דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר מהנדס או תואר אחר ? 

מאת    [ 03/11/2009 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 3274 פעמים ]

תואר מהנדס או תואר אחר ?

 

תואר מהנדס או תואר אחר? כל אחד מאיתנו עמד, עומד או יעמוד לפחות פעם אחת בחייו מול השאלה הזו: לפי סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה רבים מאיתנו ענו, עונים או יענו על השאלה הזאת את התשובה: תואר מהנדס. כ- 40% מסך הבוגרים פונים כיום לתחום ההנדסה והאדריכלות והיתר לתחומים אחרים. יש סוגים רבים של מהנדסים, ומסלולים רבים של לימודי הנדסה כמו: הנדסה כימית, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת מחשבים, הנדסה אזרחית והנדסת מכונות. המכנה המשותף לכל אלה הוא שמי שמסיים אותם יכול לקרוא לעצמו - "מהנדס".

 

תפקידו של מהנדס

 

מהנדס הוא האיש שיודע כיצד להפוך את המדע התיאורטי למעשי, כלומר: איך ליצור מהטכנולוגיה היבשה משהו שיספק את צרכי האנושות ויסייע לה. כך לדוגמא, מהנדס כימיה יודע איך להפוך נוסחאות לתכשיר או תרופה ומהנדס מחשבים איך ליצור תוכנה ידידותית באמצעות קודים המובנים רק לו ולמחשב.

תפקידו של מהנדס הוא לבנות מוצר על סמך הידע שלו וניסיונו האישי ולתת את הפתרון התכנוני הנכון ביותר לכל בעיה.  מהנדס חייב להיות בעל מחשבה אנליטית, יכולת ניתוח מעמיקה אך גם בעל יצירתיות, זאת מכיוון שהוא נאלץ להתמודד עם בעיות רבות ומורכבות במהלך עבודתו.

 

תואר מהנדס? הסולת והפסולת

 

תואר מהנדס או תואר אחר? כבירור ראשוני, לפני שאתה פותח במסע התלבטויות שיביאו בחשבון כנראה עוד עשרות שיקולים אישיים כמו כישורים ואפשרויות תעסוקה, הנה לך סיכום קצר על רכיב הסולת העיקרי ורכיב הפסולת העיקרי שטומנים לך החיים בצל התואר: "מהנדס". הסולת היא מילת המפתח 'אתגר'. אין דבר מאתגר יותר מלהיות הנדסאי, מהנדס או אדריכל. בתחום ההנדסה רק השמים הם הגבול, ולא רק מבחינה כספית. אין שלב שקוראים לו "השלב האחרון", ואין רגע במהלך העבודה שבו אין לך לאן להמשיך.

הפסולת, היא העובדה שהחיים בצל תואר זה, הם חיים בסיר לחץ. הנדסאי עובד יותר שעות מהממוצע, וזאת עובדה ! הוא יכול למצוא את עצמו מבלה את לילותיו בעבודה- שובר את ראשו בסוגיה הדורשת את פתרונו המידי,  ולפעמים דוחקת הצידה ערכים חשובים כמו בית ומשפחה.  כי כשאתה מהנדס העבודה יכולה בקלות להשתלט על חייך.  

 

והבחירה השנייה, איפה?

 

אם ואחרי שהחלטת, בסופה של מערכת ההתלבטויות, שאתה הולך להיות מהנדס נשאלת השאלה, איפה? כיום ניתן ללמוד לתואר מהנדס בכל האוניברסיטאות בישראל וכן במכללות רבות. בשנים האחרונות, בשל הביקוש ההולך וגובר למהנדסים, נפתחו מספר מכללות אשר מלמדות את תחומי ההנדסה השונים.

משך הלימודים לתואר ראשון הוא בדרך כלל 4 שנים ובסיום הלימודים ניתנת תעודת B.S.c מוסמך למדעים בתחום הנלמד. אחרי שעברת את מבחן בחירת המסלול בהצלחה, לבחור את המוסד שיהפוך אותך לבעל תואר מהנדס כבר יהיה לך יותר קל. המבחן הכי קשה שלך יתחיל עוד מעט, כשתתחיל לעבוד קשה על התואר עצמו, וזה יקרה בכל אוניברסיטה או מכללה בה תבחר להעביר את שנות התואר שלך. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב