דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיתונאים, רדו מהעץ! 

מאת    [ 14/11/2009 ]

מילים במאמר: 839   [ נצפה 2443 פעמים ]

 

העיתונות בישראל מאז ומעולם הייתה צבועה בצבע אחד והיו משתייכים לצד אחד של המפה הפוליטית בישראל. מי יותר שמאלה ומי פחות, אך שמאלה.  הדברים ידועים ומוכחים, ויאמרו מה שיאמרו, אך המעשים הם ההוכחה הטובה מכולם, הם המדברים בעד עצמם. בקיצור, עיתונות שמאלנית, על כל המשתמע.  מעניין דווקא, שבכנסת ה – 17 וה – 18 התמודדו  כמה עיתונאים על מקומם במפלגות השונות, וכמה מהם הצליחו, ורובם המוחץ במפלגות השמאל. שלי יחימוביץ' ודניאל בן סימון וח"כ הורוביץ במר"צ.

פעם לעיתונאים הממלכתיים היו להם חוקים נוקשים של שמירה על חוקים ואתיקה עיתונאית כמתחייב, כי העיתונאי תקשורת ממלכתית היה אסור לו להביע את דעתו האישית באקטואליה, ובנושאים שהועלו לסדר היום, גם אם יכולנו "לנחש" לאן רוחם נושבת.

נדמה, שמשהו נשבר בחוקים הנוקשים שהיו קיימים עד לפני זמן מה. גם אם היית יודע מאיזה זן העיתונאי שלפניך, הוא היה עושה זאת בחן מיוחד השמור להם. הם לא היו אומרים את אשר על ליבם, לשם כך השתמשו בטקטיקות שונות. לדוגמא, היו מזמינים מרואיין שהיה אומר את אשר הם רצו לשמוע, וגם להשמיע כמובן. היו שואלים שאלות ובין השורות היית מבין מיהו העיתונאי שלפניך, אך לא באופן מפורש.

כאמור, לאחרונה אנו עדים לעיתונאים מסוג אחר. עיתונאי ברדיו ממלכתי (לא מסחרי) ופרשן בעל מוניטין וניסיון רב, אומר את דעתו בריש גלי, בלי בושה. נגד כל המוסכמות שהיו קיימות ושצריכות להיות קיימות גם כעת. שהרי שום דבר לא השתנה  מהנורמות העיתונאיות, מלבד העיתונאים עצמם.

הדוגמא האחרונה להמחשת דבריי, היא ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. כבר מהרגע הראשון העיתונות יצאה בהכרזות גדולות על מתח בין ירושלים לבית הלבן. על כישלון השיחות, (ולכן גם) ביטול התדריכים לעיתונות... והאמת התבהרה מהר. ההכחשות החלו להגיע מהבית הלבן ומלשכת ראש הממשלה, ומאישים רמי דרג המצויים בנבכי השיחות עם האמריקאים. התברר כי השיחות היו מוצלחות ואף ידידותיות מאוד, ומפאת תוכן השיחה המסווג העיתונות לא צריכה לדעת. כי אומנם העיתונות צריכה לדעת ולעקוב ואף לבקר, אך לא המקרה מעין זה הקשור כנראה (אני מנחש) לחיינו ולעתידנו. כאילו אמרו לעיתונאים הנכבדים: "סורי, עד כאן!". והדברים הגיוניים ונבונים לכל בר דעת, עם טיפת מוסר ואחריות.

וכאן נשאלת השאלה: למה העיתונות נוקטת באותה שיטה ודווקא כלפי מר נתניהו, מה שלא עשתה כן כלפי מר אהוד אולמרט למשל, למרות שהיו לה את כל הסיבות הטובות לכתוב עליו ולבקרו פי אלף מונים, בגלל פרשיות מביכות וקשות לכאורה? מדוע כשמדובר באיש בנימין נתניהו השיטה היא קודם לבקר ולאחר מכן (אם יתברר ) שטעו אז יאמרו: "נשנה את הכיוון"? מדוע לא להיפך, קודם תבדקו, באחריות המתחייבת, תעריכו את כל השיקולים המקצועיים ולאחר מכן תסיקו מסקנות. קשות ככל  שיהיו?

האם עד כדי כך נטרפה דעתכם מהצלחתו של ראש הממשלה (נכון לעכשיו), עד כדי עיוורון וטשטוש המותר והאסור, ההווה מול העתיד, הדיבורים היום מול האיומים הקשים לעיכול מהעתיד... !??? איפה הם כל מה שהיה כמובן מאליו עד לא מכבר, האחראיות!

בל נשכח, כי  על שמו של מר נתניהו רשומים רקורד ושיאים של הצלחות לאורך תקופה של עשרות בשנים, החל משגריר ישראל באו"ם, ובתפקידיו הפוליטיים. כאשר כבר בשנת 1996 בהיבחרו לראשות הממשלה, זרע יסודות כלכליים מודרניים איתנים ששיקם באופן משמעותי את כלכלת המדינה. בממשלת שרון כשר האוצר, הרים את כלכלת ישראל לצמיחה אדירה שמעט מאוד (אם בכלל) זכור שכמותה. מפרותיה נהנתה ממשלת ישראל עד הלום, למרות גלי המשברים שהיו בדרך - בדמות מלחמת לבנון ה - 2. כמו כן, הטביע דפוסי עקרונות חדשים בנושא הביטחוני. יצר מאזן עצמה, כאשר בתקופתו גלי הטרור ירדו באופן דרסטי, לעומת אחרים שהפגינו חולשה והתרפסות. פעל נגד האיום האיראני גם כראש האופוזיציה, ובדעת הקהל העולמית, במסע מאומץ באירופה, כמסביר הלאומי (הלא רשמי) של המדינה, מה שהביא לתוצאות מרשימות.

מר בנימין נתניהו הינו מהמדינאים הדגולים והמוערכים בימינו. בל נשכח, את אשר חזה האיש מלפני שנים, את אשר המחישה לנו מלחמת לבנון ה -2. והרשימה עוד ארוכה. נשאיר אותה להיסטוריונים בתוכנו.

כמשל, אצטט בסיפור מהתלמוד (עירובין, יג, ע"א) ברבי ישמעאל שפגש את רבי מאיר. שאל אותו, "בני, מה מלאכתך?" רבי מאיר השיב: "לבלר (סופר סת"ם) אני". השיבו רבי ישמעאל הגדול: "בני, הווי זהיר במלאכתך, שמלאכתך מלאכת שמים היא!" - אחריותך היא עצומה. תהיה זהיר בה!

עיתונאים יקרים! הווי זהירים במלאכתכם, אחריות גדולה רובצת עליכם. תיזהרו בכל מילה. תבחנו את עצמיכם היטב לפני כל פרסום!

לסיום, עצה טובה. אם בכל זאת לא שכנעתי אתכם עיתונאים יקרים, לפחות אל תראו את "אהבתכם" לאיש, מעבר למידה. האיש כיום הוא ראש ממשלתנו. הצלחתו היא הצלחת כולנו, ובתקווה שיביא לעם הזה שלום וביטחון. מגיע לאיש מידי פעם פרגון ותמיכה. זה חשוב לכל אחד, זה חשוב בוודאי כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו שאין ספק שיעשה הכל לטובתנו ולטובת צאצאינו.

שם: יצחק גאגולה - משרד עורכי דין
דוא"ל: ig-law@nana10.co.il



כתובת: רחוב הבנים 6 (קניון סימול(בניין רסידו סי), קומה 7, סיטי, אשדוד.
פלאפון:050-5230114 פקס': 08-9560558



אודות הכותב: הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, הנו כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב