דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיומנו של חוקר - סיפורי חקירות - מאזן האימה 

מאת    [ 23/11/2009 ]

מילים במאמר: 1668   [ נצפה 3572 פעמים ]

הזעתי נואשות בחליפה השחורה, אגלי הזיעה נטפו מתחת למגבעתי שעה שגירדתי בזקני המזויף, העוברים והשבים חלפו חיש על פני והתרוצצו במהירות לקראת ההכנות לשבת, היה זה יום שישי – היום הכי לחוץ בחברה החרדית. התמקמתי בזווית טובה ותצפתתי על חנות לתשמישי קדושה ויודייקה, תכננתי מעקב קצר לפני שיבחינו (למרות התחפושת) שאני לא אחד משלהם.

חום אוגוסט הכה בי ללא רחמים ובעודי מנסה ללמוד את שגרת ההתרחשות בחנות, ראיתי את הלקוח ששכר אותי מוציא תשמיש מחלון הראווה.   אותו לקוח, בחור כבן 40 נכנס למשרדי לפני כשלושה שבועות, הייתה זו שעת לילה והבחור התגנב התגנבות יחידים והגיע לפגישה, זכרתי כי הצעיר נוטף הזיעה התיישב במשרדי, פלט אנחת רווחה וסיפר כי חצי שנה לפני כן הגיעו אליו שני גיסיו ומסרו לו בפנים זועפות מעטפה חומה גדולה על השולחן, במעטפה היו מספר תמונות שלו, נטול החליפה השחורה, למעשה נטול בגדים בכלל ובשלל פוזות מעניינות ביותר עם נערה צעירה עימה ניהל קשר מזדמן.  

 "מי הנערה?" שאלתי "הכרתי אותה כשנכנסה לחנות לקנות כמה פעמים, התחלנו בשיחה, וכך כל פעם שהייתה באה היינו מדברים, השיחה התגלגלה, החלטנו להיפגש לקפה היא סיפרה לי שהיא גרושה ואם חד הורית, הבחורה דתייה ובעלה חרדי, היא סיפרה שהיו לה גירושים קשים, נקשרנו דרך הסיפורים ומקפה אחד לשני מצאנו את עצמינו במוטל דרכים".

הבחור סיפר כי הקשר נגמר לאחר מספר פגישות ביוזמתה, וחשב לתומו ש"הכל משמיים", עד שהונחה המעטפה על שולחנו.   "אתה נשוי וירא שמיים, איך נגררת לקשר שכזה?" שאלתי "מגיל קטן הייתי נהנתן, תמיד פזלתי לעולם שמצידו השני של הכביש, היו לי מספר קשרים מזדמנים כאלה בעבר".   הבנתי היטב מהשיחה כי הבחור כנראה מוכר לגיסיו ביצרו ולכן קפצו על ההזדמנות לתפוס אותו עם "מכנסים מופשלים". הוא ניסה לבוא איתם בדין ודברים ש"זה היה מזמן", ולהגיע להסדר כלשהו שיוציא אותו מהמבוכה בנוגע לתמונות (כולל הסדר כספי).

השניים סרבו וכל תירוץ לא היה מקובל עליהם, התשובה שקיבל הייתה חד משמעית  "מה שעשית לאחותנו הוא בלתי נסלח, לבושה יש השלכות ישירות עלינו ולכן או שאתה חושב על פיצוי הולם או שאנחנו מפיצים את זה בקהילה".   ברגע הסחיטה הרגיש הבחור כיצד אברי גופו משתתקים, פרסום דבר כזה בקהילה פירושו המטת אסון, הוא יאלץ להתגרש מאשתו, לעזוב את שבעת ילדיו בקלון והעסק המשגשג שלו, מקור הפרנסה האחד והיחיד לקיומו - יוחרם.

הבחור הבין שעולמו חרב עליו, ולאחר שעה של שיחה נרמז לו הפיצוי: "אם תכניס אותנו לשותפות בעסק נגנוז את החומר" אמרו.   הבחור ביקש לחשוב על ההצעה ולאחר כמה ימים חזר אליהם עם תשובה חיובית, הוא הציע לגיסיו הסחטנים להיכנס איתו 50% שותפות בעסק, ללא השקעה של אגורה מצידם. השלושה חתמו על חוזה ובתמורה הביאו לו דיסק עם כל החומר המצולם בטענה שזהו ההעתק היחידי.

הם מעולם לא סיפרו לו כיצד השיגו את התמונות, עם זאת לי לא היה שום ספק שהשניים עשו לגיסם את תרגיל "כיפה אדומה" לפיו שילמו למישהי כדי ש"תפיל אותו בפח", השתלשלות האירועים והגיון בלשי פשוט מראים כי הסבירות שבזמן קצר כל-כך יירקם קשר מיני יחד עם תמונות ופרידה, הם בלתי סבירים לפיכך זוהי אך ורק עבודה מכוונת. טביעת עיניי זיהתה כי לצורך התצלומים נשכר חוקר פרטי. בכל מקרה המשיך הבחור לספר כי מאז השניים התנחלו בחנותו (ולא כדי לעבוד אלא) כדי ליהנות מהפדיון. כעת היה עליו לעבוד הרבה יותר קשה בשביל פחות כסף, אך מאחר והאלטרנטיבה האחרת הייתה ברורה לו – בחר לשתוק.  

 "נו, ומה הלאה?" שאלתי "זה בטח לא נגמר פה" החרדי המיוזע שגולל את סיפורו בפניי לגם במהירות את קנקן המים שהונח לפניו והתייחס לשאלתי "נכון, לפני שבוע הם קראו לי לישיבה תכופה וסודית בבית הכנסת, זה היה לאחר תפילת ערבית, ישבנו שם לבד והם אמרו לי שהם החליטו לשנות את החוזה, תוך חודש עלי להעביר את העסק על שמם, יחד עם זאת מסרו לי מעטפה ובה תמונות חדשות מאותו אירוע".

החרדי העביר לי את התמונות והתרשמתי מהתצלומים בהם הלקוח נראה שקוע ביותר ולא מקריאת תהילים. היה ברור שהסחיטה הקשה רק החלה וכי השניים אולי מתכננים לכבוש את כל הונו, ובסחיטה כמו בסחיטה – אין סוף, ברגע שמוותרים פעם אחת, תמיד יש את הפעם הבאה.   "אני מבין שהלכת למשטרה" אמרתי כאילו התשובה לא ברורה לי.... "מה פתאום משטרה? אצלנו אין דבר כזה, אם אני פונה למשטרה הכל מתפרסם אחת שתיים בין כולם" "אם כך צריך לסכם תנאים ולהתחיל לעבוד" סיכמתי "כן, אני זקוק לעזרה מיידית" השיב לאחר שסגרנו את פרטי העסקה ביקשתי עוד יומיים כדי שאחשוב על פתרון יצירתי לסחיטה.  

 שני האחים בני ה 35 ו40 גיסיו של הלקוח בצבצו מבעד לדלפקים כשצפיתי בהם מצידו השני של הכביש, למדתי את הפעילות בחנות והבנתי את הלך הרוחות לאחר שנכנסתי בעצמי כלקוח לרכוש פמוט בודד. מהמעקב על החנות למדתי שאחד מהגיסים נוהג ללכת למסעדה קבועה באזור, ואילו השני יוצא מהחנות והולך לעסק השענות והצורפות שלו הממוקם באזור שליד.

 כאשר הגיע הלקוח למשרדי כעבור יומיים, שאל "נו יש תוכנית?" "בוודאי" השבתי "אנחנו נשתמש ב"מאזן אימה".   "מאזן המה?" שאל החרדי שמשום מה נראה חרד מאוד "מאזן האימה" חזרתי שנית והסברתי "את מה שעשו לך, אני יודע לעשות יותר טוב, במילים אחרות ברומא התנהג כרומאי. הרי כל אחד מפחד ממשהו, הפחד כידוע הוא המורה הכי טוב, אז נגרום להם שיפחדו ממשהו כדי שהמאזן יהיה לטובתנו".

הסברתי ללקוח את תוכניתי וזה התחרד לשמע העניין ואמר "אבל זה לא מוסרי". "תשמע, זה מה שאני מבין, אם יש לך פתרון יותר טוב כמו לפנות למשטרה, אתה מוזמן".   "טוב, תן להתייעץ עם הרב שלי, הוא חבר ילדות ואיש סודי" אמר לאחר דקות ספורות חזר החרדי ואמר שהרב לא אהב את הרעיון אבל כן אהב את התוכנית...... אפשר להתחיל בביצוע.

לא בזבזתי זמן וביום ג' בשבוע, בשעות אחר הצהריים נשלחה בחורה "דתייה" צעירה כבת 25 לחנותו של הגיס, כאמור הייתה זו חנות השעונים והצורפות, לאחר שעשתה עצמה מתעניינת בצמידים, ניגש הגיס לעזור ללקוחה המתלבטת, שעה שלימה  תיזזה אותו בין שרשרת לצמיד, עד אשר שמעה את המחיר ושאלה האם ניתן להחליף מאחר והיא רוצה להתייעץ עם בעלה.

  "את נשואה?" התעניין "כן, יש לי שני ילדים, בעלי הוא תלמיד ישיבה, הפרנסה היחידה שלנו היא מעבודות התפירה שאני עושה בבית, אין לי הרבה כסף ולכן אני לא בטוחה שהוא יסכים שארכוש את הצמיד במחיר שכזה, אם יהיו בעיות תחזיר לי את הכסף?" "אין בעיה, מתי שתרצי, אני פה ותקבלי את הכסף שלך חזרה".   הצעירה הניחה את סכום הכסף על הדלפק ורכשה את הצמיד. יומיים לאחר מכן חזרה החוקרת הצעירה במדי דתייה, היא נכנסה לחנות בשעות הערב, החנות הייתה כמעט ריקה, נסערת כולה אמרה "אל תשאל, בעלי כעס מאוד, הוא לא הבין איך אני מעיזה לקנות תכשיט יקר במקום לבזבז את הכסף על כלכלה, הוא הרביץ לי" בכתה הצעירה.

 הגיס המבוהל האמין להצגה של החוקרת ורץ מיד להסדיר לה כוס מים להירגע. יחד עם המים הביא טישו ובאותה הנשימה החזיר לה את הכסף וקיבל מידיה את הצמיד.   "תודה רבה" אמרה "איך אני יכולה לגמול לך?" "את יכולה לתת לי את הטלפון שלך" אמר – והיא נתנה. באותו הרגע הזמין אותה לבית קפה והשניים שוחחו ארוכות, בתום הפגישה נפרדו והלכו כל אחד לדרכו, שעתיים לאחר מכן התקשר הגיס לבחורה, המתח המיני נשמע מעל גלי התדר ונושא האישות עלה מייד על הפרק "איזה נחמד אתה, בעלי בכלל לא מתחשב בי, הוא רודה בי ועושה את שלו מתי שהוא רוצה"

הגיס הסחטן שמע את תלונותיה של הבחורה וליבו נחמץ, אם לא ייקח את ההזדמנות, הוא יפספס את הרפתקת חייו, אם הצעירה פתחה בפניו את הדלת, מדוע שלא יכניס רגל פנימה?   מספר ימים לאחר מכן קבעו השניים ללכת לבית קפה, ומה הופתעתי  לראות שהגיס הגיע לבוש כאחד האדם, הוא הוריד את "השחורים" מעליו וישב עם הבחורה הצנועה לשמוע את בכייה על "בעלה הנבל" ,

מובן שסיפוריה עניינו אותו כקליפת השום וכל מה שעניין אותו היו והנגיעות שלא אחרו לבוא, יחד עם הצילומים הנאים של החוקר שצפה בהם מהצד. תוך זמן קצר השיחה של החוקרת המושתלת עברה לפסים של "אני לא יכולה בלעדיך ו"אין עליך" והשניים קבעו בעוד כמה ימים כדי לעלות רמה לשלב ב' שכאמור יתבצע באחד המלונות המפוארים בתל אביב..

  במקביל, שלחתי חוקרת שנייה למסעדה בה נוהג הגיס השני לאכול את ארוחת הצהריים שלו, אמנם החוקרת נכנסה בלבוש הולם, אך ניכר שאיננה דתייה כלל.

החוקרת התיישבה שולחן לידו, חייכה אליו במתיקות והבחינה כי הוא יושב בגפו. מייד התקשרה לקיין ושוחחה עימו בקול רם כמי שמדברת עם חברה שלה "את שומעת? לא מצאתי דירה להשכרה, האזור הזה ממש תפוס, כל המתווכים מגעילים, אני חייבת למצוא דירה" החוקרת המשיכה להסב את תשומת ליבו של הגיס שישב בסמוך והאזין בהתעניינות לשיחתה, רוטנת ומעוצבנת.  

לאחר שסיימה את השיחה פנה אליה באדיבות והציע את עזרתו בטענה שיש לו חבר מתווך שאולי יוכל לסייע לה למצוא דירה באזור, הוא ביקש את מספר הטלפון שלה על מנת שיוכל להעביר לחבר ולאחר כשעתיים התקשר אליה בעצמו, השיחה מייד עברה לפסים אישיים והחוקרת זרמה עם הכיוון הזה, היא הסבירה לו שהיא צריכה דירה לפני שהיא מתחילה ללמוד באוניברסיטה ושאין לה הרבה כסף, השיחה קלחה ונגררה לפגישה במקום דיסקרטי.  

 בשלב זב הצלחנו לדוג את שני הגיסים הסחטניים, כאשר חדר 711 במלו היוקרתי כבר הוזמן לאירוע החגיגי והשני – מלונית קטנה בהרצלייה גם היא לא קופחה וחיכתה לזוג יראי השמיים. החוקרות צוידו במצלמות שלא בחלו בשום טפח מגופם הערום של החרדים שעה שהיו עסוקים בלטיפות ומגעים, אלא שבאופן מפתיע נעלמו הבנות מזירת החדר בזמן שהצד השני נתבקש להתקלח....  

 אין צורך לתאר כיצד הגיבו שני הגיסים כאשר יצאו מהמקלחת כל אחד בחדרו שלו, אך הטלפונים והקללות לא הפסיקו לצלצל...   התוכנית הייתה ב"דאבל קרוס": אל חנות תשמישי הקדושה נכנס שליח על אופנוע, בידו שתי מעטפות חומות, האחת מיועדת לגיס א' והשנייה לגיס ב' כל אחד קיבל מעטפה ובה תמונות מרשימות, אלא שאלו לא היו שלו אלא של אחיו המצולם עם אישה שאיננה אשתו, כאשר פתחו השניים את המעטפות במקביל, ראו כל אחד את תמונות אחיו בפוזות לא מחמיאות ובצירוף מכתב: "שלום רב, מצורפות לעיונכם בזה תמונות פוטוגניות במיוחד של ביצועיכם העלובים, לפרטים נוספים אנא פנה לגיסכם הנאמן".  

 לאחר הדאבל קרוס, לא נותר לשני הסחטנים אלא לחזור בם. יום לאחר מכן הלכו השלושה לעורך דין ועשו היפוך מצב, הבחור קיבל את מלוא העסק חזרה לידיו, הגיסים קיבלו את המגיע להם

והבחורות? -  מחכות לטמבל הבא.  

 

 ***  כל הסיפורים, העלילות, הרעיונות והתכנים אמיתיים. זהויות האנשים והמקומות שונו בכוונה תחילה
למען שמירה על סודיות הלקוחות הנאמנים. ***

 

 

קיין - פוליגרף וחקירות נתן קיין - מנהל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב