דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכונית חשמלית בישראל 

מאת    [ 21/11/2009 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3736 פעמים ]

המכונית החשמלית הראשונה יוצרה בשנת 1838 ובתחילת המאה העשרים לרוב האנשים הייתה מכונית חשמלית, אך כיום, רוב כלי הרכב המצויים על הכביש אינם חשמליים אלא מונעים במנוע בעירה פנימי.
המגמה אט אט הולכת לכיוון שינוי והסיבות שמובילות לכך הן ברורות: מחירי הנפט שמתייקרים כל הזמן וזיהום האוויר. הפתרון לבעיות אלו בישראל ובעולם כולו הוא: מכונית חשמלית בישראל.
הדוגמא העכשווית לתנופה ההולכת וגוברת של המכונית החשמלית בישראל היא של מאיר שטרית, שר התחבורה לשעבר, אשר רכש מכונית היברידית. (מכונית חשמלית למחצה).

מכונית חשמלית בישראל- הצורך במכוניות חשמליות

הצורך במכונית חשמלית בישראל הוא גדול. הסיבה לצורך זה נובע כתוצאה מכך שהמדינה זקוקה ובדחיפות לחלופה לנפט, אחת מצורות החלופה הזו היא בדמות: מכונית חשמלית בישראל.
"מחירי הנפט לא ירדו יותר", אנחנו שומעים מסקנה זו מכמות גדולה יותר ויותר של אנשים וההשערה המדאיגה יותר, היא שעוד כמה עשרות שנים, לא יהיה יותר נפט בעולם. הוא יתכלה ולא יהיו מקורות שמהם אפשר יהיה לדלות נפט באותו אופן כמותי המשמש אותנו כיום.
כמו, המודעות הסביבתית בישראל ובכלל העולם, לגבי הזיהום שנגרם על ידי מכוניות הפולטות מיני מזהמים שונים, בעיקר במרכזים היותר מאוכלסים בארץ, גורמת לדאגה גדולה בקרב אנשים רבים ומעלה שוב ושוב את הנושא של: מכונית חשמלית בישראל.

מכונית חשמל בישראל- מהי

מכונית חשמל היא למעשה כלי רכב, אשר מונע על ידי חשמל.
רכבים אלו בנויים מ: מנוע חשמלי, מצבר ומערכת של בקרה.

מכונית חשמלית בישראל- שיטת הסוללות הנטענות שפותחה בישראל

השיטה של סוללה חשמלית שאינה נטענת בחשמל, אלא מבוססת על אבץ-אוויר, פותחה על ידי חברה ישראלית, הנקראת: "דלק חשמלי". חברה זו היושבת בירושלים, פיתחה על ידי תהליך שבו האבץ המתכתי מתרכב עם החמצן שבאטמוספרה, סוללה שלא נטענת בחשמל. בשיטה זו, נוצרת תחמוצת של אבץ וקיים שחרור של אנרגיה. 
שיטה זו מתאימה יותר לחברות גדולות, שכן קיים בה צורך להחליף את המצברים לאחר הפריקה שלהם, בגלל שהם אינם נטענים בחשמל. לחברות גדולות קיים בדרך כלל מערך לוגיסטי המאפשר את ההחלפה של המצברים.
השיטה כבר נוסתה בגרמניה, ובישראל חברת החשמל רכשה כבר את הזיכיון המותיר לה להשתמש בדלק חשמלי במזרח התיכון.

מכונית חשמלית בישראל- הפנים לעתיד

הבעיה העיקרית שרוב האנשים מצביעים עליה היא היוקר. מכוניות חשמליות אינן זולות ומכונית חשמלית בישראל על אחת כמה וכמה עם מחירי התחזוקה של החשמל הגבוה היא בעייתית ולמרות זאת תתכן הפתעה.
כבר היום, אנו רואים את כוונתן של כמה חברות זרות להטמיע את המכונית החשמלית בישראל.
דוגמא ראשונה לכך היא: חברת ראווה ההודית.
לחברה זו ישנו כבר סוכן בישראל והיא מתכננת שהצרכנים הישראליים יצרכו מה-2000 מכוניות החשמליות שהיא מתכוונת לייצא למדינות שונות.

גם היפנים מציגים בפנינו יעד של 150 אלף מכוניות חשמליות בשנה ובאוקטובר הקהל העולמי ייחשף למכונית החשמלית החדשה שלה, לעת עתה המכוניות מיועדות לשוק המקומי, אך ההשערה האישית היא שאם תהיה הצלחה נוכל לראות את המכונית החשמלית בישראל גם כן.
שתי חברות אלו, הן רק הראשונות ברשימה וחברות מיילס, פורד, ניסן ועוד גם הן  עובדות על פיתוח המכוניות החשמליות והכנסתן העתידי לשווקים המקומיים והחיצוניים.
לסיכום, למרות הקשיים שעליהם דיברנו במאמר זה, היתרונות עולים על החסרונות ושימוש עתידי במכונית חשמלית בישראל, היא דבר צפוי.

הצורך במכונית חשמלית בישראל הוא גדול. הסיבה לצורך זה נובע כתוצאה מכך שהמדינה זקוקה ובדחיפות לחלופה לנפט, אחת מצורות החלופה הזו היא בדמות: מכונית חשמלית בישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב