דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דבש, הכל דבש - קוסמטיקה מתוקה 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 3923 פעמים ]

הדבש, הנוזל הסמיך והמתוק, המיוצר על ידי דבורים ומקורו בצוף הפרחים, נחשב למזון עתיר אנרגיה המשמש כממתיק טבעי. דבש מתוק פי 3 מסוכר, וכמות הקלוריות שלו קטנה ב- 25% מכמות הקלוריות בסוכר, נתון שהופך אותו לבריא מאוד ומתאים לדיאטה.


הדבש מורכב מ-20% מים ו- 80% סוכר ענבים וסוכר פירות. בנוסף, הוא מכיל מינרלים כמו ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, נחושת, חלבונים, אנזימים, וויטמינים (בעיקר מקבוצות B ו- C) ונוגדי חמצון פעילים (אנטי-אוקסידנטים).


ריכוז הסוכרים הגבוה שבדבש אינו מאפשר לחיידקים להתפתח בסביבתו, ובכך הוא הופך לקוטל חיידקים יעיל ביותר. במגע עם עור פצוע או נגוע, הדבש מפריש אנזים המסייע בהחלמה מהירה של הפצע. התכונות האנטיספטיות של הדבש מסייעות בטיפול באקנה ולריפוי כוויות, חתכים וצלקות.


עוד מימי קליאופטרה היה שמור לדבש מקום של כבוד על מדף היופי והטיפוח. המלכה המצרית, שיופיה נודע למרחוק, נהגה לטבול באמבט של דבש וחלב אתונות כדי לרכך ולהבריק את עורה. לאורך ההיסטוריה השתמשו נשות האצולה בדבש כדי לשפר את מראן: אן, מלכת אנגליה והדוכסית מרלבורו השתמשו בו כדי לשפר את מראה שערן השופע, והקיסריות בסין נהגו למרוח על פניהן גרעיני תפוז טחונים עם דבש – מעין "פילינג" קדמוני.


הדבש הינו מוצר טבעי לחלוטין אשר אינו גורם לגירוי בעור ולכן מצוין לשימוש גם לעור רגיש. הוא סופח ואוצר לחות רב עוצמה, תכונה ההופכת אותו לרכיב מבוקש גם בתעשיית הקוסמטיקה העכשווית.
נוגדי החמצון שבו מגנים על העור מפני נזקי קרינה ונזקים סביבתיים אחרים המאיצים את הזדקנותו. ואם זה לא מספיק, הוא יכול גם לשמש כמסנן קרינה טבעי: אותם רכיבים נוגדי חמצון שבדבש מגנים על העור מפני קרינת השמש, ואף מסייעים לשיקומו של עור שכבר ניזוק.


להלן כמה מתכונים לטיפולי יופי ביתיים ומתוקים למי שרוצה לבדוק מקרוב את סגולותיו הטבעיות של הדבש ללא התיווך של חברות הקוסמטיקה:


מסכת דבש לניקוי עור הפנים: מערבבים כף אחת של דבש עם 2 כפות שקדים טחונים וחצי כפית מיץ לימון. מורחים בעדינות על הפנים, מעסים בעדינות ומשהים על הפנים. כעבור 20 דקות שוטפים הפנים במים חמימים.


מסיכת לחות לפנים "תפוח בדבש": מרסקים בבלנדר תפוח עץ מקולף עם כפית דבש. מורחים את העיסה על הפנים ומשאירים ל-15 דקות. שוטפים את הפנים במים קרים והתוצאה היא עור קורן ורענן.


מסכת דבש וביצה להזנת עור יבש: מוסיפים כף דבש לחלמון טרי ובוחשים היטב. את המסכה מורחים על העור ומשהים למשך עשר עד 15 דקות. שוטפים את הפנים במים פושרים. מומלץ כמסכת בוקר יומית לעור יבש.


דבש לטיפול בפצעונים: מחטאים את אזור הפצעונים עם מי מלח (רבע כפית מלח בחצי כוס מים חמימים), בעזרת מקלון אוזניים. מורחים מעט דבש ישירות על הפצעונים, ומשאירים למשך 10 דקות בערך. שוטפים בעדינות עם מים קרים, ומייבשים בטפיחות קלות.


מסכת דבש לשיער לתוספת לחות: מערבבים היטב חצי כוס דבש עם רבע כוס שמן זית. מורחים על השיער 2 כפות מהתערובת אחרי שטיפה קלה, לא חפיפה, ומעסים היטב לתוך השיער בעזרת האצבעות. עוטפים את השיער בניילון נצמד או כובע רחצה ומשאירים על הראש למשך 30 דקות. חופפים ומייבשים כרגיל.


מסיכת דבש לריכוך עור הגוף: מערבבים כפית דבש עם כפית שמן קנולה או שמן חמניות ועם רבע כפית מיץ מלימון סחוט. את התערובת מורחים בנדיבות על האזורים שנוטים להתייבש כגון מרפקים, ברכיים, עקבים וכו'. מניחים לתערובת להיספג ולאחר כ- 10 דקות שוטפים במים פושרים.

נשית.נט - יופי של אתר! כל מה שרצית לדעת על טיפוח, קוסמטיקה ואסתטיקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב