דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים למסמך קורות חיים מוצלח 

מאת    [ 01/11/2009 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2143 פעמים ]

מסמך קורות החיים, הינו כרטיס הביקור שלך שמיועד להחרט בתודעת מגייס העבודה בתוך שניות מעטות. יש לקחת בחשבון כי הזמן הממוצע שישקיע המגייס בקורות החיים שלך, לא יעלה על עשרים וחמש שניות.

ניסוח קורות חיים ששורדים את מבחן המיון, מחייב השקעה באסטרטגיה שיווקית שננקטה מתוך תשומת לב והבנת צרכי המעסיק, בדומה לשיווק ולמכירת מוצרים. מטרתך -  לשווק ולמכור את עצמך על נסיונך וכישורייך המקצועיים.  במסמך קורות החיים הינך הן המוצר והן המוכר שלו!  לכן זו משימה אסטרטגית כפולה.

להלן עשרה טיפים לבניית קורות חיים אטרקטיביים ואפקטיביים: 

1. תבנית: מסמך קורות החיים מיצג אותך ויקבע את הרושם הראשוני שיקבל עליך המעסיק.  למסמך קורות החיים פורמט סטנדרטי קבוע המיועד להקל על הקורא הממיין לאתר במהירות את הנקודות החשובות לו ביותר. ככל שירבו  במסמך הנקודות הרלוונטיות לדרישת המשרה, כך יגבר יתרונך ביחס ליתר המסמכים המונחים על שולחן המעסיק. מקובל להגביל את אורך המסמך לעמוד עד עמוד וחצי, אין להפליג בתאורים ובפרטים מורכבים, שגיאות כתיב אסורות, נהוג להשתמש בפונטים כמו אריאל או דוד בגודל בינוני (11-13), רצוי להשתמש ברווחים כפולים בין פסקאות לעצוב המראה ולהקלת קריאת המסמך. המסמך מאורגן כך: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, קורסים, שליטה במחשבים (סביבות עבודה), שפות, לבסוף המלצות (יצורפו לפי דרישה). ניתן לשנות את סדר הפורמט כאשר הניסיון המקצועי הרלוונטי משמעותי ואטרקטיבי למעסיק,  במקרה כזה נרשום קודם כל ניסיון מקצועי ולאחריו השכלה. כישורים ותכונות אישיות מקובל לציין במכתב המקדים (ראה סעיף 10) ולא במסמך הרשמי (אלא אם כן חסר ניסיון מקצועי, או כאשר התכונות נכללו בדרישות המשרה).   

2. התאמת קורות החיים לדרישות התפקיד המוצע: רצוי להגיש מועמדות למשרה במידה והינכם עומדים במינימום של - 80% מהדרישות והמסמך שישלח ישקף זאת באופן מובהק. כל תפקיד ודרישותיו, כדי לעמוד בדרישות, יש להתאים את מסמך קורות החיים לתפקיד. נכין מסמך דינאמי שיותאם מחדש לכל משרה אליה נגיש מועמדות.

3. הגדרת התפקיד האחרון: ממיין מסמכי קורות החיים, יבדוק באיזו מידה התפקיד האחרון שמלאתם תואם לתפקיד המוצע. בחנו היטב את דרישות המשרה, מצאו את המכנה המשותף הרחב ביותר, ונסחו את תאור תפקידכם האחרון בהדגשת הנקודות המשותפות לתפקיד המוצע. תאור התפקיד האחרון יכול להיות מפורט יותר מהתפקידים הקודמים.

4. מסלול קידום: הקפידו להבליט התקדמות לאורך השנים או במהלך התפקיד. אם התקדמתם בארגון אחד, ציינו את התפקידים השונים שבצעתם בנקודות הזמן השונות.

5. יתרון יחסי: חפשו יתרונות נוספים שיש לכם שעשויים לתרום לתפקיד המוצע גם אם אינם ברשימת הדרישות. אם מצאתם יתרונות כאלה, אל תהססו להוסיפם למסמך קורות החיים. היתרונות הנוספים עשויים להקנות לכם נקודות זכות בעלות משקל, ולהטות את הכף לטובתכם בהשוואה למתמודדים האחרים על אותו תפקיד. 

6. שמוש בשפה כללית ומקצועית: נסחו את תחומי העיסוק והאחריות בשפה רגילה, ברורה ומדויקת שתובן גם לאוזן שאינה מקצועית בתחום. בנוסף ממומלץ להפגין שימוש מושכל בז'רגון המקצועי ובמילות מפתח (Buz Words) רלוונטיות.

7. עקביות ושקיפות: עברו על המסמך בעין בוחנת. שימו לב לפרטים: מקומות, שמות, תאריכים. וודאו שהמסמך עקיב כרונולוגית וברור למי שאינו מכיר אתכם. אינכם מעוניינים למשוך את תשומת לב המגייס לנקודות מעורפלות כמו "חורים" בזמן, תפקידים לא מוגדרים, העדר שם הארגון או התפקיד אותו מלאתם. חוסר עקביות ושקיפות עלול לעורר תהיות ולהעמיד בספק את מועמדותכם לתפקיד (גם אם לעולם לא תדעו את הסיבה).

8. קורות חיים מלאים: המסמך יציג רק את המשרות המשמעותיות והיציבות שהיו לכם במהלך השנים. אין צורך לפרט כל מקום עבודה שהיה לכם מתחילת הדרך. הדבר נכון במיוחד לבעלי ותק של שנות עבודה מרובות, (מבחינתם לא רק שתקצר היריעה אלא שגם לא תצליח להדגיש את האקטואלי והרלוונטי). גם העסקה קצרת ימים או זמנית מיותר לפרט.

9. שפת המסמך: בארץ נהוג לרשום קורות חיים בעברית וכך עשו, אלא אם כן נתבקשתם להגיש בשפה אחרת או שהצגתם מועמדות למשרה בחו"ל.

10. דף מקדים: צרפו מכתב מקדים למסמך קורות החיים ובו פנייה בנימה אישית אל המעסיק. תארו בקצרה (שניים שלושה משפטים) מדוע מצאתם לנכון להציג בפניו מועמדות לעבודה ואיך נראה לכם שתתאימו לתפקיד (נזכיר שוב שראוי לשים לב לדרישות המשרה). 

אין ספק כי בניית מסמך קורות חיים התואם למשרה ספציפית (בניגוד למסמך כללי), מחייבת השקעת עבודה ותשומת לב. עם זאת ההשקעה תצדיק עצמה כשיגיעו פניות המעסיקים.  יש מי שזקוק לכם לא פחות מכפי שאתם זקוקים לו, ואתם בדרך הנכונה.

                                                                        בהצלחה!

קרן רגב

צוות קואלה

http://www.koala-team.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב