דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש פרשיות לוהטות 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 1345   [ נצפה 2590 פעמים ]

 


1. אוניית הנשק - והטילים גם על תל-אביב.


2. לפצל או לא לפצל - את היועץ המשפטי לממשלה.


3. המפגע היהודי - ז'ק טייטל - האם להאשים את כל העדה.


דו"ח גולדסטון - נדון באו"מ הצביעות העולמית חוגגת ומאשימה את דוד שהעז לנצח את גוליית האיראני.


הערה: התפטרות אבו מאזן ועליית החמאס - זה טוב ליהודים.


 


* מאת: עו"ד אברהם פכטר


 


 


1. אוניית הנשק והטילים:


תפיסת אניית הנשק, כשעליה טונות של ציוד מלחמתי התקפי, היא הישג גדול מודיעיני מבצעי לצה"ל ולממשלה.


העיתוי היה מושלם. דו"ח גולדסטון - נדון באו"ם, כאשר הצביעות העולמית חוגגת בגדול ומאשימה את דוד שנלחם בגוליית האיראני, בכל החזיתות.


האיראנים, שמבריחים נשק באופן קבוע ומאסיבי לחיזבאללה ולחמאס - לא יכלו לתזמן טוב יותר את נתיב האונייה לדיון בדו"ח גולדסטון. כמויות הנשק העצומות הן הוכחה ניצחת, לתוקפנות האיראנית באיזור, הם הוכחה נוספת לכישלון חיילי יוניפיל ביבשה בהתמודדות עם חיזבאללה בלבנון ובהברחות מסוריה. והוכחה, אם היתה צריכה - לאזלת היד של הקהיליה הבינלאומית ביחס לאמברגו והמצור על איראן בים ובאוויר.


הקריאה של בנימין נתניהו - לעולם המנמנם והאדיש להתעורר ביחס לאיראן, נשמע עתה חזק יתר ומבוסס יותר, בהמשך לנאומו בעצרת האו"מ בנושא הטרור הבינלאומי שמקורו בשלטון האייתולות.


התגובה הישראלית לתפיסת אוניית הטילים והניסוי של חמאס בטילים (שהוברחו מאיראן), שמגיעים גם לתל-אביב צריכה להיות חדה וברורה.


יש להצהיר פומבית, תוך הפניית אצבע לעבר חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום - כי כל ניסיון של ירי טילים על ישובי ישראל - תתקל בתגובה חריפה הרבה מעבר למבצע "עופרת יצוקה".


צריך שיהיה ברור - מה שקרה בעזה יהיה רק קדימון המלחמה הבאה.


שום דו"ח גולדסטון - לא יוכל למנוע את צה"ל מלהגן על ריבונות ישראל. עריה ותושביה - את זה צריך להבהיר לעולם - ולמנוע מהם את ההפתעה הבאה בתגובה הישראלית.


2. לפצל או לא לפצל - זאת השאלה!?


לדעתי - יש לנתח ולהפריד את "התאומים הסיאמיים" - המחוברים בראש מיידית. מכתבו של פרקליט המדינה לדור, שהועבר בתפוצת נאט"ו, בדגש על התקשורת, רק הוכיח למי שעדיין פקפק בנושא, עד כמה חשובה הרפורמה לפיצול הסמכויות.


תומכי לדור, שיצאו למסע הסברה ותמיכה בו, לרבות כמה שופטי העליון, הם מראשי המתנגדים לפיצול הסמכויות - ולכן אין זה מפליא, שהם נזעקו לעזרתו.


המדובר בציבור, שחושב, מאמין, ששלטון החוק ומיישמיו - הם האליטות המשפטיות ששלטו עד כה במערכת המשפט והם ורק הם - יודעים ומבינים מה טוב למערכת המשפט, לעם ולמדינה.


אם מישהו, יכול להצביע על גוף ממשלתי/מוסדי שרוצים לקצץ בסמכויותיו, בכוחו ובמעמדו - והוא נכנע בהסכמה - שיקום!


כל הטענות, שכיום המצב הוא, שבידי היועץ המשפטי לממשלה מרוכז כוח משפטי מעבר למקובל בעולם, כוח משפטי שמתורגם לכוח שילטוני, ריכוזי, מפחיד - שיש בו ניגודי אינטרסים בולטים לעין, לא משכנע את תומכי אי הפיצול.


קחו למשל את המצב, הלא היפותטי, בו שר או ראש ממשלה, נשיא - מבקש את יעוצו, עזרתו, חוות דעתו של היועץ, כאשר בו זמנית יש חשדות נגד אותם אישים והוא מתכוון לפתוח בחקירה פלילית נגדם. וזה רק אחד האספקטים של הסוגייה - שרק הפיצול יכול לפתור.


לכל הטוענים, שהפיצול יחליש יפגע בשלטון החוק, כדאי לחשוב פעמיים ולהבהיר את הנושא פעם נוספת. הפיצול - יהפוך את התובע הכללי (שיבחר ע"י וועדת איתור ציבורית חיצונית) - לדמות עצמאית, חזקה דומיננטית, א-פוליטית, לא קשורה ולא קשובה למפלגת השלטון או האופוזיציה - וידיו יהיו חופשיות להילחם בשחיתות השלטונית ללא מורא ופחד.


היועץ המשפטי לממשלה - מטבעו יחלש - וזאת בדיוק מגמת הרפורמה. תפקידו של היועץ יופנה למתן חוות דעת והנחיות לממשלה ומוסדותיה ותפקידו יהיה להיות שומר שלטון החוק של הממשלה.


ניסוח הרפורמה והפיצול - צריך לכלול בתוכו את ההנחיה הברורה, שחוות דעתו המשפטית מקצועית מחייבת את שרי הממשלה ומוסדותיה.


באשר לפרקליט המדינה: תפקידו עכשיו ובפיצול נשאר זהה, לבצע את מדיניות היועץ המשפטי (במצב הקיים) או את מדיניות התובע הכללי (במצב של פיצול). כך שמעמדו וכוחו לא משתנים אלא ואולי להיפך הולכים וצוברים כוח.


מעמדו של שר המשפטים:


מכתבו של לדור - אבל במיוחד אלה שתומכים בו פומבית, מצביע על כשל לוגי בהבנת המבנה ההיררכי של משרד הממשלה. ובשל כך גם במבנה התקין של המנהל התקין.


בראש הפירמידה הממשלתית עומד ראש הממשלה. מתחתיו שרי הממשלה הממונים על משרדיהם - אליהם כפופים כל פקידי אותו משרד.


היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - כפופים מנהלית לשר המשפטים ועצמאיים מבחינה מקצועית.


מותר להם ורשאים להביע עמדתם ואפילו רצוי שיעשו זאת - במסגרות הפנימיות.


אבל אסור להם - לצאת נגדו בפומבי, או להוביל, "מרד" / "הסתה" נגד מדיניותו גם אשר הם משוכנעים בצדקתם.


אי לכך - היה על לדור להתפטר ואז להביע עמדתו במכתב פומבי ואם לא על שר המשפטים לגרום לפיטוריו המיידיים - או לנתק איתו מגע עד אשר יתפטר מיוזמתו. כל דרך אחרת תמוטט את הפירמידה המנהלית הממשלתית וסמכויותיה.


3. המפגע היהודי ז'ק טייטל:


העובדה שהוא גר בהתנחלות, חובש כיפה, עולה קיצוני מארה"ב שמבריח גם נשק ופוגע ביהודים ובערבים - הופך אותו אוטומטית לייצור כפיהם של רבנים קיצוניים, שמהם תיפתח הרעה על שלטון החוק ויציבות המשטר.


יתירה מכך, יש כבר עיתונאים (כמו בעבר), שטוענים בלהט שיש להאשים את כל העדה שממנה הוא בא, לאמור המתנחלים, בקיצוניות, באלימות, והיהודים שפותרים בעיות נשק חם.


ובכן - אם רוצים להאשים את כל הציבור, צריך לעשות זאת בהגינות ובהדדיות ראויה. כך למשל צריך להאשים את כל הציבור המזוהה עם השמאל, בהסתה מילולית שיכולה להיות קטלנית, כלפי אריק שרון ומנחם בגין בקריאות "רוצח", ובהסתה גלויה נגדם.


אפשר להאשים את השמאל שממנו יצאו, המרגלים הישראלים שפעלו למען מדינות אויב (פרשת אודי אדיב), את הגב' טלי פחימה וקשריה עם פתח' ג'נין - שלא גדלה בערוגות הימין וישראלים נחמדים נוספים, שנסעו, קשרו קשרים עם אויבי ישראל במסווה של יצירת אווירה חדשה, ניסיונות פיוס והקמת מזרח תיכון חדש אוהב ישראל.


וכפי שאמרתי בעבר, קשרים עם אויבי ישראל המבקשים להשמידנו, או מגע עם אויבי ישראל לא פחות חמורים ומזיקים מאשר שימוש בנשק ואולי לפעמים אף יותר.


כך שאם רוצים לפלג את העם - אין כל בעיה זה קל, נגיש ועם קצת פרסום ומאמרים ניתן להשיג זאת. קשה יותר לעשות את ההיפך. יש פתגם אידי חכם שאומר: חתול יכול להוריד רכבת מהפסים, אבל הוא לעולם לא יוכל להעלותה חזרה, כך גם לגבי הקרע או האחדות בעם - אז תבחרו!


נקודות למחשבה והרהורים:


1. עיתון ידיעות אחרונות, מגלה שהשב"כ חקר בשנת 2000 את ז'ק טייטל כחשוד ברצח פלסטינאים, אך לא מצאו ראיות.


2. בשלב ב' - פנו איליו וניסו לגייסו כסוכן שתול בימין הקיצוני או המתנחלים - אך הוא סירב.


3. כלומר: השב"כ שחשד בו, כפעיל, קיצוני עם פוטנציאל לפיגועים כשסרב להיות משתף/סוכן - נעלם מהרדאר שלהם עד 2009.


4. מסקנה: יש כאן קוקטייל שדומה קצת ליגאל עמיר, קצת ל"שמפניה", קצת לרצח רבין, וביחד כישלון צורב וכואב של השב"כ.


5. היועץ המשפטי מני מזוז תקף את יוזמת שר המשפטים לפיצול התפקיד בטענה שזה יוביל לפוליטיזציה.


6. אז כדאי להעיר ולהאיר ליועץ, כי הפיצול מחד יחזק את מעמדו של התובע הכללי, ומאידך היועץ של הממשלה, יהיה איש עם נטיה פוליטית ברורה וזה לב ליבו של הפיצול, זה טוב, זה יעיל וזה עובד.


7. ממשלת ימין - תמנה איש כלבבה וכך גם ממשלת שמאל/מרכז בתנאי שהוא ישמור על גבולות שלטון החוק.


8. אבו מאזן מאיים להתפטר. אין מה להתרגש ממהלך זה. אם זה תרגיל פוליטי, אז הוא יתגלה בקרוב, אם הוא רציני - גם זה מהלך חיובי.


9. התפטרות אבו מאזן - זה טוב ליהודים. וכל זאת למה? כי אבו מאזן - הוא אימפוטנט פוליטי מחד ופרטנר שלא מעוניין, לא יכול, מפחד לעשות הסכם עם ישראל.


ההוכחות:


(1) שלוש שנים ישב עם ציפי לבני בישיבות מרתוניות ולא היה לו אומץ לסכם.


(2) כנס פת'ח בבית לחם - בו הוחלט על המשך המאבק המזוין, לא להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים וירושלים כולה - כבירת פלסטין - וזכות השיבה.


10. הסכנה שאם אבו מאזן יתפטר - החמאס ישתלט גם עם יהודה ושומרון.


11. השתלטות חמאס על יש"ע - זה טוב ליהודים. כי נדע ברורות מי לא הפרטנר שעומד מולינו. הלחץ מעל הממשלה - ירד ויעלם, לא נשמע יותר את הקלישאות על "תכנית מדינית", "להניע תהליך", ו"אופק מדיני".


12. יהיה מולינו אויב ששואף להשמידנו - בסיוע איראן - וצריך לפעול בהתאם.


 


 


 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב