דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטילת ויטמין C ו-E ובריאות הלב 

מאת    [ 18/11/2009 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 2619 פעמים ]

שנים אומרים לנו שצריכה יומית של ויטמין C וויטמין E תסייע לנו לשפר את בריאות הלב והעורקים הכליליים, ותעזור לנו למנוע מחלות לב וכלי דם, ובהן התקפי לב ושבץ מוחי. מחקר ענק שמתפרסם עכשיו קובע בפסקנות ובאופן חד משמעי: ממש לא.

המחקר, שתוכנן היטב ונערך בקפידה, נערך באוניברסיטת "הרווארד" היוקרתית במשך 8 שנים והשתתפו בו 14,641 רופאים גברים, בני 50 ומעלה, שהסיכון הלבבי שלהם הוגדר נמוך. הוא מתפרסם במהדורה האחרונה של כתב העת הרפואי החשוב JAMA (Journal of the American Medical Association).

במסגרת המחקר חולקו הנבדקים ל-4 קבוצות: הקבוצה הראשונה נטלה ויטמין C וויטמין E; הקבוצה השנייה קיבלה ויטמין C בלבד; הקבוצה השלישית בלעה ויטמין E בלבד; והקבוצה הרביעית לא נטלה ויטמין C ולא ויטמין E. מינוני התוספים (אצל אלו שנטלו אותם) עמדו על 500 מ"ג ויטמין C אחת ליום, ו-400 יחידות בינלאומיות (IU) של ויטמין E אחת ליומיים.

במהלך תקופת המחקר אירעו בסך הכל 1,245 אירועים קרדיו-וסקולריים שהוגדרו "מז'וריים" (כמו: התקפי לב; שבץ מוחי; וכדומה) בקרב הנבדקים.

לאחר שנערכה השוואה בין הקבוצות השונות והממצאים נותחו, הסיקו החוקרים באופן חד משמעי, כי "אין כל יתרון משמעותי בנטילת ויטמין C, ויטמין E או שניהם – בכל הנוגע למניעת מחלות לב וכלי דם", וכי אף אחד מתוספי התזונה (ביחד או לחוד) לא הצליח להקטין את הסיכון ללקות באירועי לב משמעותיים.

ממצאי המחקר החדש עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים, שהעלו אף הם כי אין כל השפעה מיטיבה לנטילת ויטמין C על מחלות לב וכלי דם. עם זאת, זהו אחד המחקרים הגדולים הראשונים שבדק לעומק את ההשפעה של ויטמין E בכל הנוגע לתחלואה קרדיו-וסקולרית.

פרופסור הווארד ססו (Howard Sesso) שעמד בראש המחקר ציין, שלא הופתע מהתוצאות שהתייחסו לוויטמין C, בשל הידע המחקרי שהצטבר בנושא. "הממצאים על חוסר התועלת שבנטילת ויטמין E הם בהחלט חדשים", ציין, "משום שזהו המחקר הראשון בקנה מידה גדול, שגם לווה בקבוצת ביקורת, ובדק את השפעתו של הוויטמין על הלב ועל כלי הדם".

"חשוב להפיץ את תוצאות המחקר", הוסיף, "משום שאנשים צורכים את הוויטמינים בתדירות גבוהה, לא פעם ללא ביסוס".

במטרה להפחית את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם, ממליץ החוקר "להמשיך ולהתרכז באכילת מזון בריא, עשיר בפירות ובירקות ודל בסוכר ובמלח, להתעמל בקביעות, ולשלוט בגורמי סיכון כמו השמנה, כולסטרול גבוה ויתר לחץ דם".

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם. התקף לב | מחלות לב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב