דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו תיקון מרחוק? 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2752 פעמים ]

לתיקון מחשב קיימים שני רבדים: פיזי (חומרתי) ותוכנתי. כמובן שכשמדובר בבעיה בחומרה (לדוגמא, מחשב פיזית לא נדלק כאשר לוחצים על הכפתור), אין מנוס מלפתוח את המחשב כדי להבין מה הבעיה וכיצד לפתור אותה. גם בעיות תוכנה מסוימות דורשות נוכחות פיזית של הטכנאי ליד המחשב, לדוגמא כאשר מערכת ההפעלה לא עולה. הנוכחות דרושה מכיוון שבשלב שלפני עליית מערכת ההפעלה, שום צורה של תקשורת עם המחשב אינה אפשרית, מלבד זו הפיזית.

אך ישנן המון בעיות מחשב, שנובעות מפעילות לא נכונה של תוכנות, ותחזוקה לא נכונה של מערכת ההפעלה, שניתנות לפתרון ברמת התוכנה. במילים אחרות, לצורך פתרון של בעיה כזו, ניתן להסתפק באינטראקציה עם המחשב ברמה של עכבר ומקלדת. קיימות תוכנות שונות המאפשרות עבודה מרוחקת מול מחשב. תוכנות אלה מאפשרות למשתמש בהן להרגיש כאילו עובד ישירות על המחשב אליו התוכנה מחוברת. כל תזוזות העכבר ולחיצות המקלדת מועברות למחשב המרוחק. וכך, נוצר מצב בו ישנה כמות מכובדת של בעיות מחשב, שניתן לפתור מרחוק, ללא צורך בהגעה פיזית אל המחשב. כמובן שלצורך תיקון כזה, חיבור האינטרנט של המחשב המיועד לתיקון צריך להיות תקין.

התוכנות לחיבור מרוחק למחשב הן מגוונות, ומשתנות זו מזו ברמת ההצפנה, אופן אימות המשתמש, יעילות כיווץ המידע (יכולת עבודה ברשת איטית) והמצב בו נמצא המחשב בעת חיבור פעיל מול תוכנה כזאת.

MSTSC - Microsoft Terminal Services Client - זוהי תוכנת החיבור מרחוק של מיקרוסופט, והיא משתמשת בפרוטוקול ה-RDP (Remote Desktop Protocol). גרסאות של תוכנה זו מובנות בתוך Windows, החל מ-Windows NT ואילך. גם בצד המחשב אליו מתחברים אין צורך להתקין שום דבר (כל עוד מדובר ב-Windows NT ומעלה), אך יש צורך להגדיר את אפשרות החיבור מרחוק כפעילה, ולקבוע לאילו משתמשים לתת גישה. בעת שימוש בתוכנה זו, אימות המשתמש מתבצע לפי הסיסמא של המשתמש ב-Windows. בעת החיבור, המחשב אליו מתחברים ננעל, ועל הצג מופיעה הודעה כי הוא בשימוש על ידי מישהו מרוחק. קיימת הצפנה די חזקה בפרוטוקול, והחל מהגרסה הלפני אחרונה של התוכנה (זאת שמגיעה עם Windows Vista), קיימת בדיקת אימות כדי לוודא שההתחברות אכן מתבצעת אל המחשב המיועד (כך שהסיסמא לא תימסר בטעות למחשב אחר).

VNC - Virtual Network Computing - זהו מגוון תוכנות העובדות בפרוטוקול ה-RFB. קיימות תוכנות כאלה עבור מרבית מערכות ההפעלה. גם שרת של תוכנה זו (המאפשר התחברות אל המחשב) ניתן להתקנה במגוון רחב ביותר של מערכות הפעלה (חלונות, לינוקס, וכד'). בעת התקנת השרת, ניתן להגדיר משתמשים וסיסמאות לחיבורים מרוחקים. לחילופין, ניתן לאמר לשרת להשתמש ברשימת המשתמשים הקיימים במערכת ההפעלה לצורך אימות המחשב המתחבר. בעת חיבור ב-VNC, המחשב אליו מתחברים ממשיך לעבוד כרגיל, והשליטה עליו משותפת בין המקלדת והעכבר הפיזיים שלו, לבין המחשב השני המחובר ב-VNC. בעקרון, השרתים תומכים ביותר מחיבור אחד במקביל. גם ב-VNC קיימת הצפנה המבטיחה בטחון מפני פריצות בעת העבודה עם התוכנה באינטרנט.

DameWare Mini Remote Control - זוהי תוכנה קטנה אשר הינה חלק מ-DameWare NT Utilities. התוכנה מבוססת על פרוטוקול ה-RDP של מיקרוסופט, ולצורך ההתחברות למחשב היעד יש צורך בסיסמא של מנהל המחשב (Administrator). היתרון של התוכנה בכך שאין צורך להתקין שרת שלה מראש על המחשב המיועד לחיבור. לכן, היא טובה למצבי חירום בהם התקנת תוכנות חדשות (כמו שרת VNC) על מחשב היעד אינה אפשרית מסיבה כלשהי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב