דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת תוכן לאתרים - משימה למקצוענים 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 1928 פעמים ]

המהפכה שעברה רשת האינטרנט בעשור האחרון שינתה לגמרי את פניה. דבר לא נותר כמו שהוא, למעט התוכן. גם היום, שנים לאחר שהוקם האינטרנט, התוכן הוא עדיין הסיבה העיקרית לשמה נכנסים לרשת: בכדי לקרוא, לכתוב, להתעדכן ולהחליף חוויות. גם מנועי החיפוש עברו שינויים ותהפוכות בעשור האחרון. מנועים קמו ונפלו, שינו את פניהם ושדרגו את יכולותם. אולם שיטת החיפוש הבסיסית לא השתנתה וספק אם תשתנה אי פעם: כולם עדיין מחפשים תוכן.

כתיבת תוכן לאתרים היא עדיין אחד מעמודי התווך עליהם נשענת רשת האינטרנט כיום. היכן שלא נפנה, התוכן נמצא סביבנו. הוא נמצא בכל אתר ברשת, ותורם, הן במישרין והן בעקיפין לדרך בה אנו גולשים, וצופים באתר. וזו, אם תרצו, סיבה מספיק טובה להפוך את הליך כתיבת התוכן לאתרים, לגורם המשמעותי ביותר בבניית אתרים וקידומם.

למרות הנטייה לזלזל בתוכן מצד בעלי האתרים, כבר הוכח מעבר לכל ספק כי כתיבת תוכן לאתרים על ידי גורמים מקצועיים תרמה לקידום האתר. רבים נוטים להאמין כי עצם היכרותם עם המקצוע בו הם עוסקים, תאפשר להם לכתוב תוכן מקצועי מספיק, שיקדם את אתרם וישרת אותם נאמנה. הם אינם מודעים לכללי קידום האתרים, המצריכים כתיבה אחרת, שונה וייחודית. כתיבת תוכן שיווקי היא כיום מקצוע לכל דבר, המצריך מומחה בעל ידע וניסיון. כיצד, אם כן, מקדמים אתר אינטרנט באמצעות תוכן שיווקי?

  1. "כתיבת תוכן לאתרים" – הכתיבה מתבצעת על ידי מומחים, שיודעים בדיוק כיצד לכתוב תוכן שיווקי וכיצד להתאים אותו לדרישות מנועי החיפוש ברשת.
  2. הטמעת התוכן באתר – הטמעת התוכן מתבצעת כך שלא תפגע בחוויית הגלישה של הקורא מחד, ותמקסם את קידום האתר במנועי החיפוש השונים מאידך.
  3. הפצת התוכן ברשת – יצירת תוכן התומך באתר ומפוזר ברחבי הרשת באתרים המיועדים לכך. התוכן מתייחס לאתר באופן עקיף ותורם למוניטין שלו בדירוג האתרים המחופשים.

כתיבת תוכן לאתרים היא מקצוע לכל דבר, הדורש השקעה עצומה, ידע וניסיון. כתיבת התכנים מתחילה עם הקמת האתר והתאמתו לתכנים הנכתבים (כן, כן, שמעם נכון: התאמת האתר לתכנים ולא ההפך). התאמה זו תוודא שהטקסטים יושבים טוב על האתר, שהם נמצאים במקומות אסטרטגים ונראים לעין. לאחר הקמת האתר ושתילת הטקסטים במקומות המתאימים, מתחילה מלאכת הקידום. באמצעות כלים חינמיים רבים שיש ברשת (אתרי מאמרים, בלוגים מקצועיים, רשתות חברתיות, אתרי וידאו ועוד), בונה איש התוכן מערכת המשווקת את התכנים ברשת. התכנים מתפזרים, מקדמים את זה שכתב אותם וממתגים אותו כמקצועי בתחומו.

אולם העבודה איננה נעצרת בשלב זה. תוכן לאתרים חייב לשמור על רענון וחדשנות. בעולם האינטרנט, אתר לא מעודכן הוא אתר מת – שום לקוח לא ירכוש מוצרים מאתר שאיננו מעודכן, או מציג טקסטים מיושנים שאינם תואמים את המציאות העכשווית. על כן, רענון תוכן אתר מעת לעת היא משימה חיונית מאין כמוה, העוזרת לשמור על מיקומו הגבוה של האתר במנועי החיפוש.

העבודה איננה נעצרת גם כאן - למעשה, היא לעולם לא נעצרת. פתיחת כרטיסים ברשתות חברתיות, עדכון הבלוג של האתר ויצירת סרטוני וידאו הם רק חלק מההליך שנקרא כתיבת תוכן לאתרים. כל אלו הם כלים המעבירים לגולש תוכן ביד אחת, אולם דואגים לקידום האתר ביד השנייה. פעולות אלו מצריכות לרוב מנהל תוכן מוסמך ומקצועי, שיטפל ביד רמה בכל נושאי התוכן באתר.

זכרו: כתיבת תוכן לאתרים עושה את ההבדל בין אתר טוב ומקצועי לבין אתר זניח ובעל כניסות נמוכות. ואם אינכם בטוחים, תמיד תוכלו לבדוק זאת באמצעות מנועי החיפוש: תוכן מקצועי, רהוט ומקורי המתבסס על כללי קידום אתרים בסיסיים יעמיד את האתר בראש מנועי החיפוש. תוכן חובבני הכתוב ברישול וללא התייחסות לחוקי קידום אתרים, יגרום לתוצאה ההפוכה וידרדר את האתר לתחתית דירוג האתרים.

כתיבת תוכן לאתרים סטאר טקסט ושרותי כתיבה שיווקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב