דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ועצות שיעזרו לך עם דיאטה תקועה 

מאת    [ 24/10/2006 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 5770 פעמים ]

מי לא מכיר את הדיאטות האינסופיות, בהתחלה מרגישים שסוף סוף זה באמת עובד, ירידה יפה במשקל, מסביב זורמות המחמאות - מרגישים על הגל! למה זה לא עובד יותר?


להלן כמה סיבות בגללן הגוף שלך לא משתף יותר פעולה.

1. דיאטת כסאח - הפחתת קלוריות בצורה קיצונית מידי, גורמת לגוף להכנס למגננה ולהתחיל לאגור קלוריות, הכרזת מלחמה על הגוף בדיאטה רצחנית? הוא מצידו נותן קרב חוזר!.
2. התוספות שאת לא סופרת - גם כשאנחנו בדיאטה, ואוכלים סלט ירוק עם חזה עוף-אנחנו נוטים לשכוח את הרוטב על הסלט (אלף האיים? מיונז? שמן זית....), כוס בירה או יין שמשלימים את הארוחה, וכמובן הפירות בארוחות הביניים. בפירות יש כמות גבוהה של סוכרים (ענבים, מנגו, שזיפים וכו'...)
3. את עושה ספורט - ולאחריו טוחנת בלי הכרה - אחרי מאמץ ספורטיבי את מרגישה שעשית מספיק ועכשיו אפשר לפצות על זה באכילה, ותרי על זה, בפעילות ספורטיבית מאומצת את שורפת בין 200 ל- 400 קלוריות (במאמץ רב), אכילת מאכלים בערך קלורי גבוה מזה- תביא לעליה במשקל.
4. עשית יותר מידי דיאטות - הגוף שלך למד להסתדר עם פחות קלוריות! הפתרון- הרבה סבלנות, אכילה מאוזנת לאורך זמן בשילוב פעילות גופנית יום-יומית מסיבית ולאורך זמן.
5. כי את בדיאטה - וכל הזמן חושבת רק על אוכל!. דיאטה בשבילך היא בית-כלא ואת רוצה לפרוץ לחופשי, עצם המחשבה על דיאטה גורם לך לרצות כל הזמן לאכול.... הפתרון אכילה בזמנים קבועים בלבד והוספת פעילות גופנית יום-יומית למשטר החיים. יקח קצת זמן אבל התוצאות תגענה.
6. לפעמים הגוף התרגל ! לפעמים בדיאטה הגוף נתקע במשקל מסויים, הגוף התרגל למצב החדש ולכמות הקלוריות הנכנסות ויוצאות ונכנס לאיזון חדש. כדי לצאת ממנו חייבים או להוריד את כמות הקלוריות (פחות מומלץ כי יגרור הסתגלות הגוף לכמות קלוריות נמוכה יותר) או להגדיל את מסת השריר באמצעות תרגילי חיזוק נוספים.

את הקילוגרים המיותרים לא העלית בחודש אחד, בכל שנה הוספת לגיזרה כמה ק"ג והם יצטברו, גם כשמנסים לרדת במשקל פועל מרכיב הזמן - אין קיצורי דרך, וכל אלה שמנסים לקצר זמנים- עולים במשקל מעבר למשקל הבסיס בו התחילו.
אם המטרה שלך להפחית במשקל ובאחוזי השומן- להלן תוכנית אימונים אותה יש לשלב עם אכילה נכונה ומסודרת. אל תפחיתו יותר מ- 500 קלוריות ליום- בכדי לא לפגוע במסת השריר, הקפידו לשתות הרבה ולאכול מכל קבוצות המזון.
תוכנית אימונים:
תוכנית אימונים המשלבת פעילות אירובית (שריפת קלוריות בטווח הקצר) עם אימוני כח לפיתוח מסת שריר. פעילות אירובית הינה חובה ולא ניתן לוותר עליה, פעילות אירובית מייעלת תהליכי נשימה וזרימת דם, בעוד שהעלאת מסת שריר תאפשר בטווח הארוך שריפת קלוריות במנוחה.
4-5 פעמים בשבוע אימון אירובי של 45 דקות, האימון מתחיל בחימום קל של 5-7 דקות, לאחריו מתיחות שריר, בהמשך פעילות אירובית של כ- 30 דקות. בסוף האימון 15 דקות של אימון כח (עבודה עם משקוליות, גומיות וכו'...). בסך הכל 4-5 אימונים של 60 דקות המחולקים לחימום של 10 דקות, עבודה אירובית של 35-40 דקות, עבודת משקולות של 15 דקות ובסופם מתיחות והרפיה.
אירובי - מתחילים עם אימון במאמץ בינוני-כזה שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן, בכל שבוע מגבירים מאמץ. אימון כזה יכול להיות - הליכה מהירה (אם אתם מצליחים לדבר תוך הליכה סימן שזה טיול ולא אימון), ריצה קלה או שילוב של 5 דקות הליכה גם דקות ריצה ובהמשך העלאת קצב, שעורי סטודיו-אירובי דנס, מדרגה וכו'..
אימון כח - הרמת משקולות במשקל קל ?חשוב בכל יום לעבוד על קבוצת שרירים אחרת, פלג גוף עליון, תחתון, שרירי בטן, גב, ירכיים , ידיים וכו'...
פעילות גופנית לאורך זמן תגרום לכן להיות פחות עייפות-ותוסיף לכן שעות ערנות שלא קיימות כיום, בסך הכל תרוויחו זמן.
כשאנו מרגישות טוב, אנו מקרינות שימחת חיים ומעניקות לסובבים לנו מעצמנו.

שלכם,
דורית ברנע
בעלת תואר שני במנהל עסקים, מדריכת אירובי ועיצוב מוסמכת וינגייט.
ומנהלת רשת סטודיו ZAZA למחול ותרבות הגוף



דורית ברנע
בעלת תואר שני במנהל עסקים, מדריכת אירובי ועיצוב מוסמכת וינגייט.
ומנהלת רשת סטודיו ZAZA למחול ותרבות הגוף 03-6326723



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב