דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרעיון למוצר הנכון - בעיית הגרביים היתומות. 

מאת    [ 15/11/2009 ]

מילים במאמר: 941   [ נצפה 2427 פעמים ]

 


לעולם תהיינה מספר דרכים להביא רעיון למוצר ממשי. אולם רק דרך התגשמות אחת תהיה נכונה ומדוייקת יותר מהאחרות. זוהי הדרך שתוביל את הרעיון אל מוצר מותאם, משתלב בחיים.
אך איך יודעים מהו הפתרון הנבון למימוש הרעיון מכל הדרכים האפשריות? ממפים את הדרכים - ממש כמפה, חוקרים נתיבים, ולו כדי לגלות את אותה הדרך בה אכן הרעיון - הוא הוא הרעיון הנכון.
לצורך ההדגמה ננסה להמציא פתרון חדש בדוגמה הבאה.   ידוע לכולנו, כי התעלומה המסתורית הזו, בה אנחנו בטוחים כי הכנסנו זוג גרביים למכונת הכביסה ואולם עם בואנו לתלות את הכבסים, אנחנו נוכחים - כי שוב נותרנו עם גרביים מיותמות. אנחנו ננסה לגלות פתרון חדש לבעייה הזו. 
ראשית, אנו עורכים חיפוש בגוגל למצוא את הפתרונות שכבר קיימים. כך נראה כי יש בנמצא סוגי אטבים שונים לחיבור בין זוגות גרביים, קיימות גומיות, חוטים שנקשרים אל הגרביים ופתרון נוסף - שק רשת בתוכו מונחות הגרביים, והשק נכנס אל מכונת הכביסה.      ועם כל אלה, למה הפתרונות אינם הפתרון הנכון? התבוננות מעמיקה בכשלונות של פתרונות מצויים, היא שיעור גדול.  הפתרונות האלה אינם משתלבים לתוך הרגלינו.
ואם כך, מדוע אלה הם הפתרונות היחידים הנמצאים כיום לרשותינו?  מאחר, ובעלי החשיבה על הפתרון התמלכדו בתוך חשיבה אסוציאטיבית ראשונית ופשטנית - 'אם הגרביים הולכות לאיבוד, אז נצמיד אותן בעזרת משהו'.
כמובן שזו גם החולשה הרצינית של חשיבה כזו. אסוציאציות, אנחנו כבר יודעים, אינן מהוות פתרון אמיתי, ומכאן - הן יוצרות בעיות נוספות, שכן עצם הוספת רכיב נוסף אל הגרביים מאלץ את המשתמש – להתאים את עצמו לפתרון שאינו מתאים את עצמו אליו.
כעת קיבלנו כיוונון חשיבה חדש. דרך לפתרון טובה יותר, היא אם כן, לא להוסיף רכיב, אלא לשנות משהו בתוך הקיים, או אולי להוסיף תכונה נוספת אל הקיים. כזו - שלא תצריך מאיתנו, מהמשתמש, מהלקוח - 'עבודה' נוספת, אלא תחייך כל הדרך אל מכונת הכביסה.
עכשיו הזמן לבחון את כל המרכיבים הקושרים את הגרביים אל הכביסה. המרכיבים: זוג רגליים הרגלים צמד גרביים תוף מכונת הכביסה.

אופן ההכנה: מסירים את הגרביים מהרגליים בהתאם להרגלים - זורקים את הגרביים לפינת החדר. (טוב, לא כולנו) אוספים את הגרביים  מכניסים אותן למכונת הכביסה מקווים למצוא את אותן הזוגות עם תום ההפעלה.
אם נודה על האמת, ההרגל הזה משתלב לרגלינו. כי מי באמת מעוניין להתחיל לחפש את אותו אטב גרביים ולחבר אותו, או לאתר את שק הגרביים שייכנס אחר כך למכונת הכביסה?
כך, שלמעשה אנחנו מנסים לגלות את הפיתרון שיותיר ללקוחותינו העצלים מטבעם את הרגליהם הנלוזים, ועדיין יעטוף את רגליהם באותו זוג גרביים. בואו לא נטריח אותם, לא מידי...

הפתרון מתחיל להבהב, והוא נחלק לשתי דרכים -

האחד, יגע במכונת הכביסה - למה לא להתקין אל תוף המכונה תא אשר ייועד רק אל הגרביים? כאן, אנחנו מוסיפים תכונה למכשיר הקיים.
והדרך השנייה היא - לגרביים עצמם - למה אי אפשר ליצור בגרביים, עוד בזמן ייצורם התקן/איבזור כלשהו שיאפשר את הצמדתם? (רגע, לא לצעוק - סקוצ', סקוצ'. - סקוצ' זו האסוציאציה המיידית... לא זו הנכונה)
כעת, בד בבד עם להבת ההתלהבות, נחתוך אותה באבחת להב אחד - אסור לשכוח, או להתעלם מכך שכל פתרון - ולא פחות מכך - הפתרון הנכון (לא נשכח שאליו אנו רוצים להגיע) כבר חופן בתוכו את הבעיות הבאות -
במכונת הכביסה נצטרך לבחון איך מוסיפים תא אחסון, מבלי לשנות את איזון תנועת הסיבוב של התוף, זו רק דוגמא,  כמו  גם לגרביים - נצטרך לדייק את אותו החומר שיעמוד הן בחום מכונת הכביסה, והן בתנועתה.
כעת, בד בבד עם שוך ההתלהבות שוב נמריץ אותה - שכן, כל פתרון לבעייה מהותית כבר אוצר בתוכו - את האפשרות לרשום לו בקשת פטנט. דרך פתרון ייחודית היא תמיד מקום טוב לדקדק בחיפוש פטנטים, חיפוש ממוקד, ואם אין - אזי בהחלט יש בידינו פתרון חדשני הראוי לרישום שכזה.
ואם כך - אנחנו יכולים להתכוונן אל השלב הבא - (בניית אב-טיפוס, עיצוב, דרכי שיווק) - - - הלא אמרנו שאנחנו רוצים לחייך כל הדרך אל מכונת הכביסה...



עניין הגרביים הוא רק דוגמא לחשיבה שונה בפיתוח מוצר חדש. כל פתרון חדש לבעיה או כל צורך שנרצה לענות עליו נוכל להשתמש בדרך שתיארתי כאן. בצד המעשי אנו יכולים לראות שהדרך לפיתוח מוצר חדש יכולה להיות בהירה ומדוייקת ולהשליך על הצעדים הבאים:

  •    חיפוש ממוקד על דרך הפתרון הייחודי שמצאנו.
  •    בניית דגם אב טיפוס להוכחת הייתכנות.
  •    רישום בקשת פטנט.

בדוגמא שניתנה כאן נוכל לעצור בשלב זה, אין לנו צורך בסקר שוק, לא לתוכנית עסקית, וודאי לא לייצור ושיווק. בשני הפתרונות (בהנחה שרשמנו בקשת פטנט) נוכל לפנות ליצרני מכונת כביסה או ליצרני גרביים מובילים ולמכור את הפתרון.
לסיכום במספר מילים : גם עם גרביים אפשר אחרת. 

  

מחקר ופיתוח רעיונות טכנולוגיים
http://moshesela.wordpress.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב