דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויזה לארהב - חשוב לדעת 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 3348 פעמים ]

מהי ויזה לארה"ב

ויזה לארה"ב היא אשרת כניסה לארה"ב. רשויות החוק האמריקאיות נותנות אותה, לא לכל דורש, באמצעות נציגות דיפלומטית בארצו של המבקש. ויזה לארה"ב היא היתר כניסה לארה"ב אבל עדיין אין הכניסה לארה"ב מובטחת: פקיד ההגירה במסוף הגבול הוא אשר קובע האם בעל הוויזה אכן ייכנס לארה"ב.

הליכי הבקשה

את הטפסים להגשת הבקשה תוכלו להוריד מהאינטרנט. הנמען הוא כמובן שגרירות ארה"ב.

בישראל שני מעונות לשגרירות ארה"ב: האחד ברחוב הירקון בתל אביב והאחר בירושלים. השגרירות היא טריטוריה אמריקאית מובהקת מן ההיבט החוקי וגם כדי להיכנס למתחם שלה דרוש אישור או הזמנה, המתקבל לאחר הגשת הבקשה ובה פרטים מלאים, נכונים, מטרת הנסיעה ופרטים אישיים המשקפים את הפרופיל של המבקש. גם לצורת הבקשה הנחיות ברורות: גודל תמונתך המצורף, טופס ממולא בדפוס ולא בכתב יד, לא מקופל ולא מקומט ולאחר ששולמה האגרה.

הריאיון בשגרירות

לאחר שזומנתם לריאיון תצטרכו להוכיח את חפותכם, לסתור את פרופיל הטרוריסט ולתת נתוני אמת. כדאי לתת נתוני אמת. התחכמות וחוסר דיוק יפעלו נגדכם. המבקשים ויזה לארה"ב לצורך נסיעה המוגבלת בזמן צריכים להצהיר הצהרה משפטית על תכלית נסיעתם ולהוכיח כי יש להם חיים בארץ: עבודה, משפחה, לימודים ומספיק סיבות לחזור הביתה בזמן. לאחר הריאיון בודקות הרשויות האמריקאיות את עניינכם מול גורמים ביטחוניים, מאמתות נתונים ולכן לעתים יעברו חודשים עד שתקבלו ויזה לארה"ב. עם ביקורכם בשגרירות הקפידו על התנהגות מנומסת וצייתנית. נציגויות של ארה"ב בעולם נתקלו לא אחת בפיגועים שהיו מכוונים נגדן. הסדרי הביטחון בכניסה לבית השגרירות הם רבים, הבדיקה קפדנית ולכן התור עלול להיות ארוך.

קשיים בהשגת ויזה  לארה"ב

לו כבר הייתם בארה"ב או יש לכם אזרחות אירופאית, אתם בני דיפלומטים, ייתכן שהשגת האשרה תהיה קלה ומהירה. הארצות לוב, קובה, איראן, עיראק, סודאן, פלסטין, סוריה וצפון קוריאה נחשבות תומכות בפעילות טרור נגד ארה"ב. לכן ילידי ארצות אלה נאלצים להמתין זמן רב לוויזה. בקשתם נבדקת מול גורמי מודיעין ולעתים לא יקבלו ויזה, אפילו הם חפים מכל כוונת זדון ואין כל היגיון בדחייתם. אם אתם צופים קשיים בהשגת ויזה לארה"ב, או סתם אין לכם כוח להתעסק עם זה, תמצאו עורכי דין המצויים היטב בחוק האמריקאי ובשיקוליו למי לתת ויזה או לא ויעזרו לכם למלא את הטפסים ולהשיג את הוויזה. לא קיבלתם ויזה לארה"ב? אל תאבדו את החשק לנדוד. יש עוד מקומות אליהם תוכלו לנסוע, לטייל בהם ואף לעבוד.

הכרטיס הירוק

ההבחנה בסוגי האשרות היא קודם כול בין אשרה לשהות זמנית ובין אשרה לשהות קבועה. ויזה לארה"ב לצורך מגורים בה היא נושא מורכב יותר, מאחר שארה"ב איננה מעוניינת בסתם מהגרים. בכל אופן, לשהות קבועה צריך גרין קארד, שהוא אשרה לחיים ולעבודה בארה"ב המקנה למעשה זכויות של תושב קבע. תהליך הקבלה של אשרה זו ארוך. הוא ניתן לאחר שהוכחה שהות חוקית וממושכת בארה"ב, כזאת שאינה מפריעה לאמריקה, או נישואים לאמריקאי/ת, או קרבת משפחה מדרגה ראשונה אחרת לאזרח ארה"ב. משום מה, ארה"ב נותנת גרין קארד בכל שנה בהגרלה לאחדים מבין הרוצים הרבים להיות אמריקאים.

סוגי ויזה לארה"ב 

ויזה לארה"ב מסווגת לדרגות ולעניינים שונים לפי סדר האותיות מ-A ועד W ואלה כמה מהם:

A ניתנת בנקל לדיפלומטים ולבני משפחותיהם. B ויזה לארה"ב המבוקשת והניתנת ביותר: לתיירים. C ניתנת לתיירים העוברים בארה"ב לצורך טיסת קישור למקום אחר, כלומר אינם מתכוונים אף לתייר בה. D ניתנת לבעלי מקצועות הנוסעים אליה מעצם טבעה של עבודתם: דיילים, טייסים ומלחים. E ניתנת לצורכי השקעה ועסקים, יבוא, יצוא וסחר, התורמים לשתי המדינות. F ניתנת לסטודנטים ולבני משפחותיהם הבאים לבקרם. H ניתנת לצורכי עבודה בארה"ב על בסיס כישורים מיוחדים. תיהנו מן התהליך של השגת ויזה. ראו בו מבוא ללימודי ארה"ב. למרות המיתון בכלכלתה, תמצאו שיש תרבות אמריקאית מפוארת, מסודרת ועדכנית ללמוד ממנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב