דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להופיע למשחק עם מאמן אישי 

מאת    [ 06/11/2009 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 2125 פעמים ]

‏יום שישי 09 אוקטובר 2009

להופיע למשחק עם מאמן אישי


הן כמתאמן מושבע וגם מאמן אישי, אני מבין שהחיים הם משחק ולפעמים זה נראה כאילו שהמשחק הזה מרכיב כמה וכמה משחקים בתוכו. אנחנו משחקים מדי יום במשחק הכסף, משחק הקריירה, משחק הזוגיות, משחק המשפחה, משחק ההנאה ועוד שאר משחקים. בסופו של דבר כולנו רוצים לנצח בכל אחד מהמשחקים האלה בפרט ובמשחק החיים הגדול בכלל. אנחנו רוצים את הכל! אנחנו רוצים להצליח בכל התחומים כדי ליצור הרמוניה בחיים שלנו וליהנות מכל העולמות (המשחקים) השונים. האמת היא שאנחנו נולדנו לנצח!


בשביל לנצח, אנחנו צריכים לפעול במספר שלבים: לתכנן לנצח, להאמין שננצח, להתאמן לנצח, לצפות לנצח ולהופיע למשחק הניצחון שלנו במיטבנו. הרבה יותר קל לנצח כשלצידנו עומד מאמן אישי מיומן. אחד כזה שמסייע לנו בכל אחד מהשלבים שצוינו ודורש מאיתנו לא פחות מאשר הגדולה שלנו.


מאמן אישי הוא בעל השפעה על התוצאות שלנו, אך הוא אינו יכול להפיק אותן, אנחנו צריכים להפיק אותן! מאמן אישי לא יכול לעלות על המגרש, גם אם השחקן שלו קיבל כרטיס אדום. זה לא התפקיד שלו, התפקיד שלו הוא להוציא מאיתנו את הטוב ביותר שבתוכנו, אנחנו הכוכבים שנמצאים על הבמה, על המגרש, על הזירה והוא תמיד בצד, מאחורי הקלעים ועם זאת יש לו השפעה עצומה עלינו.


מאמן אישי תמיד מזכיר לנו שאנחנו נולדנו לנצח, אבל רק אם ניקח מחויבות לעבור את כל השלבים שבדרך ורק אם נופיע למשחק במיטבנו, אז אנחנו נזכה להרים את הגביע של משחק החיים. מרבית האנשים נוטים להפחית מהמשמעות של השלב האחרון משום מה, אך הוא החשוב מכולם- אנחנו צריכים להופיע למשחק! אני מיד אספר לכם סיפור אישי על תקופה מסוימת בחיי בה, למרות שעברתי את כל השלבים המקדימים, פשוט לא הפנמתי את השלב האחרון וזה היה מתסכל...עד שהבנתי את המשמעות של "להופיע למשחק".


אך לפי הסיפור הזה, ברצוני להדגיש את חשיבותו של כל שלב ושלב בדרך: ראשית, התכנון- אנחנו צריכים לתכנן לנצח, על ידי תכנון טוב אנחנו ממציאים את העתיד. לא לחינם, יש האומרים: "כישלון לתכנן הוא תוכנית לכישלון". שנית, אנחנו חייבים לפתח אמונה עצמית בעובדה שזה אפשרי לנצח ושאנחנו באמת הולכים לנצח.


השלב הבא הוא להתאמן, להתאמן זה אומר להפוך מהאדם שאתה היום לאדם שתהיה כשתנצח. וינס לומברדי (מאמן פוטבול ידוע מארה"ב) אמר שהניצחון זה לא הכל, אבל הרצון לנצח הוא כן הכל! אני מוסיף שהרצון לנצח לא שווה כלום, אם אין רצון ומוכנות להתכונן ולהתאמן כדי לנצח.


להתאמן זה פשוט אומר לנצח כמה פעמים לפני הניצחון, כך שהניצחון כשהוא יקרה הוא יהיה טבעי ולגיטימי. בספורט זה קורה פיזית, בצבא אומרים "קשה באימונים, קל בקרב", בקואצ'ינג, מעצם היותי מאמן אישי אני אומר: "כשאתה מתאמן טוב, אתה מנצח מנטאלית ורגשית כמה וכמה פעמים, כך שהניצחון הפיזי הופך לתוצאה טבעית ובלתי נמנעת".


רק אחרי שתכננת לנצח, האמנת שתנצח והתאמנת כדי לנצח, אתה יכול באופן לגיטימי לצפות לכך שתנצח. מנקודת מבט של מאמן אישי, לצפות לנצח זה הפיניש האחרון לפני הופעת הניצחון. אם עד כה אתה הוא זה שנע לכיוון הניצחון, הציפייה היא מה שמושך עכשיו את הניצחון אלייך. הציפייה לנצח מעידה גם על כך שיש לך ביטחון מלא בכך שתנצח, היא מאפשרת לך להירגע ופשוט לנצח.


השלב האחרון והחשוב ביותר הוא להופיע למשחק. במשך שנים בילדותי שיחקתי כדורסל, אני זוכר תקופה ארוכה ומתסכלת בה הייתי כוכב באימונים ובכל השלבים המקדימים אבל פשוט לא הופעתי למשחקים. זה היה מוזר, אף אחד לא הבין, כולם ציפו ממני להרבה יותר. עד שיום אחד אחרי משחק, המאמן לקח אותי הצידה לשיחה אישית ושאל אותי האם הופעתי היום למשחק.


מופתע מהשאלה, באתי לענות שכן ואז הוא אומר לי: לא רואים...הבנתי באותו יום שמשהו היה חסר והאסימון נפל לי! זה שהגעתי למשחק פיזית לא בהכרח אמר שהגעתי אליו במיטבי. להופיע למשחק במיטבך זה אומר להופיע כאשר כל הצדדים שלך מופיעים יחד בקונצרט של ניצחון: הצד המנטאלי, הצד הפיזי, הצד הרגשי והצד הרוחני, כולם במקום אחד והמקום הזה נקרא "כאן ועכשיו". באותו יום הבנתי מה זה אומר לנצח. היום אני מאמן אישי ואני עובד עם מתאמנים לאורך אותם שלבים בדרך לניצחון.




באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il
באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב