דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורה לאירועים - תשובות לשאלות נפוצות 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 2139 פעמים ]

מה הכוונה ב-עיצוב תאורה?
פשוטו כמשמעו. בדיוק כמו מעצב אופנה מתכנן שמלת כלה, תוך חיבור לטרנדים קיימים ויצירת טרנדים חדשים, כך אנו מעצבים תאורה. החל בבחירת והתאמת סוגי הפנסים, הצבעים, הלוקיישן, הזווית, הפתיחה, העוצמה, התיכנות והתפעול, וכלה בשימוש בגופי תאורה מיוחדים ומתן פתרונות יצירתיים תפורים לאירוע הספציפי. בסופו של תהליך, הכל מתחבר לכדי מערכת תאורה מושלמת. אם מעצב האופנה יוצר את השמלה לכלה, אנחנו יוצרים את החליפה לאירוע כולו.

מדוע צריך תאורה מעוצבת לאירוע?
אירוע ללא תאורה מעוצבת, או תאורה לבנה רגילה של אולם, מקבל אופי חד גוני, נטול חיים ומשעמם. לעומת זאת, תאורה מעוצבת מקשטת וצובעת את החלל, יוצרת אווירה משתנה ומפיחה חיים באירוע. כמו כן, תאורה מעוצבת מאפשרת לצלם האירוע להוציא תמונות נקיות, משתנות ובחשיפה אופטימלית בהתאם לסצינות התאורה.
החוזקה שלנו היא בבניית מפרט התואם לצרכים אלה ובעיצוב נכון ואיכותי התפור במיוחד לקונספט האירוע תוך יצירת סצינות מובנות ל"עלילת" האירוע כולו.


מהי תאורה נכונה לאירוע?

תאורה נכונה לאירוע הנה תאורה העובדת בשני מישורים – במודע ובתת מודע. מצד אחד נותנת התאורה את "אפקט ה-WOW" ומצד שני, במישור התת מודע, נתמעת בטבעיות עם חלל האירוע ויוצרת אווירה. המקצועיות שלנו באה לידי ביטוי בשילוב ומינון נכון בין השניים.


מהו "אפקט ה-WOW"?
אפקט ה"וואוו" – התחושה הנפלאה הזו שמלווה את אורחי האירוע גם יום אחרי. "וואוו, איזה מדהים היה!".


האם האירוע יוצר את האווירה, או האווירה את האירוע?
שתי התשובות נכונות, אם כי בד"כ האווירה היא זו שעושה את האירוע. המוסיקה טובה והאוכל מצויין, אך כדי ליצור את האווירה המושלמת יש לתת דגש גם במישור הויזואלי שעליו יש לחשוב ולתכנן מראש. העין קולטת הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. לתאורה חלק גדול ומשמעותי ביצירת האווירה ובהתחלפותה הטיבעית. האווירה בקבלת הפנים איננה אותה אווירה בטקס החופה. האווירה על שולחנות הקייטרינג איננה אותה אווירה על רחבת הריקודים. תאורה משנה אווירה!


תכנות פנסים, תפעול מערכת - מה הכוונה?
מערכת התאורה שתוכננה ספציפית לאירוע, מורכבת ממגוון פנסים ואלמנטים שונים אחרים כגון מכונת עשן, כדורי מראות וכו'... בגדול, הפנסים מתחלקים לשני סוגים: פנסים טיפשים ופנסים חכמים. פנס טיפש הוא פנס קבוע המאיר לאותו מקום, נדלק ונכבה או מווסת עוצמה באמצעות דימר. פנס חכם לעומת זאת, הנו פנס המבוקר באמצעות מחשב. ניתן לתכנת אותו, לקבוע לאן יזוז, מתי, כמה ואיך.
תכנות ותפעול מערכת התאורה בזמן האירוע הנם חלק בלתי נפרד מעיצוב התאורה כולו. רק מתפעל מקצועי ובעל נסיון רב שנים מסוגל להוציא את מקסימום האפקט ממערכת תאורה. צוות ארט מעצב, מתכנת ומפעיל את האירוע כולו. כשאנו אומרים "עיצוב תאורה" אנו מתכוונים גם לתכנות הסצנות ותפעול המערכת במלואה – זהו חלק בלתי נפרד מהעיצוב שלנו.


עם עשן או בלי עשן?

"אין עשן בלי אש", ועל אותו משקל – אין אלומה בלי עשן! פנס המאיר על קיר/רצפה/תקרה ללא עשן, לא "ימלא" את החלל אלא יצבע רק את האובייקט בו הקרן פוגעת. תוספת עשן לחלל, מאפשרת לראות גם את הקרן עצמה העושה דרכה מהפנס ועד לאובייקט. זוהי האלומה. פתאום, כל החלל צבוע אדום, כחול, ירוק, צבעים חמים, צבעים קרים – הכל בשליטה ממוחשבת ומבוקרת. קיימות מספר מערכות עשן בשוק. המערכת שלנו שונה מזו הנפוצה במועדונים חנוקים. המערכת שלנו אינה מכילה שמן, נטולת ריח לחלוטין וידידותית לסביבה.


היכן אנו מעצבים תאורה?
באירועים עיסקיים: כנסים, תערוכות, תצוגות, השקות.
באירועים פרטיים: מסיבות, אירועים בטבע, פסטיבלים.
תאורה אדריכלית: הארת מבנים ומשרדים.
ועוד.


עיצוב תאורה. כמה זה עולה?
בדיוק כמו שאין שני אנשים זהים, כך גם אין שני אירועים זהים. כל אירוע הוא עולם בפני עצמו, עם צרכים מיוחדים, עם רצונות משלו. לאחר פגישה מסודרת מול מעצב התאורה שלנו (שגם יפעיל את האירוע עצמו!!!), תשלח הצעת מחיר מפורטת ומותאמת בדיוק לדרישות האירוע. מחירנו אטרקטיביים במיוחד.


חשמל?
במידה ואין במקום האירוע חשמל, או שאין די חשמל למערכת התאורה, ניתן לשלב גנרטור מושתק. עלות הגנרטור משתנה בהתאם לצרכי האירוע. גם כאן, מחירינו אטרקטיביים במיוחד.


עוד שאלות?
נשמח מאוד לשמוע מכם ולהעניק את מלוא תשומת הלב.
 

אפשר לראות דוגמאות לפרוייקטים שעשיתם בעבר?
בוודאי. לחצו כאן והכנסו לגלריית התמונות העשירה שלנו.

 


בברכה

ניר הלר, מעצב תאורה

ארט לייט דיזיין - תאורה לאירועים

חברת "ארט לייט דיזיין" עוסקת במתן פתרונות תאורה לשוק העסקי והפרטי. השכרת ציוד תאורה, מכירת מערכות תאורה, יעוץ, תכנות ותפעול.
את החברה הקים ניר הלר, ממעצבי התאורה הבולטים והנחשבים בארץ. פרטים נוספים באתר החברה - www.artlight.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב