דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 כללים לראיון עבודה 

מאת    [ 01/11/2009 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2302 פעמים ]

1. הגעה בזמן

עשה: יש להגיע בזמן לראיון. קח בחשבון פקקים, חיפוש חניה, מציאת המקום וכל עיכוב לא צפוי. אם למרות הכל אתה עומד לאחר, צור קשר בזמן, דווח והתנצל.

אל תעשה: אין לאחר. ראיון עבודה נחשב לפגישה חשובה ביותר, איחור אליה יגרום נזק לתדמיתך. מוטב להגיע מוקדם ולהמתין. אם הקדמת בעשרים דקות או יותר, חכה בחוץ, עשה סיבוב בשכונה. אם הקדמת ברבע שעה או פחות תוכל להכנס ולבקש להמתין, אל תבקש להקדים את המפגש.

2. לבוש

עשה: התלבש בשמרנות, נקי, מסודר ומוקפד. הופעתך בפגישה הראשונה קריטית ליצירת התדמית שלך. הופעתך החיצונית מספרת עליך וחושפת אותך במיוחד בפגישה ראשונה.

אל תעשה: אין להגיע מרושל (גופיה, ג'ינס, נעלי ספורט, קבקבים), גם אם ידוע לך שבחברה המראיינת נהוג לבוש בלתי פורמאלי . מצד שני, אין להגיע בלבוש מפואר, חשוף מידי, מגונדר ומקושט. אין לשכוח שמדובר בעבודה ולא באירוע נוצץ וססגוני.  כל הופעה שאינה הולמת עלולה לגרום נזק לתדמית ולחבל בסיכויים.

3.הכנה מוקדמת

עשה: ברר נתונים על הארגון, המשרה והמראיין טרם הפגישה. שאל לשם המראיין ולתפקידו, בקש לדעת פרטים על המשרה ועל דרישות התפקיד. ככל שתדע יותר, כך תוכל להכין מראש דוגמאות מניסיונך ומכישוריך שיתאימו לצרכי החברה. מעסיק שצריך לבחור בין מועמדים רבים לתפקיד, יבחין דווקא בך כי אתה פשוט מתאים לו.

אל תעשה: אל תסמוך על המזל ועל כך שתרשים את המראיין ביכולת השיחה ובקסם האישי שלך.

4.  רשימת הישגים

עשה: הכן רשימה של הישגים ופרוייקטים מרכזיים, ושל היכולות והכישורים שנדרשו עבורם. כך תוכל לשלוף דוגמאות שימחישו התאמה לדרישות התפקיד אליו הינך מועמד.

הבמה שלך לדקות אחדות - נצל אותה!

אל תעשה: אל תגזים בהצטנעות ואל תחשוש להבליט את נסיוניך והשגיך האקדמיים והתעסוקתיים.  אל תרחיב בשיחה אסוציאטיבית על נושאים שאינם ממין העניין.

5. במהלך הראיון

עשה:  הקשב וכבד את המראיין ואת המעמד. ראיון הינו דו-שיח, נסה לשמור על קור רוח אדיב, משתף פעולה, ענייני ומחוייך. הקשב בתשומת לב והשב מתוך שקול דעת.

אל תעשה: אל תתפרץ ואל תקטע את המראיין,  אל תנדב אינפורמציה ואל תרחיב במקומות בהם לא נתבקשת. מועמדים רבים, מתוך התלהבות ונסיון להרשים, נוטים להרחיב מעבר לנשאל או למה שרלוונטי.

6. תפקיד/ארגון/מנהל קודם

עשה: כשתישאל על הארגון או המנהל הקודם, תאר מה למדת ממנו, כיצד התפתחת והתקדמת בתפקיד ואילו הזדמנויות נפתחו בפניך.

אל תעשה: לעולם אל תשמיץ את המנהל הקודם או הארגון. אף אם סבלת מהבוס הקודם שלך, או קבלת יחס לא הוגן. ראיון עבודה אינו המקום לטפל בבעיות העבר, ועלול לעורר יותר תהיות מיותרות עליך מאשר הזדהות איתך. 

אם אין לך דבר מה חיובי לספר - אל תספר דבר.

7.החולשות שלך

עשה: כשאתה נשאל על הצדדים החלשים שלך , ספר על מיומנות אותה אתה מבקש לשפר, תאר כיצד אתה מתמודד עם התכונה ומשתלט עליה כך שלא תפגע בכושר העבודה.

אל תעשה: אל תציג תכונה חיובית אך מוקצנת כמו "פרפקציוניזם" או "לוקח את העבודה הביתה". מעסיקים מכירים את ה "טריק" והוא אינו נשמע אמין.

המראיין מודע לכך שלכולנו יש חולשות והוא רוצה לדעת כיצד אתה מתמודד איתן ולוקח אחריות.

8.אמת ושקר

עשה: תמיד אמור אמת. המראיין יודע שאינך מושלם אבל הוא לא יתפשר על אמינות. אם פוטרת ממשרה קודמת הודה בכך תוך הסבר מניח את הדעת. המראיין עשוי להסיק שאותן סיבות לפיטורין היו חד פעמיות ואולי זו ההזדמנות של שניכם לקשר מוצלח יותר. המראיין יעריך את האמינות שלך ולא יחשוש מהעבר שלך.

אל תעשה: אל תשקר, אל תמציא פרויקטים שלא עבדת עליהם, מקומות או אנשים שלא פגשת, תעודות ודיפלומות שלא היו.  שקר צף על פני המים! הקהילה בארץ קטנה השוק בתחום שלך קטן עוד יותר, קל מאוד לאסוף עליך מידע אובייקטיבי ולהשוותו למידע שמסרת. אם חלילה יתגלה השקר, הנזק שיגרם הינו בלתי הפיך.

9.שאילת שאלות

עשה: מקובל כי לקראת תום המפגש, יביע המראיין את נכונותו לענות על שאלותיך. נצל את הבמה ושאל. ממומלץ להכין מראש לפחות שאלה או שתיים , ולהציגן במקרה שלא נענו במהלך הראיון. לשאלות טובות יש ערך לא פחות מאשר לתשובות ויכולות להעיד על עניין ומעורבות.

אל תעשה: אל תוותר על ההזדמנות, אל תחשוש לשאול כל מה שמעניין אותך. ויתור על הזכות לשאול עלול להתפרש כאילו הינך לחוץ וממהר להסתלק, או חסר עניין בתפקיד.

10. שאלת השכר

עשה: למרות שנושא השכר עלה אולי כבר בשלבים הקודמים לראיון או במהלכו, הנח למראיין להוביל אליו. קודם כל ברר מראש כמה מקבלים על תפקיד דומה בשוק, כולל וותק והשכלה. שנית, תרגם את דרישות התפקיד כפי שתואר בפניך לסכום מתאים. שלישית, קח בחשבון הטבות נוספות לשכר, כמו בונוסים, משכורת 13, שעות נוספות, רכב חברה, תנאים סוציאליים, ארוחות וכדומה. לבסוף הגש הצעה בעלת טווח מיקוח.

אל תעשה: אל תדבר על השכר בשלב מוקדם מדי של הראיון. אל תשכח שאתה לא מנהל את מהלך הראיון, וכי דיון בתנאי השכר יתקיים רק כאשר יבשילו התנאים להתקשרות ולשתוף פעולה. אל תחשוף תנאי שכר שהיו לך בעבר (אלא אם כן התבקשת, או שהיו גבוהים מההצעה הנוכחית), מי יודע אולי הפעם מציעים לך יותר וזו ההזדמנות שלך להתקדם?

בידיך היכולת להצליח בראיון העבודה!

 

צוות קואלה ישמח לעזור לך להפוך כל ראיון למפגש מהנה של מכירה מוצלחת: > לפרטים נוספים

קרן רגב

צוות קואלה

http://www.koala-team.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב