דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשיים כלכליים בחיי הזוג 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 2510 פעמים ]

 

קשיים כלכליים בחיי הזוג

 

אחד הדברים המערערים את שלום הבית הוא "עסקי תבואה" , כמאמר חז"ל (ב"מ נט.): "אמר רבי יהודה, לעולם יהא אדם זהיר בתבואה בתוך ביתו, שאין מריבה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא על עסקי תבואה....... אמר רב פפא, היינו דאמרי אינשי : כמשלם שערי מרדא נקיש ואתי תיגרא בביתא". פירוש – כאשר נגמר המזון באה מריבה בבית. (מתוך בניין שלם , פרק ח', התכונות המיוחדות שבאישה, עמ' ע"ז , ע"י דוד אהרוני שנת תשס"ה).

ישנם חיכוכים רבים בין בני הזוג הנובעים מההשפעה של הבעיות הכלכליות הניצבות בפני האנושות כולה כיום כמו: אי הביטחון הכלכלי, האינפלציה הדוהרת, חוסר הישע שמרגישים אנשים כה רבים ביחסי החברה, המדיניות של תקופתנו, היעדר היציבות הנגרם ע"י השינויים בערכים ובמוסר, מימדי העוני, פירוקה של החברה שלנו למפלגות קטנות אשר כל אחת דואגת לאינטרסים שלה,החשדות שיש לכל אחד כלפי זולתו, הנובעים מהתחרות והיריבות הרווחות בימנו ומעל לכל עומדת התחרות הבלתי נלאית להשיג רמת חיים גבוהה וכתוצאה מכך ישנה אי הסתפקות אשר אלה הם היסודות העיקריים הגורמים לקונפליקטים בחיי הזוג.

מרבית הזוגות טוענים כי הקשיים הכלכליים הם שהרסו את חיי הזוגיות וההרמוניה בניהם.

ישנה אימרה עממית האומרת:"כאשר העוני נכנס בפתח-פורחת האהבה דרך החלון",

אך האם יש בה אמת?

מן הסתם היינו יכולים לחשוב שהמצב הכלכלי הוא הסיבה לבעיות בחיי הזוג אך קשיים עשויים לקרב בין בני הזוג כשם שהם עלולים לשבור את קשר הנישואין שביניהם.אצל רבים מהזוגות מצב של שפל ואבטלה עשוי לאחד אותם,ואילו אצל זוגות אחרים-לשבור אותם.

כל קושי או משבר מכל סוג שהוא,הוא מבחן לאומץ ליבם וכנותם של בני הזוג,הוא מבחן ליסודות, עליהם מושתתים הנישואין שלהם. במרבית המקרים שזוגות טענו שמצבם הזוגי הדרדר בעקבות משבר כלכלי נמצא שהיו סיבות עמוקות יותר שהביאו לפירוק התא המשפחתי,סביר להניח כי הבסיס לנישואין במקרים מסוימים אלו לא היה מעולם רחב מדי כדי לעמוד בלחץ כלשהו,ואולי היה פגום בשל חיכוכים אחרים עד כי כל מטען נוסף אפילו הקל ביותר השלים את מלאכת החורבן.

ע"מ למנוע עד כמה שאפשר חיכוכים בין בני הזוג חשובה וחיונית לבני הזוג שתהיה

האמונה בבורא עולם,שהוא כל יכול ומיטיב עם הבריות ובידו למלא כל מחסורנו וכל משאלותינו,רק האמונה בבורא עולם מסוגלת לשמש רפואה למצבי פחד ודיכאון והיא בלבד הנותנת לאדם כוחות לשאת משברים,שום תחליף לא יהיה מספיק טוב כמו האמונה אשר נוסכת באדם את תחושת הביטחון .

לסיכום,

כאשר יש לשני בני הזוג הביטחון להתייצב יחדיו בעוז בפני הבעיות, אין למעשה בעיה העלולה

להפריע ליחסי הנישואין.גם אם בני הזוג יתמודדו עם משברים קשים כל עוד השקפת חייהם מבוססת על אמונה וביטחון בבורא עולם והינם בעלי אומץ וכמיהה למצוא פתרון הרי אין כל סכנה למערכת היחסים ביניהם.

יתרה מכך, הקשיים יגבירו את סיגולם וכושרם של בני הזוג לשיתוף פעולה הדדי ובעזרת מצבי מבחן אלו יתגלו אישיותו וגישתו של כל אחד מבני הזוג לנוכח המצב הקיים.

ככל שבני הזוג יתקלו בבעיות גדולות כך יתהדקו ביניהם הקשרים,כי בעקבות המשבר תבוא התחושה של אסירות- התודה על העזרה ועל ההבנה ההדדית,והיא אשר תעמיק את אותה הרגשה חשובה מכל- הרגשת ההשתייכות.

 

 

מירי עמנואל 

 

"מעיין הנפש"-קליניקה פרטית לאיזון גוף ונפש  בהנהלת מירי עמנואל [BA] מטפלת ריגשית,מנחת נישואין מוסמכת מטעם י.נ.ר  ויועצת בריאות והרזייה. - לפרטים וקביעת תורים:0578118254




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב