דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצוא פרחים 

מאת    [ 14/11/2009 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 5284 פעמים ]

לא מעט דברים ישראל מייצאת לעולם. מתכשירים של ים המלח, דרך פירות, חלקים אלקטרוניים שונים ועד כלי נשק. הפרדוקס הגדול הוא, שלצד העובדה שישראל היא אחת  מיצאניות הנשק הגדולות בעולם, היא גם אחת מיצאניות הפרחים הגדולות בעולם. אולי המושג בפרחים בקנה, מעולם לא התאים למדינה כמו שהוא התאים לישראל.

יצוא הפרחים מישראל החל עוד בשנות השישים, ישראל ייצאה פרחים לאירופה וכל תייר ישראלי שהיה מגיע להולנד, בלגיה, צרפת ומדינות אחרות יכול היה לראות פרחים ישראלים שם. בשנים האחרונות אומנם קמו לישראל מתחרות גדולות בתחום (ביניהן הולנד), אך עדיין ישראל נחשבת לאחת מיצאניות הפרחים הגדולות בעולם.

הנתונים שאנו קוראים בעיתונים מלמדים שכל שנה בחגים השונים, כמו חג המולד, חג האהבה וחגים אחרת, ישראל מייצאת בכמויות שעולות על 100 מיליון פרחים במשקל שיכול להגיע ל5 טון לעיתים. בסך הכל ישראל מצליחה לייצא בסכומים שעולים על 100 מיליון שקל, רק בחגים. הערכה היא שנתוני היצוא בכלל השנה עולים פי 2-3 על היצוא בחגים הנוצריים.

מדוע ישראל מצליחה לייצא כל כך הרבה פרחים והאם זה יימשך עוד זמן רב? הסיבות שבגללן ישראל מצליחה לייצא פרחים לעולם הן, ראשית, מזג האוויר הנוח לגידול פרחים. בניגוד לאירופה, כאן החום מאפשר גידול פרחים כל ימות השנה. שנית, בישראל ישנו ידע וישנן טכנולוגיות מפותחות שמאפשרות גידול פרחים וכן גידול זרעים ופרחים לשם תוצרת חקלאית. במשך שנים ישראל ייצאה למדינות שונות כולל הרשות הפלשתינית, פרחים לשם גידולים חקלאיים ובכך עזרה לחקלאים לגדל את הגידולים שלהם.

בארץ ישנם מגדלי פרחים רבים, רובם נמצאים בדרום הארץ, שם באמצעות חממות גדולות הם מצליחים לא רק לגדל פרחים אלא גם להמציא זנים חדשים של פרחים, אשר לא קיימים במקומות אחרים בעולם.

האם זה יימשך עוד הרבה זמן? לצערנו, רבים חוששים שלא. מגדלי הפרחים טוענים נגד הממשלה, שהיא מטילה עליהן יותר גזירות מאשר מנסה לעזור להם להמשיך במסורת של גידול ויצוא פרחים. אומנם חנויות פרחים בישראל מלאות בפרחים, כפי שניתן לראות בסופי שבוע ובחגים אך כמות הגידול ירדה, הסיבות הן מסים שמטילה הממשלה על מגדלי הפרחים, כאשר לוקחים מסים אלו ומחברים אותם לעלויות תובלה של הפרחים לחו"ל, מקבלים עלויות גבוהות שקשה למגדלי הפרחים לעמוד בהן. סיבה נוספת היא העובדה שהממשלה לא מתירה למגדלי הפרחים להחזיק כמות עובדים שנחוצה להם (העובדים בתחום הם עובדים זרים והממשלה איננה רוצה לעודד עבודה זרה).

לכך יש להוסיף את העובדה שלא מעט מדינות למדו את הידע הישראלי, יש להן את המכונות הנדרשות ולמעשה הן מתקרבות לישראל ברמתן בגידול פרחים. ההנחה היא, שבעתיד התחרות בשוק תהיה קשה יותר ואז עלויות הגידול עלולות להכריע לא מעט מגדלי פרחים בישראל.

 

 

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו. בתחום פרחים תוכלו למצוא עשרות עסקים ברחבי הארץ, כולל דירוגים של גולשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב