דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנופאוזה פוזה או פאוזה ? 

מאת    [ 07/11/2009 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 2894 פעמים ]

קרה לכן שאתן באמצע סרט רומנטי, ובדיוק הוא הולך לנשק אותה, לאחר שהם ליבנו את אי ההבנה ביניהם, היא מגישה אליו את שפתיה ואז הטלפון אצלכן בבית מצלצל.
כל אחת מכן בוודאי תשאל : מי מעז להפריע בדיוק עכשיו? אבל, בכל זאת, אתן לוחצות על "פאוז" וניגשות לענות, כי אתן יודעות שלאחר שיחת הטלפון, תלחצו שוב על "פאוז" והסרט ימשיך כרגיל מאותה הנקודה בה הפסקתן לפני כן.
אבל במציאות, החיים הם לא סרט רומנטי שההמשך ידוע גם לאחר שעשינו "פאוז" (הפסקה) ונשים ,שעד לא מזמן קבלו את הווסת החודשית שלהן במשך שנים רבות, פתאום הוא נפסק והן כבר לא חלק מהמחזור הנשי הזה והן מתקשות לקבל ולהבין את מצבן החדש שנקרא בעגה המקצועית "מנופאוזה", או גיל המעבר.
במאמר זה אני אסביר על ה"מנופאוזה" מנקודת המבט של הרפואה הסינית ולהראות שיכול להיות גם הפי אנד...

מנופאוזה, או גיל המעבר, מתחילה אצל נשים בסביבות גיל 50, כאשר לאישה לא הייתה וסת במשך 12-6 חודשים ברציפות.
המילה מנופאוזה מורכבת משתי מילים : מנו- חודש פאוזה- הפסקה.
מנופאוזה, או גיל המעבר היא תקופת זמן שבו המחזור והווסת החודשית מסתיימים והאישה אינה פורייה ומסוגלת ללדת ילדים בצורה טבעית.
לרפואה הסינית בעזרת הדיקור וצמחי המרפא, יש את הכלים לעזור לך לעבור את השלב החשוב והייחודי הזה בחייך בצורה חלקה וקלה.

למנופאוזה יש כמה סימפטומים פיזיים כגון : גלי חום והזעה, כאב ראש, יובש בנרתיק וכאב בקיום יחסי מין, דלקת בשלפוחית השתן, תשישות ובריחת סידן מהעצמות וכן גם כמה סימפטומים הנפשיים כמו : דיכאון, רגזנות, עצבנות, קושי להתרכז וחרדות.
רוב הנשים סובלות מתסמיני תקופת המנופאוזה במשך כשנה ו- 50-25 אחוזים מהן יסבלו מהסימפטומים במשך יותר מחמש שנים.

מדוע המנופאוזה מתחילה - הפסקת הוסת והיכולת לפוריות נובעות מירידה בהפרשת הורמוני האסטרוגן, הפרוגסטרון ולפעמים גם הטוסטסטרון, אולם הסימפטומים שמופיעים אינם מחויבי המציאות, או שעוצמתם יכולה להיות מינורית. בחברה המערבית, שישראל היא חלק ממנה, המודל והשאיפה להיות צעיר במראה, בגוף ובהתנהגות מובילים את האישה למשבר כאשר הוסת נפסקת ולהעצמת הסימנים הפיזיים והנפשיים.

מנופאוזה- הטיפול המערבי, או קשר השתיקה - בעבר הרופאים חילקו כדורים עם אסטרוגן ופרוגסטרון כמעט ללא הגבלה, אולם בשנים האחרונות טיפול זה אינו מומלץ יותר, מכיוון שנמצא במחקרים מהשנים האחרונות, שטיפול בהורמונים מעלה את השכיחות לסרטן השד והרחם בעשרות מונים ומגביר את הסיכוי לבעיות לחץ דם ולבעיות כלי דם. כיום רופאים רבים נותנים מדבקות אסטרוגן שהן חלשות יותר ומשחות אסטרוגניות, או נרות ליובש בנרתיק. הטיפול הרפואי המערבי הינו מוגבל יותר ונשים רבות סובלות בשקט בעצת הרופא.

אז איך עובד - טיפול במנופאוזה באמצעות הרפואה הסינית : דיקור, צמחי מרפא, תזונה ותמיכה באורך חיים. במחקרים מערביים נמצאה השפעה חיובית של הדיקור על רבים מהסימפטומים של גיל המעבר וזאת ללא הסיכון שבטיפול המערבי.
טיפול במחטים משפיע על מערכת העצבים שעובדת על המערכת ההורמונאלית ומערכת העצבים המרכזית ולכן הוא משפיע מצוין על הסימפטומים הנפשיים ויעזור לך להתמודד עם העייפות, הדיכאון, החרדות והקושי להתרכז, להירגע, או לישון.
כמו כן, הדיקור הסיני מטפל בכאבי ראש ותשישות, מכין ומחזק את מערכת העיכול כדי שתוכל להזין את הגוף בצורה מועילה יותר ועוזר להתמודד עם הקשיים הפיזיים והמנטאליים.

מנופאוזה טיפול בצמחי מרפא. צמחי מרפא סינים ומערביים מכילים בתוכם חומרים שדומים בהרכבם להורמונים שיורדים בתקופת המנופאוזה. הם משפיעים מבלי לסכן את בריאותך, על סימפטום גלי החום, שהוא הסימפטום שממנו רוב הנשים סובלות שפוגע בך ובאיכות חייך. צמחים ותוספי מזון יעזרו לך לטפל ביובש בנרתיק וקושי בקיום יחסי מין, או ירידה בחשק המיני (ליבידו) ובמניעת דלקת בשלפוחית השתן.
כמטפל עם ניסיון רב בצמחים, אוכל להתאים לך את פורמולת הצמחים האידיאלית שתעבוד בצורה מיטבית עבורך.

טיפול במנופאוזה דרך התזונה. תזונה נכונה בשלב המנופאוזה, הינה הכרחית להתמודדות עם גלי החום, תשישות ואף בעיות שינה. תזונה עשירה בסידן שנספג, (למשל טחינה, או עלים ירוקים), תמנע אוסטיאופורוזיס - בריחת סידן ונזקים לעצמות בעתיד.

מנופאוזה - תמיכה באורך החיים. הקניית הרגלי חיים והכנה נפשית לשלב החדש והנפלא בחייך הוא פן מאוד חשוב בטיפול שאני נותן.ישנם הרגלים כגון פעילות גופנית, הפסקת עישון, הסתכלות חיובית על החיים או התמודדות עם הפחדים מזקנה שאת מודעת להם אך יש לך קושי ליישמם והדבר גורם לייאוש ואף לנסיגה.
באמצעות הניסיון ודרך הטיפול הייחודית שלי אני אעזור לך לעשות את השינוי הנדרש בתקופת מעבר זו.

כל סיום הוא התחלה של דבר חדש. מנופאוזה היא סיום תקופת הפריון הפיזי והתחזקות הפריון הנפשי מנטאלי (לא בכדי, אישה שסיימה את הווסת נקראה בתרבויות העתיקות "אישה חכמה").
דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ומערביים ,תזונה ואורך חיים הם כלים מצויניםלהפסיק לסבול ולחוות שינוי תמורה ומעבר לתקופה חדשה.
אהוד סברדליק LIC.AC מטפל ברפואה סינית ע"י דיקור,שיאצו וצמחי מרפא.
לפרטים נוספים אני מזמין אותך להיכנס
http://www.dikursini.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב