דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג: הויכוח נגד סלוגן 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 825   [ נצפה 3057 פעמים ]

קופירייטינג: הויכוח נגד סלוגן

Dan Heath & Chip Heath כותבי הספר "ככה זה נדבק" ובעלי בלוג בעל אותו שם.

אתה עלול לחשוב ש סלוגן הוא קונספט מודרני, אבל מילון אוקספורד עוקב אחר המילה אחורה לשנת 1513, מתייחסת לקריאת קרב של שבטים סקוטים. קלנים סקוטים אהבו את הסלוגנים שלהם כל כך ולעתים כתבו אותם על המגינים שלהם. הסלוגן של הקלן Donnachaidh "קשוח ומעורר" , של Cameron "בני כלבים בואו וקבלו בשר" וקלן אחר "לעזאזל זאת לא שמלה, זו חצאית" (סתם בדיחה)

אין היום מגינים אבל סלוגנים יש בכל מקום. פוליטיקאים יוצרים סלוגנים("שינוי שאתה יכול להאמין בו", "המדינה קודם" ) לכל מדינה יש סלוגן כמו לניו המפשייר "חייה חופשי או מות" וכמה מאות שנים אחרי לידת המילה סלוגן, הארגונים הרימו את הכרזות שלהם. זעקת הקרב של אלקה זלצר "פלופ פלופ פיז פיז" לוחמי נייק Just do it וקריאת משתמשי הוויאגרה "קשוח ומעורר".

כל אחד אוהב סלוגן. הם כיף. אבל כאן הבעיה: מה אם יש לך משהו באמת חשוב לומר, אבל כשאתה פותח פיך מה שקופץ הוא משהו מיועד למשוגע משנות הששים? ראינו את זה, והמראה אינו יפה.

לאחרונה, כוח משימה של מנהלים חשובים בחברת טכנולוגית ערכה סיעור מוחות על יוזמה של מנהיגות חדשה. היא רצתה שמנהלי החברה יקדישו זמן רב יותר לפתח את האנשים ולא למתן פקודות. כדי שזה יקרה על החברה לשנות את האופן בו טפחו את המנהלים האלה, את התשלום וההערכה שלהם. עדיין, לנוכח שינויים גיבורים אלה, כוח המשימה חש בצורך להפיק עוד סלוגן. (מופיע כאן בשינוי כדי לא להסגיר) "מנהיגות של 360 מעלות כי כולנו חשובים" ואז כל העובדים בעולם גלגלו עיניים.

חשבו על כך לרגע, אלה היו אנשים חכמים, בעמדות מפתח, כל אחד עם 20 30 שנות ניסיון, והם מתווכחים אם "כולנו חשובים"  חריף מספיק. אם כל שחקן בסתר ליבו רוצה לביים, אז כל מנהל בסתר ליבו רוצה ליצור מודעת פרסומת.

סוג זה של וירוס הסלוגן פורח גם בעולם הלא רווחי. Civic Ventures  הוא יזמה חברתית המקדמת את הרעיון של קריירה שנייה. כזו שמתחילה בגיל 50-60 ומונעת על ידי הרצון לתת בחזרה. באירוע לכבוד זוכי פרס המטרה- אנשים שבחרו בקריירה נוספת – נתנו לקהל אתגר: איך לשכנע מבוגרים אחרים לעשות את מה שהם עשו. 

יש מספר גישות. לספר סיפור על מישהו שמצא מטרה חדשה דרך קריירה נוספת (כמו ביל גייטס). לגעת בשאיפה של עובדים מבוגרים להטביע חותמם בעולם. לציין את ההבדל בין כאלה שבוחרים בקריירה נוספת לבין חבריהם שלא.

במקום זה עשרות אזרחים כאלה באופן עצמאי בישלו סלוגנים "מוכנים לזעזע את העולם" "אל תבטח באף אחד מתחת לגיל 60" "אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים" אנשים אלה לא היו נאיבים. ההנחה שלנו שהייתה להם כפייה נוירולוגית.

Oliver Sacks  הנוירולוג סופר המפורסם, דן במזימה של מטופלים שנתקעת להם מנגינה בראש. האם אינסטינקט הסלוגניות זה משהו שנתקע להם בפה? אחרי שמאז הילדות אתה מוצף בסלוגנים קשה אולי לדמיין תקשורת חשובה בלעדיהם. האסוציאציה כל כך טבועה שקשה להימנע ממנה.

אם יש לך תקציב מודעות של 50 מיליון דולר למוצר צריכה שדומה מאוד לזה של המתחרים. אז בבקשה, תמשיך לכתוב את הסלוגנים האלה. (או תוויות שהן סלוגנים הנכתבים על ידי אנשים שיש להם התנגדות מוסרית לכתוב סלוגנים). אנשים צריכים סיבה להעדיף את קרסט על קולגייט. אבל האחרים צריכים להלחם באינסטינקט הסלוגני. אנשים אינם מדברים שפת סלוגן היום אלא בסוג של בדיחה. כשאתה שומע סלוגן אה מיד הופך ציני. (תאר לעצמך את תגובתך אם ילדיך יתחילו להשתמש בסלוגן - אם אתה אוהב מישהו, קנה לו Wii .)

כך, כשחברה טכנולוגית מודיעה על תכניתה, והדבר הראשון שהעובדים שומעים הוא "מפני שכולנו חשובים" היזמה נגמרה. אתה הופך למוכר משחת שיניים והם הלקוחות החשדניים.

איך אתה יודע אם אתה יוצר סלוגנים באופן לא רצוני? הנה מבחן לקחת הביתה: אם אתה יכול לדמיין שני סימני קריאה בסוף הרעיון שלך, זהו סלוגן. אם אתה יכול לראות אותו על ספל , זה סלוגן. זרוק אותו ותתחיל לתקשר.

כשיש לך רעיון גדל, תן לו חיים בעזרת סיפור. עשה אותו אמיתי, צבע אותו עם פרטים, עשה אותו משהו שחשוב לאנשים. רק אל תהפוך אותו לזריז.

 

 

 

שרון בג ליבוביץ


ברית המילה


יחסי ציבור .קופירייטינג. מיתוג.


054-4653663.09-8944892 


http://www.brithamila.com/" href="http://www.brithamila.com/">www.brithamila.com


http://brithamila.com/blogi/" href="http://brithamila.com/blogi/">http://brithamila.com/blogi/


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב