דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי לי לפנות לכירופרקטיקה כדרך לפתרון בעיות ? 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 2451 פעמים ]

  עמוד השדרה בנוי מחוליות המופרדות זו מזו על ידי דיסקים. הוא מתחיל בבסיס הגולגולת ונמשך עד עצם הזנב. המוח הנמצא בתוך הגולגולת מתקשר עם הגוף דרך חוט השדרה באמצעות עצבים היוצאים החוצה לכל נקודה בגוף דרך נקבים מיוחדים בין החוליות. הכירופרקטיקה מטפלת בקשר שבין עמוד השדרה ומערכת העצבים.  

תת נקיעה שידרתי (סב-לוקציה) היא התופעה הכי פחות מאובחנת בעולם הרפואה כיום. היא מערבת פגיעה בחוליות, מפרקים, עצבים ושרירים, משפיעה על בריאות הגוף כולו ובאה לידי ביטוי בפגיעה הדרגתית בתפקוד הגוף, כאבים וחולי.

צליפת שוט היא דוגמא דרמתית הגורמת לתת נקיעה שידרתי. זהו הסוג הנוצר כתוצאה מתאונה או טראומה הנגרמים בפתאומיות. תת נקיעה שידרתי יכול להיגרם ע"י מתחים אמוציונליים ומתחים אחרים הנבנים בהדרגה, יום אחר יום - אלו נקראים מיקרו טראומה.  

דוגמאות למתחים מסוג מיקרו טראומה כוללים: יציבה לקויה, תנוחות שינה גרועות, שרירים חלשים, תזונה רעה, תנוחת ישיבה לקויה וכיו"ב. אפילו טיפול שיניים רחב יכול לגרום לחוסר איזון ויישור של הגולגולת וחוליות הצוואר.   הכירופרקט מתמחה באיתור ותיקון סב-לוקציות ע"י כיוונון. הכוונון הכירופרקטי שונה במהותו מה"מניפולציות" בקרב בעלי מקצוע/שיטות טיפול אחרות בכך שהיא מתמקדת באבחון ומישוש מדויק ידני של כל מפרק ומפרק בשישה טווחי תנועה שונים, שכלול הממצאים בבדיקת יציבה כוללת והשלמתו באנמנזה, בדיקות אורטופדיות וניורולוגיות בסיסיות וכן תצלומי רנטגן, CT  או MRI .  

הפעולה הפיזית בטכניקת הטיפול הכירופרקטי עצמה שונה גם היא במהותה ובביצועה מהפעולות הפיזיות בפיזיותרפיה, אוסטאופתיה או התרפיה המנואלית לסוגיה.   השוני מתבטא כאשר בכירופרקטיקה מותאמת זווית הגישה לטיפול לפי זווית החוליה או זווית מנח המפרק, עוצמת הכוח המכאני המושקע על ידי הכירופרקטור, עומק ומהירות התנועה באיזון החוליות והמפרקים וכן במגע לתוך רקמות השריר ועמוד השדרה. ישנה התמקדות ספציפית גם על החוליה הבודדת וגם על היציבה והגוף כולו ולא רק אזור אנטומי אחד.

הטיפול מתבצע על ידי הכירופרקט בעזרת מיטות טיפול וציוד משוכלל.    הכירופרקטיקה מציעה טיפול תומך מניעתי להתפרצויות כאב. הטיפול בבעיות כרוניות "משמן" ומאזן את המפרקים העדינים בעמוד השדרה. בנוסף מרכיב הכירופרקט למטופל סדרת תרגילי מתיחה וחיזוק בהתאמה אישית היכולים לסייע, לדוגמא, בהבנה איך לשבת, לישון ואיזה סוג ספורט מתאים. החלק המוטל על החולה הוא ביצוע התרגילים לשינוי הרגלי החיים המועברים לו על ידי הכירופרקט, והשלמתם באמצעות שינוי תזונתי לפי הצורך.    אז למה כירופרקטיקה?  

  • טיפול ללא תרופות
  • ללא ניתוחים
  • יכולת החלמה טבעית לחלוטין
  • טיפול בשורש הבעיה ולא בסימפטומים מתחלפים
  • ראייה הוליסטית – הגוף כמכלול

  זאת בניגוד לרפואה 'התרופתית', בה יש נטייה לפתור את הסימפטום בלבד (כדור נגד הכאבים). כתוצאה, החולה צורך כדורים (לעיתים לאורך שנים) כדי להשקיט סימני מצוקה של הגוף בעוד בריאות הגוף ממשיכה הידרדר, לעתים עד למצב המצריך ניתוח.  

הכירופרקטיקה תנסה למצוא את מקור הבעיה. אם מקור כאב הראש הוא צווארי - כשיוסר הלחץ מהצוואר, כאב הראש יחלוף. כך גם לגבי דוגמת פריצת דיסק. לגוף יש יכולת מדהימה לרפא את עצמו, והוא עושה את זה טוב יותר, כשאין לו הפרעות (תת תזוזות) במערכת העצבים.   הכירופרקטיקה מותאמת לכל גיל ולכל תקופה בחיים, בטיחותית, עדינה ויעילה, למניעה ותחזוקה שוטפת של הגוף, התוצאות מדעיות מוכחות:  שיפור יציבה, גובה, מראה, תנועה, האטת ההידרדרות במצבי בריאות שונים, חזרה לעבודה, לעצמאות וניידות - ללא תלות וללא כאבים, חידוד החושים והריכוז והרגעת העצבים, שפור החיים המיניים והרוחניים, האטת קצב ההזדקנות.  

הכירופרקטיקה איננה רפואה אלטרנטיבית הנרכשת במספר קורסים, אלא מסלול לימודים לדוקטורט המוכר בכל העולם. הלימודים נמשכים שבע שנים אקדמיות במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב, קנדה, אנגליה, דרא"פ ואוסטרליה, והמסיימים עומדים בבחינות המתקדמות ביותר כבכל בית ספר לרפואה.  

התואר ד"ר לכירופרקטיקה יהיה בשימוש בלעדי של כירופרקטור שסיים לימודי כירופרקטיקה במוסד השכלה לכירופרקטיקה מוכר ומוסמך ע"י נציבות ממשלתית להשכלה בתחום זה או נציבות ממשלתית מוסמכת אחרת בארץ בה למד. הכירופרקט מתמחה באלפי שעות לימוד והינו מומחה בכל הקשור לאנטומיה, פיזיולוגיה ודינאמיקה של עמוד השידרה בפרט והגוף בכלל, כולל פסיכולוגיה, הריון, לידה והתפתחות הילד.   הלמודים כוללים טכניקות, אנליזה, תרמוגרפיה, אבחון, מיומנות מישוש, כיוון עמוד השידרה, כיוון מפרקי גפיים, ספורט ועוד. הכירופרקט נושא בתואר דוקטור. מומלץ להוועץ רק עם כירופרקט מוסמך הרשום באגודת הכירופרקטיקה הישראלית.

מרכז בריאות רפאל - טיפולי כירופרקטיקה ע"י כירופרקטור מוסמך
פורסם ע"י מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב