דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי פרסום - עכשיו יותר מאי פעם 

מאת    [ 22/11/2009 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 2337 פעמים ]

לימודי פרסום – עכשיו יותר מאי פעם

 

בעשורים האחרונים לימודי פרסום הופכים להיות פופולאריים יותר ויותר מדי שנה. מדוע? הרי מאז ומתמיד פרסום היה חלק מהתעשיה והמדיה, למה דווקא בשנים האחרונות לימודי פרסום הפכו להיות תחום לימודים כה נחשק? התשובה לשאלה זו נעוצה בעובדה שהיום קיים בעולם שפע אשר כמותו לא היה אף פעם, ויחד עם שפע זה באה גם תחרות עזה בין פירמות שונות אשר מייצרות מוצרים דומים. בנוסף לכל אלו – העשורים האחרונים הביאו עימם פריחה טכנולוגית בדמות שיכלול מדיומי תקשורת קיימים (כטלוויזיה, קולנוע ורדיו) וכניסת מדיומים חדשים (בראשם האינטרנט). לפיכך, בעשורים האחרונים חשיבות הפרסום עלתה עשרות מונים מאשר הייתה בעבר, ולמעשה פרסום הפך להיות עיסוק מורכב ומקצועי אשר דורש ידע תיאורטי וניסיוני רב, אותו ניתן לרכוש במסגרת לימודי פרסום. אין ספק אם כן כי לימודי פרסום חשובים לאדם אשר מתעניין בפרסום ושוקל להכנס לתחום זה, אולם מעבר לכך – שוק הפרסום רק ממשיך ולהתפתח. הדרישה לאנשי פרסום מקצועיים רק גדלה משנה לשנה, ולכן לימודי פרסום הם הבחירה הנכונה לקריירה מאתגרת, משתלמת ויציבה.

 

 

לימודי פרסום – בין שיווק ליחסי ציבור

 

עקב ההתמקצעות המהירה בתחום הפרסום, לימודי פרסום הפכו להיות תנאי קבלה בסיסי כמעט לכל משרד פרסום או משרה אשר קשורה לפרסום ושיווק מוצרים. זאת מאחר וכל אדם העוסק בתחום הפרסום צריך לבוא עם ידע קודם בתחום, אותו הוא רוכש במסגרת לימודי פרסום. שימו לב, לימודי פרסום אינם כמו שאר המקצועות האקדמאיים בהם עושים תואר ראשון, ולאחריו תואר שני ודוקטורט – לימודי פרסום הינם לרוב קורסים או לימודי תעודה בהם נלמדים תכנים שונים אשר קשורים לעולם הפרסום. קיימים מוסדות לימוד רבים אשר מקיימים לימודי פרסום, במתכונות שונות, אשר כל אחת מהן נמשכת זמן שונה מחברתה ובמהלכה מושמים דגשים שונים על נקודות שונות. לפיכך, ניתן למצוא מוסדות בהם נערכים לימודי פרסום אשר מזכירים באופיים לימודי תקשורת עקב הדגש הגדול המושם על שימוש במדיומי תקשורת והפקת פרסומות, אך בה בעת ניתן למצוא מוסדות בהם לימודי פרסום מזכירים יותר לימודי שיווק, עקב הדגש המושם על הפן הכלכלי, הציבורי והמנהלי של תחום הפרסום.

 

 

לימודי פרסום – הדרך אל לב הצרכן

 

באיזה מסלול לימודי פרסום אם כן כדאי לבחור? מסלול המתקד בתקשורת או בפן השיווקי? ואולי דווקא לימודי פרסום בעלי פן אומנותי עדיפים (קופירייטינג, הפקת ג'ינגלים ועוד)? ואיזה סוג קורס לקחת – קורס אשר נמשך חודש או שנתיים? יש שיתבלבלו מהמגוון הרחב של מסלולים לבחירה במסגרת לימודי פרסום, אולם נראה דווקא כי מדובר בברכה – המגוון הרחב של קורסים והתנאים הגמישים מאפשרים לכל אדם למצוא במסגרת של לימודי פרסום את הנישה הנכונה לו בה הוא יוכל להתמקצע. כך למשל אנשים אשר אוהבים את העשייה מול אנשים אחרים והמגע עם בני אדם יכולים להרשם למסגרת של לימודי פרסום המתמקדים בשיווק ויחסי ציבור, ואנשים אמנותיים יותר יכולים להרשם למסגרת לימודי פרסום המתמקדים בהפקה, מוסיקה ויצירה של פרסומות. במילים אחרות – לימודי פרסום פותחים בפני כל אדם את הדלת אל לב הצרכן, בדרך ובתחום האהובים עליו...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב