דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלימות במשפחה 

מאת    [ 31/10/2009 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 4548 פעמים ]

אלימות במשפחה

ישנם כמה סוגים של אלימות הנחשבים לאלימות במשפחה וביניהם אלימות פיזית, אלימות נפשית, אלימות מינית ואלימות כלכלית.

אלימות במשפחה הנו נושא התופס כותרות רבות במיוחד בימים אלו, והחשיבות שנותנות הרשויות לנושא זה, הנה רבה, במיוחד נוכח העובדה שאנשים רבים מפחדים להודות כי הם חיים במשפחות אלימות.

ישנן אינסוף פתרונות לבעיות של אלימות במשפחה כשהאחריות לפתרון לרב מוטלת על כתפיו של הקורבן, שכן, לחיות באמונה שיום אחד הכל יסתדר, זהו לא פיתרון, זוהי הכחשה המלווה בהדחקה.

בשלב ראשון מומלץ מאוד לפנות לייעוץ, וניתן גם לעשות זאת באופן אנונימי לחלוטין, שכן יש לא מעט, עמותות ומוסדות הנותנים שירותים של ייעוץ לנפגעי אלימות במשפחה.

כמו כן, קיימות אפשרויות נוספות המאפשרות את הרחקתו של הבנאדם האלים מחיק המשפחה, בין אם באמצעות פנייה למשטרה ובין אם באמצעות הוצאת צו הרחקה על ידי בית המשפט, האחריות להגן על עצמכם נתונה בידיכם, שכן, יש לא מעט גורמים מסייעים, רק צריך לקחת החלטה בדבר פנייה לגורמים אלו.

פנייה למשטרה למשל, במרבית המקרים הוכיחה את עצמה כגורם הרתעתי אשר גורם לבנאדם האלים לשקול את מעשיו.

הוצאת צו הגנה נגד בן משפחה אלים, אוסרת עליו לבצע מעשים המערערים את ביטחונם ושלומם של בני המשפחה המתלוננים. צו זה ניתן במהירות רבה, ואף יכול להינתן במעמד צד אחד בלבד, אם מבקש הצו הוכיח כי הוא חווה אירוע אלים.

צו למניעת הטרדה מאיימת קיימת אפשרות נוספת למתן צו כנגד בן משפחה אלים. האפשרות הנוספת הנה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת. צו זה לרב, ניתן באותם המקרים בהם, לא מופעלת אלימות פיזית כלפי מבקש הצו, אולם, מופעלת אלימות נפשית ומילולית כלפיו המפרה את שלוותו ואת ביטחונו של מבקש הצו.

*** חשוב לציין כי, צווים הניתנים במעמד צו אחד, ניתנים לתקופה קצרה ומוגבלת על מנת שניתן יהיה לשמוע גם את גרסתו של מי שניתן נגדו הצו.
*** כמו כן, אדם אשר ניתן נגדו צו והוא מפר אותו, ניתן יהיה לאכוף את הצו בעזרת המשטרה. כן, ניתן להגיש בקשה לבית המשפט בגין בזיון בית משפט.
*** במקרים בהם בקשת צו נדחתה, בטענה כי הנה קנטרנית ומשוללת כל בסיס,רשאי בית המשפט להטיל על מי שביקש אותו, סנקציות, לרבות קנסות לטובת אוצר המדינה, פסיקת פיצויים למי שנפגע כביכול ממתן הצו וכד'.
*** את הבקשות לצווי הרחקה ו/או צווי הגנה ו/או צווים למניעת הטרדה מאיימת ניתן להגיש הן בבתי המשפט לענייני משפחה, הן בבתי הדין הרבניים והן בבתי משפט השלום.
*** חשוב לא פחות לציין, כי בהתאם לחוק למניעת אלימות במשפחה, קיימת חובת יידוע של הרשויות על עדות למקרים של אלימות במשפחה.

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.


עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה.

כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים.
טל': 077-2115151
פקס': 077-2115152
נייד : 050-8560253
דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il
אתר אינטרנט : http://get-in.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב