דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עכשיו הכל נראה אחרת: איכות החיים לאחר ניתוחי הקטנת שדיים 

מאת    [ 15/11/2009 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2937 פעמים ]

נשים בעלות חזה גדול (מקרומסטיה בשפה הרפואית מקצועית) סובלות לעיתים קרובות מבעיות רפואיות כדוגמת כאבי גב ועמוד שדרה צוארי, בעיות עור וכדומה אך גם מהכיוון האישי והנפשי. נראה כי לניתוח להקטנת החזה יש השפעה חיובית על היכולת התפקודית ולשיפור בהערכה העצמית ובאיכות החיים. למרות התוצאות החיוביות הרבות של ניתוח מסוג זה, קופות החולים נוטות לשלם עבורו רק כאשר קיימת סיבה רפואית מובהקת, כמו לדוגמא בעיות אורתופדיות.

כאשר מדובר בניתוחים שנועדו לעיצוב הגוף, כמו בניתוח להקטנת החזה, חשוב לחקור - בנוסף לשיפור התפקודי - גם את ציפיותיהן של המטופלות ואת רמת שביעות הרצון שלהן מהתוצאות הפיזיות והנפשיות של הניתוח.

בברזיל, היכן שניתוחי הקטנת השדיים נפוצים מאוד, בוצע מחקר חדש שבדק את השינויים באיכות החיים ובהערכה העצמית, בקרב 30 נשים, לפני ואחרי הניתוח. 40% מהנשים היו מתחת לגיל 25 ו-26.5% היו מעל גיל 40. בהכללה, מטופלות מבוגרות יותר מבקשות לעבור הקטנת חזה בגלל תסמינים רפואיים שונים. מטופלות צעירות יותר לעומת זאת, רוצות לעבור את הניתוח מסיבות אסתטיות, הן מבקשות להתאים את עצמן לתדמית המקובלת של יופי נשי.

השאלון על פיו נמדדה איכות החיים כלל שמונה תחומים: יכולת תפקודית, היבטים גופניים, כאב, מצב בריאותי כללי, חיוניות, היבטים חברתיים, היבטים רגשיים, ובריאות נפשית. שאלון נוסף בדק את ההערכה העצמית לפני ואחרי הניתוח. בשונה ממחקרים דומים שבהם נשאלו הנשים לפני הניתוח ושלושה חודשים או יותר אחריו, מחקר חדש זה בדק את מצבן של הנשים לפני, ארבעה שבועות אחרי ושוב ארבעה חודשים לאחר הניתוח.

הממצאים הראו, כי אצל רוב הנשים ההערכה העצמית ואיכות החיים השתפרו כבר חודש אחד בלבד אחרי הניתוח וזאת למרות שבשלב זה הגוף נמצא עדיין בהחלמה, החזה עובר תהליך של הסתגלות, ולעיתים הצלקות עדיין גורמות לאי נוחות גופנית. על פי מחקר זה התרחש השינוי הגדול באיכות החיים ובהערכה העצמית באופן מיידי למדי, בשבועות הראשונים לאחר הקטנת החזה. בבדיקה החוזרת אחרי ארבעה חודשים, התוצאות נשמרו או השתפרו עוד יותר.

בפגישת הייעוץ הראשונית, הנשים הביעו את רצונן לעבור את הניתוח כדי לפתור בעיות גופניות, כמו כאבי גב, וללא התייחסות בד"כ לנושאי הדימוי העצמי. הממצאים של מחקר זה ושל מחקרים דומים מראים, כי ניתוח להקטנת החזה פותר את הנשים לא רק מבעיות גופניות, אלא משפר באופן משמעותי גם את איכות חייהן ואת ההערכה העצמית שלהן. ניתן לומר כי מבחינת הבריאות הנפשית-חברתית ניתוח זה מהווה לא רק שיפור אסתטי, אלא התערבות מתקנת.

ד"ר מייליק הוא רופא בכיר, מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר בהסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) ובאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ( Israel Society of Plastic Surgeons ).

מנהל את "השירות לכירורגיה פלסטית ועיצוב הגוף לאחר ירידת משקל" שבמרכז הרפואי "סוראסקי" בתל אביב (בי"ח איכילוב).

מתמחה בניתוחים לעיצוב הגוף לאחר ירידת משקל, הגדלת חזה, הקטנת חזה, שאיבת שומן, מתיחת פנים, ניתוחי אף ועוד
בני מייליק- מומחה בכירורגיה פלסטית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב