בחירת מונולוג לאודישן איננה משימה קלה, אך בהחלט חשובה. טקסט שתתחברו אליו יכול לעשות את ההבדל בין הופעה טובה למושלמת. הנה טיפים שיעזרו בבחירת המונולוג.
הכי קל? ללכת על המונולוג הראשון שאתם נתקלים בו בחיפוש בגוגל, כמובן. אבל לא מומלץ. מה שכדאי יותר הוא לגשת לספריה או למאגר מחזות, לקרוא כמה שיותר מונולוגים ופשוט לבחור את זה שאתם הכי מתחברים אליו.
יותר מזה, כדאי להשקיע עוד קצת מזמנכם כדי לברר פרטים לא רק על המונולוג, אלא גם על הדמות שתגלמו, שזהו המונולוג שלה - מי אתם? מי הדמויות האחרות במחזה? מי כתב אותו, מת
י הוא הועלה בארץ, אם בכלל - כמה שיותר פרטים, גם כאלה שנדמה לכם שאינם קשורים. דעו זאת - כל פרט שתדעו על המונולוג שלכם, ולו הקטן ביותר, ישפר את הופעתכם. ככל שתכירו יותר את הסביבה בה אתם משחקים, כך תוכלו להפוך באופן משכנע יותר לדמות אותם אתם מגלמים. גם כדאי ורצוי לקרוא את כל המחזה, זה ייתן לכם פרספקטיבה אחרת על המונולוג ויאפשר לכם להבין באיזו סיטואציה הדמות שלכם נמצאת.
אל תנסו להרשים את המלהקים על ידי מונולוגים שייקספיריים בשפה מסובכת. השאירו את זה לשחקנים שיכולים לבטא את המילים... אם אתם בכל זאת מתעקשים לבחור במונולוג מסוג כזה, כדאי לדאוג לפרש כל מילה ומילה ולרדת לעומק המשמעות במשפטים. דברו ברור, אל "תבלעו" מילים. דיקציה נכונה היא מפתח לאודישן מוצלח.
אודישן ממוצע אורך כדקה וחצי או שתי דקות. לכן אל תתאמצו ללמוד 2 עמודים בעל פה - עדיף להשקיע בקטע קצר ולעניין. מה גם שהבוחנים בדרך כלל קצרי רוח, והמועמדים עומדים בתור ארוך אחריכם...
לאחר שלמדתם את הטקסט בעל פה עימדו מול מראה והציגו את הקטע מספר פעמים לעצמכם. אם אתם יכולים להיעזר באיש מקצוע, עשו זאת. אם לא, הציגו את הקטע מול אנשים שאינם חלק ממעגל החברים הקרוב אליכם ובקשו את דעתם: קולגות לעבודה, ידידים, שכנים. היו מוכנים לביקורת ונסו לשפר את הופעתכם לפי ההערות הבונות של הקהל.
כדאי להביא לאודישן אביזרים ששייכים לדמות או לסיטואציה - למשל, בגדים שיתאימו לדמות, פאה או משקפי שמש. אם אתם אופנוען, החזיקו קסדה. אם אתם ירקן, קחו פרי או ירק. חלקכם אולי מחייכים עכשיו, אבל דבר כזה יעיד על השקעה בעיני הבוחנים ויעמוד לזכותכם.
ולסיום, רגע לפני שאתם עולים אל הבמה ונעמדים מול עיניהם הבוחנות של צוות הליהוק – נשמו עמוק, היפרדו מהאני היומיומי שלכם, פתחו את הדלת ואמרו את ה"שלום" הראשון בדיוק כמו שהדמות שלכם הייתה אומרת אותו.
בהצלחה!
"Go Management ישראל" היא סוכנות דוגמנות וטאלנטים שזהו הסניף השלישי שלה בעולם. לבעליה ניסיון של מעל 10 שנים בתחומי האופנה, צילום, הפקות ויחסי ציבור.