דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היטל השבחה- במי נוכל להיעזר 

מאת    [ 17/11/2009 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2999 פעמים ]

היטל השבחה  הינו תשלום המוכל על בעלים של מקרקעין בגלל אחת מתוך שלוש הסיבות הבאות: אישור תוכנית בניין אשר בגללה הוסיפו חדר למבנה, אישור הקלה לחרוג מכללי הבנייה המקובלים או אישור לשימוש חורג (הסבת הבניין לשימוש לצרכי תעשייה או מסחר). ניתן להגיע לידי סיכום שצד אשר קונה נכס ייקח על עצמו את התשלום, אך על פי החוק היבש היטל השבחה חל על הבעלים או לחילופין על החוכר לדורות. על מה אנו בעצם משלמים? כאשר אנו מכניסים שיפורים לבית, תוך שימוש באחת מהאפשרויות שהוזכרו לעיל, אנו מעלים את השווי הכספי שלו בשוק. מכיוון שעליית ערך הנכס היא תוצאה ישירה של אישורים שקיבלנו מהרשויות, אנו מאזנים את החשבונות על ידי תשלום חוזר אליהם בצורת היטל זה.

היטל השבחה - תהליך הבדיקה וקביעת גובה התשלום

תחילת התהליך הוא בעריכת בדיקה של שמאי מקרקעין מטעם הוועדה המקומית. מכיוון שמדובר בסכומים גדולים, מותר ואף מומלץ שבעל הנכס יגיש ערעור על גובה ההיטל. שימו לב, אם ברצונכם לעשות זאת עליכם להגיש את השומה הנגדית תוך 30 יום. לצורך העניין כדאי לשכור את שירותי של משרד שמאות נדלן גדול אשר בקיא בתהליכים בירוקרטים אלו, שהם מסובכים ולא תמיד מובנים לאזרח הקטן. שמאי מקרקעין טוב באמת הוא כזה אשר יידע לא רק להעריך את שווי הנכס, אלא גם כיצד להתנהל בצורה הנכונה אל מול הרשויות. ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור מהיטל השבחה- שמאי מקרקעין אשר בקיא בעבודתו יוכל להגיד לכם מייד אם אתם עומדים בקריטריונים עבורו. באופן כללי מי שזכאי לקבל פטור מהיטל השבחה הוא מי שהרשויות החליטו שכל אזור מגוריו פטור מההיטל, מי שמשביח את הנכס שלא למטרות רווח (כגון מוסדות חינוך ומוסדות סיעוד) ומי שעושה זאת עבור דירות מגורים על פני נהלים אשר קבועים בחוק.

היטל השבחה- במי נוכל להיעזר?

היטל השבחה  הוא רק אחד מהנושאים אשר נצטרך לעסוק בהם כאשר אנו בעליו של נכס אשר נעשים בו שינויים. לעיתים ישנו צורך להתמודד גם עם עניין נוסף והוא מס שבח. מס שבח הוא בעקרון מס שמשלמים על ההפרש בין המחיר שבו רכשנו את הנכס למחיר שבו נמכור אותו אך גם כאן מדובר בתהליך מורכב שאנו מנהלים מול הרשויות, וכדאי לדעת שישנם מקרים בהם תהיו פטורים מלשלם אותו. כאשר אתם מחפשים אחר גורם מוסמך ורציני שיעזור לכם לעשות סדר בעניינים ולמזער את ההוצאות הכספיות שלכם, חפשו משרד אשר אמון על התהליכים של היטל השבחה, מס שבח וכל שאר דיני המקרקעין. על מנת שלא תשלמו ביוקר על עבודה לא מקצועית חפשו משרד אשר תוכלו לקבל המלצות מלקוחות מרוצים שלו וכך תעברו את כל התהליכים הללו בשלום ובמינימום הוצאות. בהצלחה!

חברת צ'ק האוס מספקת שירותי בדק בית, בדיקת ליקויי בניה וכן שירותי שמאי מקרקעין מקצועיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב