דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכינו את המטריות 

מאת    [ 16/11/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2106 פעמים ]

החורף כבר בפתח, וזה הזמן להתחסן נגד השפעת הרגילה. ד"ר סילביה נוסבאום מעניקה שלל עצות מועילות, ומגלה מה הקשר בין החיסון לבין חלבון ביצה

החורף הגיע, ואנו מצפים לגשמים בכיליון עיניים. אבל מעבר להנאות שהוא צופן בחובו, החורף מביא עמו גם אורחת בלתי קרואה. השחקנית הראשית השנה היא שפעת מסוג H1N1, שפעת החזירים. מדברים עליה בכל פינה, היא לא יורדת לרגע מהכותרות. אז מה עושים כדי להתמודד עמה?

קודם כול, מתחסנים
יש להקפיד על חיסוני שגרה לילדינו – לחסן אותם במועד הנכון, ולהשלים חיסונים שלא בוצעו בזמן. כך למשל יש לחסן נגד דלקת ריאות פנאומוקוקלית. חיסון זה ניתן פעם בחמש שנים לאוכלוסייה בסיכון גבוה, וגם פעם בחיים לאוכלוסייה מעל גיל 65. רצוי שכל אחד שלא קיבל את החיסון עד עכשיו יתחסן עוד לפני החורף. ניתן לקבל את החיסון בו-זמנית עם החיסון נגד שפעת עונתית.
באשר לחיסון נגד השפעת העונתית, הזמן המתאים להתחסן הוא במהלך חודש אוקטובר ועד סוף נובמבר, אבל אפשר להתחסן גם בדצמבר ובינואר. יש צורך להתחסן בכל שנה מחדש, כי וירוס השפעת העיקרי משתנה. כמו כן יש להביא בחשבון שאנשים מסוימים נמצאים בקבוצת סיכון לפתח סיבוכים של שפעת, לכן עליהם להתחסן בהקדם האפשרי.
לפני החיסון עליכם להיוועץ ברופא המשפחה במקרה שאתם סובלים מאלרגיה כלשהי, בעיקר לחלבון ביצה, אם אתם חולים במחלה חריפה כלשהי כמו דלקת ריאות, אם אתם סובלים מחום גבוה ואם אתן בהיריון.
מעבר לחיסונים, חשוב לנקוט גם פעילות מונעת: רחיצת ידיים לעתים קרובות, הגבלת החשיפה לאנשים חולים, הימנעות ממקומות עם צפיפות יתר, הקפדה על תזונה מאוזנת, פעילות גופנית שיכולה לחזק את המערכת החיסונית והתרחקות מעישון במידת האפשר. מעשנים אקטיוויים או פסיוויים חשופים יותר לתחלואה ריאתית לעומת אנשים שאינם מעשנים או נחשפים לעשן הסיגריות.

ואם כבר חלינו?
בדרך כלל אם כבר חלינו יש לנסות להפחית את התסמינים ללא שימוש בתרופות. גרגור מי מלח מקלים את כאב הגרון, ומכשיר אדים יכול להקל את הגודש באף. יש להשתדל לא להדביק אחרים ולצמצם מגע עם הסביבה כמה שיותר.יש לנוח ולשתות נוזלים, בעיקר כשיש חום, ויש להימנע משתיית אלכוהול וקפה, שיכולים לגרום להתייבשות.
אם החלטתם לקנות תרופות ללא צורך במרשם רופא, ודאו שהתרופה מאושרת על ידי משרד הבריאות. אנשים הסובלים ממחלות כרוניות (כמו יתר לחץ דם) צריכים להתייעץ ברוקח או ברופא לפני שימוש בתכשירים נגד שיעול או צינון, כיוון שלפעמים התכשירים יכולים להזיק. יש לקרוא בעיון רב את המידע המצורך לתכשירים וללמוד על תופעות הלוואי שלהם. נוסף על כך חשוב מאוד לזכור – אנטיביוטיקה מטפלת בזיהומים חיידקיים, היא אינה עוזרת במחלות ויראליות כמו צינון או שפעת.

הרגישו טוב!

רוצים לשאול, להתייעץ, לשתף ולקבל תשובה מהירה – רצוי להגיב בפורום המומחים של קופ"ח לאומית

מאת ד"ר סילביה נוסבאום, מומחית לרפואת המשפחה
מקור: בלוג השפעת של קופ"ח לאומית
כל המידע בנושא שפעת החזירים - כתבות, מאמרים, חדשות ופורום מומחים
http://www.flublog.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב