דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנאי ההעסקה של מאבטחי ביטוח לאומי בירושלים הם אבסורדיים 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2299 פעמים ]

היום התבשרנו דרך כתבת התחקיר המצוינת של כתב דה מרקר עידו סולומון, כי חברת קבלן גובה מהמאבטחים "דמי חבר" של 60 שקל בחודש (בניגוד לחוק). משלמת שעות נוספות באופן חלקי בלבד (בניגוד לחוק), נדרשת לשלם פיקדון בסכום של 300 שקל בתחילת ההעסקה (בניגוד לחוק), ובאופן מגמתי פועלת בניגוד לזכויות העובדים הבסיסיות.

לצערי עובדות אלה די שיגרתיות במחוזותינו, אבל מה שצורם פה הוא שמדובר בחברת הקבלן שנותנת שירותי אבטחה לבניין הביטוח הלאומי בירושלים. פשוט אבסורד!

אני קורא לרשם החברות להוקיע את החברה אשר רומסת את עובדיה ובהנחה שהאמור בכתבה נכון. לא יתכן שחברים כאלה ישליחו על כל החברות בענף.מהיום יש סדר יום חדש!!!

אחת מהמטרות שלי כיו"ר ענף החברות לניקיון ותחזוקה באיגוד לשכות המסחר היא לדאוג לא רק למעסיקים, אלא גם לעובדים שלצערי הרב מנוצלים לרעה בתחום זה. ואחת הפעולות המשמעותיות בנושא הייתה ניסוח הסכם קיבוצי וחתימתו בין חברות הענף להסתדרות במטרה לשפר באופן רחב את זכויות ותנאי העובדים. על כן, פרסום ידיעה כזו דורש ממני תגובה מיידית.

התגובה שלי
לאורך השנים היה הענף פרוץ כל איש בעינו יעשה. מי שהביא למצב זה היא דווקא המדינה שלאורך שנים נתנה יד לזכיית חברות כושלות במכרזי הפסד, שלא יכלו לעמוד בתשלומים השוטפים לעובדיהם לספקים ובסופו של תהליך גם נתנו שירות גרוע ללקוח. למדינה היה נוח המחיר הנמוך והיא נהגה לגלגל לאורך שנים את האחריות לפיתחו של הקבלן.

ב- 2005 החלטתי יחד עם מספר חברים לשים סוף לאטימות של הממשל ולפגיעה  בתדמיתו של חברות הניקיון ותחזוקת המבנים והקמנו את באיגוד לשכות המסחר את ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים בישראל אשר חרט על דיגלו, מיצוב הענף, מלחמה חסרת פשרות במחירי הפסד  וקידום רישוי העוסקים בענף.
המטרה הייתה להוקיע  מקרבנו את אותם חברות שבמשך שנים פגעו בזכויות עובדים ואשר הביאו לדימוי בו מצוי הענף.

לשמחתנו לפני כשלוש שנים הצלחנו להביא יחד עם החשב הכללי לשינוי מגמה בה המדינה עוצמת עין ונותנת יד כאמור לזכית חברות כושלות במכרזי הפסד שבעקבותיה יצאה הוראת שעה של החשב הכללי אשר חייבה את כל המשרדים המשלתים בהוצאת מכרזים עם קטריונים חדשים וברורים של תעריפי סף במכרזים.

זה היה רק צעד ראשוני שינוי המגמה, אך זהו צעד שחל רק על משרדי הממשלה ואילו בחברות והגופין אין מחויבות לעבוד עפ"י הוראות אלה ובמקומות רבים עדיין הנושא חשוף.

כידוע באוגוסט 2009 הצלחנו להוביל להסכם קיבוצי הסטורי שתיקן עוולות של שנים בהם זכו העובדים לתוספת שכר של 20 % לצד בנית כללים חדשים לפעילות החברות בענף.

בימים אלה אני משלים יחד עם שותפנו להסכם הקיבוצי הסתדרות החדשה בראשות עופר עיני והובלתו של ראש המח' המשפטית בהסתדרות עו"ד שי תקן לבניית קטריונים לרישוי החברות בענף.

החל מ – 1.1.2010 תסתיים התופעה בה כל אחד יכול לקחת מגב ומטאטא ולקרוא לעצמו חברת ניקיון. היכונו לסדר יום חדש בענף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב