דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת שיווקית נכונה - כי התוכן הוא המסר 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 1736 פעמים ]

תפקידה של הכתיבה השיווקית הוא לשכנע את הגולש לבצע את המטרה שלשמה היא נכתבה. במידה ובעל האתר מעוניין למכור, עליו לעטוף את התוכן שלו במסרים שיווקיים שישכנעו את הגולש לרכוש; במידה ובעל האתר מעוניין לגרום לך להישאר באתר כמה שיותר זמן, עליו להתאים את הכתיבה השיווקית באתר למטרה זו. נשמע פשוט? אז זהו שלא...

תוכן שיווקי הוא כחומר ביד היוצר

באפשרותו לעצב אותו בכל פעם מחדש ולהתאים אותה לגולש. מהי כתיבה שיווקית נכונה? כתיבה שיווקית נכונה מתחשבת במספר פרמטרים בו זמנית:

1.       במילות החיפוש שנבחרו – כחלק מתהליך קידום האתר, נבחרות מספר מילות חיפוש שתפקידן לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים. תוכן שיווקי המופיע באתר חייב להסתמך על מילים אלו, או לפחות ליצור זיקה ישירה בינן לבין התוכן באתר ומחוצה לו.

2.       במבנה האתר – האתר המקודם נבנה תוך התאמה לדרישות מנועי החיפוש ורצוי שהתוכן לא ישבור מבנה זה, אלא יתרום לו. על כן, תוכן שיווקי אמור להשתלב בטבעיות באתר ולהתאים את עצמו לבמנה האתר מחד ולעין הגולש מאידך.

3.       בעסק עצמו – כתיבה שיווקית נכונה הינה תמהיל המשלב בין שיווק העסק מחד, ושימוש באלמנטים התורמים להגדלת חשיפתו ברשת מאידך. רק שילוב זה יביא לתוצאות הרצויות. בעלי אתרים שוכחים לעיתים כי מטרתם היא בראש ובראשונה להביא לעלייה במספר הפונים ללקוח ויוצרים תוכן שאמנם מקדם את האתר במעלה רשימת האתרים המחופשים, אולם בינו לבין העסק אין אין זיקה.

תוכן שיווקי מקצועי לאתרים

רשת האינטרנט דינאמית מאין כמוה. האפשרויות הן בלתי מוגבלות והפיתויים רבים מאוד. העין האנושית מקצה לכל אתר בין חמש לעשר שניות בכדי להעביר מסר כלשהוא. במידה והגולש אינו מצליח לקבל את מבוקשו בפרק זמן זה, הוא עובר לאתר הבא. כתיבה שיווקית מוצלחת היא כתיבה המצליחה להעביר את המסר המבוקש לאחר חמש שניות בלבד.

העברת המסר יכולה להתבצע באמצעות מגוון שיטות:

1.       מיתוג נכון – יצירת סלוגן מתאים ולוגו מקצועי המשקף את מהות האתר והמוצר יעשו את ההבדל לעיתים מבלי להוציא מילה מהפה. גולש יכול לרכוש מוצר לעיתים רק מכיוון שהזדהה עם הלוגו ואהב את הסלוגן. זהו תוכן שיווקי מוצלח, המעביר מסרים באמצעות תמונה וסיסמא קליטה

2.       קופירייטינג מקצועי – קופירייטר מקצועי ידע לתמצת עבורך את המסרים שלך. במקום לכתוב משפט רוך ומסורבל כגון "המוצרים שלנו טובים יותר מאלו של המתחרים", הוא יכתוב "המוצר שלנו מנצח" ויעטוף את האתר ומוצריו בהילה מרשימה ומשכנעת יותר. עבודת הקופרייטר שווה זהב שכן ביכולתו לשווק מוצרים במהירות וביעילות תוך שימוש בתוכן שיווקי.

3.       סידור נכון של התוכן באתר – הסלוגן שלך, מוצלח ככל שיהיה, לעולם לא יוכל לשכנע אם ימצא בתחתית העמוד, או ליד באנר גדול ונוצץ שיגזול ממנו את תשומת הלב. בכדי שהתוכן השיווקי יבלוט, עליו להראות. בנוסף, כתיבה שיווקית נכונה מעבירה מסרים גם בסידור האתר: אם בחרת למקום בראש האתר את מכונת הכביסה שברצונך למכור ולא את הטלוויזיה, יש כאן אמירה שיווקית ברורה שמסמנת לגולש מהו המוצר הטוב ביותר המוצע באתר כעת. זוהי כתיבה שיווקית מבלי לכתוב..

4.       כותרות בולטות – הסלוגנים חייבים להיות משכנעים, אולם עליהם גם להיות בולטים. יש למקום אותם במקומות נראים. כיצד נדע מהו מקום נראה? אם נכנסת לאתר ולא הבחנת בסלוגן/כותרת תוך חמש שניות, כנראה שיה איננה במקום נראה.

יש לזכור כי למרות שמטרתנו היא לשכנע את הגולש שהגיע למקום הנכון, קיימת חשיבות עצומה גם בשכנוע מנוע החיפוש כי מצא את האתר הנכון ביותר להמליץ עליו. כתיבה שיווקית נכונה יודעת להתכתב גם עם מנועי החיפוש: להיות מקורית ורהוטה, לעמוד בכללי הקידום הבסיסיים, תוך הכנסת קישורים למקומות הרלבנטיים וקידום מילות חיפוש שסוכמו מראש.

כתיבת תוכן לאתרים סטאר טקסט ושרותי כתיבה שיווקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב