דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לזהות רשלנות רפואית 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2241 פעמים ]



כיצד לזהות רשלנות רפואית

סוגיית רשלנות רפואית משתייכת לדיני נזקי גוף. רשלנות רפואית יכולה להתרחש במקרים רבים ושונים של טיפול כגון- ניתוח, טיפול תרופתי, אבחון, מינון תרופות ועוד. כל טיפול רפואי שניתן לפציינט עלול להיות בסיס להתרחשות רשלנות רפואית. כאשר מתעורר החשד אצל הלקוח בדבר הרשלנות, עליו לאמת זאת אל מול עורך דין מומחה בתחום, על עורך הדין לפנות אל הגורמים הרפואיים שהיו מעורבים בטיפול וכן להפנות את הלקוח אל הרופא מתאים, לצורך קבלת חוות דעת מומחה .

רשלנות רפואית מהי?

טיפול רפואי כלשהו, אשר מסתיים בפגיעה של פציינט ייחשב כרשלנות (על פי חוק), אם וכאשר יתקיימו ארבעה תנאים עיקריים; קיומה של חובת זהירות, הפרת החובה, גרימת נזק והקשרה להפרת החובה לאותו נזק. חובת הזהירות, משמעה בחינת השאלה, האם הרופא הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו, האם התנהגותו היוותה התרשלות? ובנוסף יש לבחון את השאלה של הקשר הסיבתי ,כלומר האם בגין הטיפול הרפואי הרשלני נגרם הנזק?. החוק אינו מטיל על הרופא אחריות מוחלטת לגבי תוצאות הטיפול, אלא רק לביצוע עבודת הרופא ברמה סבירה, בהתאם לידע המקצועי הקיים באותה עת במקצועו. רופא שייחשב למפר את חובת הזהירות שהוא חב לחולה, יהיה זה שבהתאם לקנה המידה של הטיפול הרפואי הסביר בעת ההפרה. לא קיים מבחן מדויק לקביעת רשלנות רפואית. בתי המשפט מתרשמים לאחר מעשה, מכל נסיבות האירוע, ומהטיפול שניתן. ההכרעה בסופו של דבר היא של בית המשפט, אשר מסתמך על חוות דעת של מומחים ועורך 'מאזן' בין הסיכונים והסיכויים של הטיפולים האפשריים, המקובלים אל מול הטיפול שניתן בפועל, ההשוואה מלמדת לרוב, אם ניתן טיפול סביר או ניתן טיפול שאינו עומד ברמה המקצועית הנדרשת.

תביעת רשלנות רפואית מצריכה התייחסות אל:

1. גרימת נזק ממשי- לעיתים, מדובר בנזק מזערי לא כדאי להגיש תביעה.במקרים שאכן ניתן להוכיח נזק גופני ממשי, מוערך באחוזי נכות, כדאי בהחלט לתבוע.

2. הוכחת קשר סיבתי- כאשר ניתן לקבוע בבירור קשר סיבתי בין מעשה הרשלנות הרפואית ובין נזקי הגוף שנתגלו אחריו, יש סיכוי טוב לתביעה. באמצעות הוכחת הקשר הסיבתי באופן משפטי, יכול בית המשפט לקבוע את גבולות האחריות של הנתבע. בתחום הרפואי ישנה חובת זהירות מצופה גבוהה. בית המשפט שוקל וחושב על שני הצדדים, מצד אחד הטלת אחריות גבוהה מדי על רופאים עלולה לשתק את המערכת הרפואית ולגרום לרופאים להימנע מלקיחת סיכונים שעלולים לשפר ולייעל את השירות הרפואי. מצד שני יש את הנפגע שלא קיבל את הטיפול הראוי/הנכון עבורו. עקב רגישות ההיבטים והצורך בשכנוע, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום.

3. עלויות - עלויות הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית הן גבוהות , והן נובעות בעיקר מהסכומים הנדרשים לצורך מימון חוות דעת רפואיות ואגרות בית משפט .לכן, חשוב לערוך חישוב מדויק ככל שניתן, של עלויות ניהול התיק לפני שמתחילים לשאת בהוצאות.

שלבים ראשונים לתביעה

1. פגישת ייעוץ עם עורך דין מומחה בתחום הרפואי משפטי ובעל ניסיון. פירוט השתלשלות האירועים באופן מפורט בפניו.
2. איסוף מסמכים ותיקים רפואיים מכל המוסדות הרפואיים, בהם טופלת והם מקנים ידע לגבי עברך הרפואי, כמה שיותר בפירוט- יותר טוב.
3. חוות דעת מרופא מומחה בתחום אשר לקבע אם הטיפול שקיבלת היה תקין/סביר או ברמת הרשלנות הרפואית.
עורך דין דוד פייל וצוות המשרד מתמחים בתביעות רשלנות רפואית, ניתן לקבל ייעוץ ראשוני ללא תשלום להערכת סיכויי הזכייה בפיצוי עקב רשלנות רפואית.
המשרד עובד בליווי צמוד של רופאים מומחים מן הבכירים בישראל והניסיון הרב בתחום הרפואי-משפטי שנצבר במשך השנים בתביעות רבות של רשלנות רפואית ונזקי גוף תורם רבות להצלחת עורכי הדין בהשגת הפיצויים המקסימאליים לנפגעים.
http://www.df-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב