דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב לוגו בפרט ומיתוג בכלל 

מאת    [ 16/11/2009 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 2792 פעמים ]

בתחילת דרכו של כל עסק אחד הדברים הראשונים שצריכים להחליט עליו הוא שם העסק והסמל המסחרי שלו (הלוגו). לעיתים אין צורך בסמל מסחרי שהושקע בו מאמץ רב בכדי להבדיל עסק זה מאחרים ומספיק שמו. אך על פי רוב לוגו לעסק הוא הסמל שהעין האנושית זוכרת, כל עוד הוא מופיע כמה וכמה פעמים בתחומו. מכיון שמדובר בתהליך חשיבתי ובהוצאה כספית, לא תמיד בעל העסק מוכן לכך ובשל לכך. לכן לפני הפניה לבעל מקצוע בתחום עיצוב לוגו יש להגיע להחלטה ברורה באם יש צורך, יכולת ורצון בעיצוב סמל מסחרי לעסק המתהווה.

 

מהו לוגו (סמל מסחרי)?

לוגו הוא הפנים של העסק, המראה הראשון של העסק שאמור לשקף את מהות העסק ולשדר לקהל היעד המיועד את המסר הרצוי.

לוגו שמשרת את העסק נאמנה הוא לוגו שבהרף עין ניתן להבין איזה עסק הוא מסמל ומהו אופיו של העסק. עיצוב נכון של הלוגו אמור להראות טוב בכל גודל, מכרטיס ביקור ועד לפרסום חוצות. עיצוב מבריק של לוגו אמור להבדיל את העסק בתחומו ובכך ליצור מינוף שיווקי חשוב. כל הפרטים בלוגו נכון לעסק משלימים אחד את השני והוא אינו יכול להתקיים בלעדיהם בכדי למלא את תפקידו נאמנה.

 

ממה מורכב לוגו?

השימוש בצבעים נועד להעברת מסרים ע"י התאמת הצבעים למהות העסק. צבעים בהרכבם משדרים תחושות, חושים, מצבי רוח, קשר אסוציטיבי לדברים מוכרים ואהובים. צבעים המשתייכים לצבעים הקרים כמו: כחול על גווניו, ירוק וכד' מתאימים לעסק בתחום הגלידה למשל. וצבעים המשתייכים לצבעים החמים כמו: כתום, חום, אדום וכד' משדרים חיות וחיבור לאדמה ויכולים להיות משויכים לעסקים בתחום.

לוגו יכול להיות בנוי משמו בלבד כשסוג האות (הפונט) הוא מה שמייחד אותו מאחרים. הפונט משדר תחושות, אופנות, התאמה לקהל יעד. פונט עבה ושמן בכתב דפוס לרוב מתאים לעסק משרדי מסוג עורכי דין, רואי חשבון וכד'. פונט ילדותי, עגלגל ובכתב יד לרוב מתאים לקהל יעד של ילדים ותינוקות. דוגמא מובהקת לכך היא: חברת מיקרוסופט שסמלה המסחרי הוא שמה בפונט ללא ייחודיות מסוימת אך הלוגו של החברה מוכר בכל העולם זה מכבר.

הסתמכות של לוגו רק על שמו מהווה מכשול לעסק שרוצה לנהל עסקיו ללא הגבלת מקום ושפה. על כן יש צורך בשילוב שם העסק סוג של אלמנט גרפי, ציורי שנהיר לקהל היעד ויכול להיות מובן ללא הגבלת שפה. איורים כמו שמופיעים בחדרי שירותים (פיקטוגרמות) הינם איורים בשפה בינלאומית שבכל מקום מובנים.

 

אופנות משתנות

חברות המחליטות להתאים עצמן לרוח הזמן ע"י מתיחת פנים הן במערך הארגוני והן במראה החיצוני נכנסות לתהליך של מיתוג מחדש. המחשבה העיצובית היא שונה מכיון שמדובר על שינוי של שפה עיצובית לחברה קיימת שלעיתים נשענת על העיצוב הקודם והשינויים הם מינוריים והם רק התאמה לאופנה העכשיות ובחלק מהמקרים השינוי הוא טוטלי ונדרשת לכך מחשבה שיווקית ועיצובית מסוג אחר.

דוגמא לכך מהשנים האחרונות היא: בנק הפועלים שנשען על הצבעים הקודמים אך שינה לחלוטין את הלוגו ואת האלמנטים הגרפיים והעיצובים שבהם הוא משתמש לצורכי שיווק ולטפסים פנים ארגוניים.

 

תהליך עיצוב הלוגו

בפניה ראשונה של לקוח לעיצוב לוגו עלי, כמעצבת, לאסוף מידע על מהות העסק, אופיו, צורות וצבעים נדרשים, שם העסק, באם יש ללקוח רעיון או תרשים כלשהוא על "איך נראה הלוגו בעיניו" והכי חשוב באם הלקוח מוכן לתהליך!

אני כמעצבת איני כופה את דעתי המקצועית על רצון הלקוח, ביכולתי לייעץ ולהציע דרך העיצוב הטובה ביותר ללוגו טוב. לשם כך עיצוב הלוגו נעשה בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח כי בסופו של תהליך על הלקוח להיות מרוצה ושלם עם התוצאה ולכן היא צריכה להיות רצויה עליו.

בעיבוד כל הפרטים שנאספו אני מציגה מספר סקיצות ומהם אנחנו מתמקדים וממקצעים את הלוגו הרצוי. התהליך הוא מחשבתי ויצירתי גם יחד ולעיתים נדרש זמן, לכן יש צורך בסבלנות ובפתיחות רבה.

 

להתרשמות מעבודות:

www.mirdesign.co.il

מיר עיצובים


 052-3696257


 http://www.mirdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב