלווים, נמרצים, ויותר ערניים כדי לתאר את תחושתם לאחר השיעור ( M.J Fury, MA, RYT and L.C. Kaley-Isley, PhD, RYT)
- יוגה עוזרת ליצור הרפיה בגוף ובנפש עם זאת השיעור לכשעצמו יכול להיות דינמי מאד. כשילד מצליח להרפות ולשחרר מתחים כל המערכות בגוף בהן המערכת הסימפטטית (מערכת העצבים שעובדת במצבי לחץ) והמערכת הפרה סימפטטית (מערכת העצבים שאחראית על מצבי הרגיעה בגוף) עובדות טוב יותר וכך אופן תפקודו של הילד משתפר, יכולות הריכוז, הלמידה והביטוי עולים, הילד רואה את השינוי בעצמו וכך הוא גם יכול לתפוס את הסביבה והאחר כמשהו לא מאיים ואוהד. דבר זה תורם ליצירת אקלים חיובי ושיפור התקשורת במשפחה, בסביבה הקרובה ובבית הספר.

אין ספק שבשנים האחרונות עלתה המודעות בארץ ובעולם ליתרונות של תרגול יוגה לילדים מכל הסיבות שהזכרתי כאן, כמו כן, יוגה מעודדת אי תחרותיות ומורידה את מפלס האלימות.
אני מאמינה כי כל ילד וילדה יכולים לצאת נשכרים מתרגול היוגה ולקבל את הדבר לו הוא או היא זקוקים כדי להגיע לאיזון.

* הציטוט המחקרי נלקח מתוך מאמר כשהיוגה פוגשת את המערב מאת רונית אייזנברג
http://www.yoga.co.il/articles/kidsreserch.asp

קיה קרנברג מורה בכירה ליוגה מתמחה ביוגה לילדים, יוגה להריון ובייבי יוגה מעבירה חוגי יוגה לילדים בבתי ספר, גנים ובמסגרות פרטיות                      href="mailto:Kayayoga7@gmail.comKayayoga7@gmail.com">">Kayayoga7@gmail.com      052-4545213      לאתר                                            




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב