הדרך לעוצמה תקשרותית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הדרך לעוצמה תקשרותית 

מאת    [ 05/11/2009 ]
מילים במאמר: 399   [ נצפה 1840 פעמים ]

 
 

כחלק מעבודת יחסי הציבור עליכם לראות עצמכם כחלק מהתקשורת. לדעת לאתר ולצור סיפורים טובים ולעבוד יחד עם עיתונאים ועורכים כדי להביא אותם לעולם. הנה כמה טיפים שעשויים לעזור לכם להיכנס למשחק במהירות.

 סדר היום התקשורתי

כדי לדעת מה נעשה פשוט מאוד לקרוא עיתון. הרבה אנשים (בעיקר עיתונאים אינטרנטיים) מזלזלים בעיתונות הדפוס ומספידים אותה כלא רלוונטית. אכן, מספר הקוראים של עיתונות הדפוס ירד בצורה דרמטית. 700 אלף כניסות ל-YNET ביום לעומת 174 אלף עותקים מודפסים של 'ידיעות אחרונות'. עם זאת, שימו לב לכך שסדר היום התקשורתי עדיין נשלט בידי העיתונות המודפסת. למה? ראשית, לעיתונאי הנייר יש יותר זמן וסבלנות לעבוד על כתבות ותחקירים מאשר לאינטרנט ולטלוויזיה המוגבלים בזמן ונמדדים במהירות. שנית, אנשי תקשורת לרבות עורכי תוכניות טלוויזיה ורדיו עדיין משתמשים בעיתון ככלי עבודה. שימו לב על מה מדברים בתוכניות הבוקר ברדיו... על מה שכתבו בעיתונים של אותו יום. אם יש לי כתבה טובה על לקוח בעיתון - פונים אלי מתוכניות הטלוויזיה והרדיו כדי להציגו אצלם.

איך תשתמשו במידע הנקרא בעיתון? למשל, בחודשים האחרונים התקשורת מתעסקת במשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על המשק הישראלי. הציעו לתקשורת סיפור על העסק שלכם בהקשר של המשבר הכלכלי. קראו עיתונים - ואתם כבר חלק מהמשחק.

לוח השנה התקשורתי

אפשר לצפות מראש מה התוכן שיופיע בתקשורת בימים מסוימים במהלך השנה. בתקופות של חגים ומועדים הכתבות המופיעות בתקשורת חוזרות על עצמן מדי שנה. הנה, למשל, ביום הכיפורים שעבר עלינו מלאו המוספים בפרויקטים מיוחדים הקשורים או לסליחות או למלחמת יום הכיפורים - הציעו לעורכים ולכתבים כתבות הקשורות לנושאים האקטואליים באותה תקופה.

מה העיתונאי צריך

לעתים קרובות עיתונאים מקבלים משימות מהעורכים שלהם. בישיבת מערכת החליטו לעשות סיפור על נושא כזה או אחר ועתה העיתונאי צריך לרוץ ולחפש את מושאי הכתבה. בו אני אגלה לכם סוד כמוס לחמור ולסוס. בדרך כלל המקום הראשון שהעיתונאי רץ אליו הוא לאי מייל שלו באמצעותו הוא מבקש מכמה עשרות משרדי יחסי ציבור שיספקו לו החומרים שהוא צריך. לרוב העיתונאים יש רשימת דיוור קבועה באמצעותה הם פונים למשרדים שהם יודעים המטפלים בתחום.

הנה משימה פשוטה, שאם תבצעו אותה היא עשויה להביא לכם ים של חשיפה. התקשרו לכל העיתונאים המכסים את תחום הפעילות שלכם. בקשו מהם יפה להיכלל ברשימת התפוצה שלהם. מהר מאוד תתחילו לקבל מהם מיילים המסבירים לכם אילו סיפורים הם כותבים ולאיזה חומרים הם זקוקים.

לסיכום, שלושה טיפים בעזרתם תשתתפו במשחק התקשורתי:


    • קראו עיתונים. אנשי תקשורת משתמשים בהם ככלי עבודה.
    • לוח השנה התקשורתי. תזכרו את העורכים והכתבים בנושאים הקשורים למועדים ולחגים.
    • מה עיתונאים צריכים. בקשו מעיתונאים להיכלל ברשימת התפוצה שלהם.
הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק
יחסי ציבור
בלתי רגילים
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב