דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי - אנשים כיהלומים 

מאת    [ 07/11/2009 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2513 פעמים ]

כיהלומן וכמאמן לחיים, אני אוהב להשוות את חווית האימון האישי והעסקי לתהליך שעובר היהלום מכרייתו כאבן גולמית ועד הפיכתו לאבן חן. המטאפורה בין העולמות עוזרת להמחיש את התהליך המתבצע במהלך האימון:

היהלום, המסמל בד"כ מעמד, סטאטוס ועושר, מופיע בחיינו בעיקר ברגעי שמחה ואהבה. לכן, ניתן להשוות את היהלום לחזון של כל אחד מאיתנו, מצב בו אנו מלאי אושר שמחה ואהבה. חזון הוא אחד הכלים החשובים בתהליך האימון והגדרתו מסייעת לנו להבין לאן אנו שואפים להגיע.
סגולותיו ותכונותיו של היהלום גורמות לו להיות אבן החן היקרה והנדירה ביותר. כידוע, היהלום הוא המינרל החזק והקשה ביותר שקיים בטבע. למרות זאת, אנו מצליחים ללטוש ולעצב אותו, תהליך זה מסמל בעיניי את היכולת לבצע שינוי בכל אדם ובכל מצב.

תכונה פחות ידועה, היא מקדם שבירת קרני אור הגבוה ביותר בטבע. כלומר, האור הנכנס אל היהלום מצד אחד, פורץ ממנו בעוצמה חזקה פי כמה מצידו האחר. אפקט זה מגביר את תחושת הזוהר והברק המשתקפים מהיהלום לאחר ליטושו. תכונה זו, שאולה ליכולתו של האדם, למנף את הפנימיות הערכית שלו ולהשפיע באופן חיובי על הצלחתו האישית ועל הסביבה שלו.

הטבע אינו מייצר שני יהלומים זהים וזאת עובדה!
כל יהלום מתאפיין בגודל, צורה, צבע וניקיון שונים.
כך בדיוק, אין אדם הדומה לרעהו.
אנשים שונים ניחנים בתכונות אופי, ערכים, חוזקות וחולשות שונים. לכן, האימון האישי והעסקי גורס כי אין דרך אחת להצלחה ומוצא עבור כל אדם את הנתיב הייחודי לו.

היהלום נוצר בתהליך גיאולוגי בתנאים בלתי נתפשים של טמפרטורה גבוהה של אלפי מעלות בעומק רב מתחת לפני כדור הארץ. היהלומים המתינו שם מיליוני שנים עד שבא האדם ומצא את הדרך ללטוש את הגביש שנראה בתחילה כמו שבר זכוכית. תהליך זה מסמל את יכולתו של האדם לחקור, להתחדש ועמוד אפילו מול איתני הטבע המסתוריים ביותר.

בעת תכנון היהלום, משתדל המלטש, לנטרל את מירב הפגמים ולהתמקד בחלק הטהור של היהלום. כך, שבסוף התהליך נקבל את היהלום הגדול, הנקי והזוהר ביותר. במהלך האימון האישי, אנו "מקלפים" מהמתאמן שכבה אחר שכבה. לשם כך, אנו מתמודדים עם חסמי ההצלחה העומדים בפניו, מבליטים את החוזקות והערכים שלו ומובילים אותו להצלחה אישית ועסקית כאחד. בדיוק כשם שהיהלום המושלם נמצא בתוך יהלום הגלם ועל המלטש לחשוף אותו . כך, העוצמה והיכולת לשנות טמונים בכל אחד מאיתנו.

אחד מסודות המקצוע של מלטש יהלומים, הוא ליצור מצב שישתקף מכל יהלום אור מקסימאלי היוצר תחושת זוהר וברק. כך, באימון האישי תתקדם לעבר הגשמת החזון האישי שלך, מצב "מואר" בו תקרין על עצמך והסובבים אותך תחושת איזון ושלמות.

ובכל זאת, ההבדל הגדול הוא בין היהלום לאדם הוא שהראשון פאסיבי בזמן התהליך, ולעומתו אתה אינך צריך להמתין כל כך הרבה זמן על מנת לממש את הפוטנציאל הטמון בך.

בהצלחה!
יקי דה לוי הוא מאמן לחיים ולעסקים.
בעל תואר שני, MBA, במנהל עסקים.
מנכ"ל יהלומים ואנשים
ומפתח מודל אימון היהלום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב