דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתר שם טוב - ר' ישראל הבעל שם טוב 

מאת    [ 29/10/2009 ]

מילים במאמר: 5420   [ נצפה 3932 פעמים ]

כתר שם טוב ? ר' ישראל הבעל שם טוב

 

מתוך: אוצר החסידים 5734 לבריאה:

 

... "לשאלתי את פי משיח אימתי אתי מר והשיב בזאת תדע בעת שיתפרסם למודך ויתגלה בעולם ויפוצו מעיינותיך חוצה מה למדתי אותך והשגת ויכלו גם המה לעשות יחודים ועליות כמוך ואז יכלו כל הקליפות ויה' עת רצון וישועה"....

ה' בטבת, תשס"ז

26/12/06

"דידן נצח"!

 

 

"בין הכרבים"

"והיו הכרבים פרשי כנפים למעלה סככים בכנפיהם על הכפרת ופניהם איש אל אחיו אל הכפרת יהיו פני הכרבים.  ונתת את הכפרת על הארן מלמעלה ואל הארן תתן את העדת אשר אתן אליך.

ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל  הכפרת מבין שני הכרבים אשר על ארון העדת את כל אשר אצוה אותך אל בני ישראל".

פ': "תרומה" כ'-כב'

 

הרב יגאל פיזם שליט"א:

... "כל ילד הוא אור... בכל ילד מאירים אורות רבים ומגוונים.

אם נוכל לחפש את האורות, החסרונות יהפכו למעלות".

... "ילד שקשה לו לקרוא וקשה לו להתפלל, מה התוצאה? תפילה בהתרכזות והתעמקות יתר"!

"... א"ב בחינוך... החסרון הוא גם היתרון"!

... "הרצון להתרומם... משותף לכל העולם, לכל הנבראים, הרצון לעלות הוא רצונו של הילד"!

... "הדומם" הוא בתנועה להתכללות ל"צומח", ה"צומח" בחי, ה"חי" ב"מדבר" וה"מדבר"... שואף לאלוקות"!

... "הכל בתנועה כלפי מעלה! ובמיוחד אצל ילדים בעלי ליקויים... גדול מאוד רצונם להתרומם"!

 

הרב יגאל פיזם שליט"א, נולד בב' בשבט, תש"א בטבריה וגדל בצפת, צאצא (13) לבעל-שם טוב ולאור חיים הקדוש.

הרב פיזם "המחנך" של חב"ד...  ראש קהילת חב"ד קרית שמואל, ראש "כולל", ראש ישיבת "תומכי תמימים" אמר דברים אלו... תוך שהוא מדגיש שהוא עצמו היה... ילד "בלתי-אפשרי" להוריו ולמוריו, בודאי ("היפר") אקטיבי מאד!

בשיחה עם יאיר, אבא של רועי, ילד בכיתה ב' שהוריו הגיעו אלי ליעוץ... והאבא "נשלח", על ידי לשיחה עם ... בעלי על "הורים וילדים"... על ה"אמונה" בנפש כל ילד ועל הקשר "בין איש ואשה".


(א)       אהבת הורים וילדים

           אהבת הורה לילד צריכה לבוא לידי ביטוי ברצון של ההורה להעניק, לאהוב את הילד, לא רק לקבל פיצוי לעצמו "כאוביקט" שאוהבים אותו אלא לאהוב את הילד עצמו ולא את הילד (הילדי) שבאב"!

           "אהבת הילד עצמו היא גם באה מתוך וגם באה לידי ביטוי באמון ביכולות ובערך של הילד!  אם... (וזה לא מספיק להאמין בליבי..) אלא בגלוי להביע לפני הילד כדי לעורר ולטעת בילד אמון שיש לו ערך, שיש לו תקוה שהוא ממלא תפקיד במערך המשפחתי".

           "כדי להגיע לקשר בצורה שלמה צריך לתת לילד אפשרות בכל גיל להביע את מה שהוא חושב, את דעתו על הענין.  זה לא אומר שיש לו קול ל"הצביע", אלא זכות להביע.  מה זה נותן?

           אם אתה כאבא, כהורה או כמחנך מבין אחרת מהילד, הוא יוכל לקבל את דעתך, לא כ"התגברות עליו", לא כניצול "עודף כוח" או "יתרון רוחני", אלא יבין שיש קו מחשבה אחר, לאבא קו מחשבה אחר וממילא גם הוא יבין שאבא מבין יותר ממנו ועליו לקבל את דעת אבא"! כי הוא מבין מצד טבעו שיש היררכיה מעליו, כי הוא גם שואף לזה!

           "זה צריך להיות מוסבר באחד משני אופנים:

           או באופן שהילד יהיה מסוגל להבין את ההכרעה או להבין שהאחריות מוטלת יותר על האבא כהורה בקשר להחלטה".

           "ונניח שרועי (בכתה ב') "התפשט בכתה" ואמרו לאבא יאיר שרועי "היפראקטיבי"! ההורה יכול לפנות לרועי בגערה, לצעוק, להכות וכל מיני דברים שהמשמעות "דרך הרגלים"... תבין שאני כועס עליך... אבל יש לילד סיבות שההורה לא יודע!,  למה לכעוס?

           לכן הדבר הראשון הוא לא לקבוע עבור הילד, אלא לשאול אותו!

           אם ילד מזיק לעצמו, אין צורך להסביר לו... אם הוא רוצה "לקפוץ מהגג" יש להצילו, אבל במידת היכולת יש לשאול אותו למה?

           ואני לא בטוח שהילד "היפראקטיבי"!  הילד רוצה למצוא חן בעיני החברים שלו... כיוון שעל ידי זה הוא משעשע אותם והם צוחקים! הוא חושב שהוא "קונה" לו מקום בחברה.  אבא שבאמת אוהב את הילד לא יכעס עליו במקרה זה, אלא יבין שלילד יש חוסר חברתי, נפשי.  לכן זה מתבטא... ב"היפראקטיבי"...

           אם יש לו חוסר צריך למלא אותולהדריך את הילד שיכול למצוא מקום בחברה באמצעים חיוביים ולהיות מוכן לעזור לו בזה, למשל אם יסבירו לו שהחברים צוחקים כשהוא משתולל... צוחקים ממנו! כי הוא הסכים להיות ליצן הכתה!  "למה הסכים להיות ליצן הכתה?  אתה יכול להיות במקביל תלמיד טוב לפחות במקצוע אחד ולהתבטא ולקבל את הכרת החברים".

           האבא... המשיך והקשה: "אני מוכרח להגיד לך את האמת ולהתיצב נוכח ה"עובדה"... הילד שלי הוא "היפראקטיבי"!

           הרב פיזם: ... "למה אתה קורא לו "היפראקטיבי".  תגיד שהוא אקטיבי!  תגיד שהוא רחוק מלהיות "פלגמטי".  כשהנקודה היא למה להתיחס למצב שלו כדבר שלילי ולא כנקודת מוצא למשהו מאוד חיובי"!

           ... "משל ביהלם... ואיך משיגים אותו! יורדים למערות מתחת לאדמה! וכשמתאמצים מספיק ב"ה, יש סיכוי למצוא יהלם!

           כל ילד יהודי הוא יהלם, השאלה כמה אנו מתאמצים לגלות את היהלם.  זה סוד הטיפול!

           "בהשגחה פרטית רבע ש. לפני שנכנס יאיר היתה לרב פיזם שיחה עם תלמיד יותר מבוגר מרועי במצב דומה.  תלמיד שעשה המון מאמצים לפני שנה לקבל "דמות חיובית" קבל ציונים טובים ובנה לעצמו מקום בחברה. עכשיו התחיל להיות גורם מפריע מצחיקן, ליצן ויורד מהמדריגה שהגיעה אליה לפני שנה"!

           "יכולתי לומר שההתנהגות "לא בסדר ועליו לשנות את דרכיו" באופן של גערה ואין ספק שהייתי צודק (לפחות בעיני עצמי").

           "במקום זה שבחתי אותו על התנהגותו לפני שנה, הערך שאני, יגאל פיזם, מחשיב, ושהוא בחור טוב בעיני!  הסברתי לו שלדעתי "ההתנהגות שאינה הולמת" נובעת מרצועו להיות מקובל בחברה לא בגלל שהוא באמת "מין ילד כזה" ואז נכנסתי אתו לדיון בעיני מי בחברה הוא רוצה למצוא חן והאם זו החברה שהוא רוצה או שהוא רוצה הכרה חברתית"?

           "ואם כן מתוך הניתוח הזה עלה שבאמת החבר'ה האלו שמחפשים את הליצנות, יותר קל להם "לפרגן לו" כי הוא מספק להם את "הסחורה"הוא השובב שרץ לפני המחנה"! "אבל הבחורים הטובים, הטובים באמת רק מצטערים על ההתנהגות שלו! והיה ניכר שהבחור הפנים את המסר הזה לא מתוך הכפיה אלא מתוך ההבנה ובעיקר מתוך התחושה שאני (הרב) מבין אותו השלכתי מזה על ההתנהגות של רועי עצמו וכך נתנה לי הזדמנות גם להסביר ליאיר את הצורה הנכונה של ההתיחסות למצב הזה לא רק עפ"י הסבר שכלי אלא כדוגמא מהחיים"!

 

(ב)      האמונה בנפש כל ילד

           כל אדם זקוק לאמונה כדי לחיות!  אי אפשר לאדם לחיות או לשרוד בלי אמונה.

           לאמונה צריך לתת בסיס וכיוון כדי שלא תוביל את האדם בדרך חתחתים.  כי מצד טבעו של כל נברא הוא מאמין במה שלמעלה ממנו.  אם אין כיוון נכון אדם יכול להתבטל לכל מיני רעיונות "זמניים", חולפים ולגמר לא רציניים עד מסוכנים!. כמו: "אידאות סוציאליסטיות", "קומוניסטיות", "עבודה זרה", "קפיטליסטיות", "יאוש" וכו'.  כל השינויים הללו בנושא "האמונה" הם פרי חיפושים של גיל טרום-התבגרות, התבגרות וגם אח"כ.

           הילד הרך הוא מאמין מעצם טבעו, מעצם לידתו ולכן נכון להמשיך את האמונה הזו במעשים!  כי אמונה ללא ביטוי מעשי (כמו למשל "שמירת תורה ומצוות") אינה נתפסת ב"כוחות הנפש" של האדם כמו רגשות של אהבה ושנאה אין לאהבה ולשנאה תפיסה ללא ביטוי מעשי.  ללא האמונה אין בסיס להיררכיה כלשהי וממילא אין יסוד ערכי לשום חינוך!

           לדוגמא:  בהזדמנות של הרצאה בבית ספר תיכון כללי (לא-דתי!) הצבתי את עצמי "במשור אחד" עם התלמידים והמורים שלהם, "הגדרתי" את עצמי ואת שאר התלמידים בביה"ס הזה על הרקע היהודי "המשותף" שלנו והתנגדתי להגדרה "דתי" - "לא-דתי".  (המונח "דתי" הוא מונח "הסכמי" שלא מבטא שום תוכן מוגדר!)  בהמשך הדיון נתבקשו הנוכחים להגדיר קטיגורית מה זה דבר "טוב".

           מהו "מעשה טוב".  הדעות נחלקו כמעט לפי מס' הנוכחים.

           כדי להגיע בכל זאת "למכנה משותף" ניסינו לברר מהו דבר "לא טוב". (בדרך השלילה) דעת "הרוב" היתה שמעשים הפוגעים בחברה הם  מעשים "לא טובים"!  אך הגדרה זו לא עמדה במבחן מכיוון שגורמים כמו "חוק", "משטרה", האמורים לפקח על דברים/מעשים שיכולים לפגוע בחברה יכולים (פילוסופית) להחשב כ"שכירי חרב" של ה"חלשים" שיגנו עלינו מפני "הגיבורים (השודדים)" ולמה יש רשות להתערב בהחלטות של בני אדם במקום להניח ל"שיטת הג'ונגל" לנהל את חיינו...?

           לכאורה, "שיטת הג'ונגל" הוכיחה את עצמה בכך שאף מין אינו מכחיד מינים אחרים והחזקים הם השולטים כל עוד לא הגיעו "חזקים מהם" והאיזון בטבע נשמר...

           ואם כן... אולי גם בחברה האנושית היה נכון לנהוג כך?

           כמובן שכל זה היפותיטי כי הרי הג'ונגל עצמו נפגע כשהחיה הגדולה ששמה אדם הגיעה ליער והפרה את כל כללי האיזון!

           אבל, דבר זה אומר דרשני כי מובן שצריך להיות חוק למעלה מהאדם שיקבע לאדם מה נכון ומה לא נכון!

           זה לעולם לא יכול להקבע ע"י אדם אחר, כי גם הוא אדם!

           המסקנה הנראית בשטח שאם לא נשים לב לנקודה האמורה אין סיבה הגיונית לשום משמעת.

           לא של תלמיד בפני ההורים והמורים וכל "מסגרת" היא השתלטות כוחנית ודוגמא שלילית לכל ילד נבון!!!

           כי גם הוא רוצה להשתתף במאבק הכח!

           החינוך "לאמונה" מציב היררכיה נכונה! יש בורא והוא בורא את העולם לפי תוכניותיו, ציווה לבני אדם איך להתנהג, העמיד אותם בסדר מסודר של הורים וילדים, מחנכים ותלמידים חניכים.  המבוגרים, גם בין הילדים צריכים לשמש דוגמא לקטנים מהם וכך נשמר הסדר הנכון.  במבט "סדרני" זה, ניתן לסווג ילד "היפר-אקטיבי" כאקטיבי מאוד, בעל מרץ, יכולות וכל מה שצריך זה הכח המוסרי שמוענק לנו ע"י הבורא לכוון אותו לנצל את המרץ והכשרונות לכיוון הנכון.

 


(ג)       הקשר בין איש ואשה

           הדוגמא הראשונה לסדר בחיים מקבל הילד בבית הוריו!

           היחס שההורים מתיחסים ביניהם, קובע את מעמדם בעיני הילד ומלמד אותו להתיחס לבני אדם וארועים ביחס דומה.

           הבסיס לחיים בקבוצה הנקראת משפחה, מתחיל מההורים עצמם: הוא כבוד ואהבה. כבוד נדרש כדי לתת לזולת הרגשת אחריות. אהבה היא פרי הערכה והדגשת החיובי שבזולת (במקום שאין הערכה יש זלזול, כאשר יש זלזול לא יכולה להיות אהבה וכמובן שהכבוד ירחק ממשפחה זו).

           יחס לא מכובד גורר תגובה לא מכובדת!  יחס של התנכרות ולא איכפתיות גורר יחס דומה והקרבן הראשון הוא הילד הראשון!  כל השאר כבר מפולת).

           במערך המשפחתי יש ארבעה סוגי התיחסות בין בני הזוג: האיש מתיחס לאשתו כרעיה, כאחות, כאם וכבת. 

           וכן האשה לבעלה כבעל, כאח, כאב וכבן.

           לפי התקופות השונות והתפקידים השונים במערך המשפחתי, כאשר נפנים את השלבים הללו בקשר שבין בני הזוג נמצא פתרון לכבוד ולאהבה האמורים לעיל ובכל מקרה תשמר חובת האחריות ההדדית!  הילד כשישמע ויראה מערכת יחסים כזאת ישכפל אותה בהתנהגותו כלפי חלקים בחברה וכלפי משפחתו העתידה.  ויש להניח שיעשה זאת בהצלחה יתרה כדרכו של עולם שהוא משתכלל והולך. (בכל דבר שמטפחים אותו).

           לדוגמא:  איך בני הזוג מקבלים ואמורים לקבל איש פני רעהו בבואם הביתה?  האם לקחו בחשבון את המעמס של כל אחד מהם במשך היום, או שבמעמד המפגש, כל אחד רוצה לפרוק את "שק בעיותיו".  האם בנקודת חולשה של אחד מהצדדים מגלים הבנה ורגש, או עצבנות נוכח "הטרדה"?

           האם גילוי של חוסר הבנה, ידיעה גורר רצון להסביר להוסיף דעת, להגיע למכנה משותף או זלזול בוטה.

           מובן מאליו שהתיחסות באופן חיובי בונה את המערך המשפחתי ונוסכת בטחון בכל המשפחה ולהיפך, חס ושלום יוצרת תסכול מצטבר וערעור היסודות המשפחתיים!

           בדור מבולבל כמו שלנו, נחוץ מעל לכל הדברים האמורים יחס של סבלנות אין-קץ, סבלנות ולא סובלנות, סבלנות שמקורה באמונה שהכל ניתן לתיקון, שמכל דבר, אפילו "רע" יכול לצאת טוב ואפילו יותר טוב!

           הסבלנות מאפשרת לנו לעכל את השגיאות של זולתנו וגם לתת הסבר מניח את הדעת לילדינו העומדים תוהים מול תופעות שליליות המזדמנות להם בחייהם הצעירים לעיתים קרובות.  הסבלנות מאפשרת לנו לראות בכל זולת פנים חיוביים שהם ורק הם יכולים להיות הבסיס לקיומנו המשותף.

 


רחל!!!

 

הרבנית רחל

 

כאשר נשאתי בה' לרב יגאל פיזם שליט"א, רב חב"ד, בכ"ט בכסלו תשס"ג, בחודש ה"גאולה" עפ"י חב"ד, הושלם פרק חדש ? ישן/נושן בחי... והפכתי מד"ר רחל (רוזנבליט) לגיתאי-פיזם ולרבנית רחל!

התקשרתי באחת אל הרבי: מנחם מנדל שניאורסון הלובאביץ' ... "מלך משיח" ואל כל החסידים... אל עם ישראל.

נולדתי בה' במנחם אב, תשי"ד בעפולה, וגדלתי ב"קרית עמל" (טבעון) צאצאית לא.ב.ד. ליטא לטביה ואסטוניה הרב ראובן ? יצחק אליון המגיעה עד טולדו, ספרד ושושלת רופשיץ חסידי הבעל-שם טוב ברוזוודוב שבפולין.

ה' במנחם אב, יום הולדתי הוא, יומו של האר"י הקדוש, רבי יצחק לוריא... כל חיי עד לפגישתי עם יגאל הוא השתלשלות מרתקת ונדירה. עבודתי בארץ כמורה וכמרצה בכל הקשור לפענוח מדיה חזותי מילולי, בדרא"פ כאמנית בכפר אורגני/הומיאופטי/אורגני הגדול בעולם בטכניקות אותן "המצאתי בעצמי" מאז התחלתי לצייר... בגיל שנתיים בערך כילדה מאוד "לא רגילה" לסביבה ולעצמי... חפשתי תמיד את השונה, האחד היחיד והמיוחד הקיים בכל אדם עפ"י נפשו ונשמתו.

התמקדתי תמיד בעבודות המגיעות לניצוץ נשמתו של כל אדם... לעבודות בחומרים אורגניים, טבעיים, ועל נושאים יהודיים... ואין פלא כי גם במחקרי על אבחון פתחתי שיטה עפ"י אותיות הא"ב העבריות להבנת אישיות כל אדם.

"מפגש הנשמות" של יגאל ושלי בה' הביא ליעוד רוחני שבו גילינו כי הרפואה, החינוך, הפסיכאטריה, האמנות, החקלאות... כולם אחד, כולם אלוקות וכיוונם לגאולה. ב"ה.

מרבית מחלות דורנו הן "מחלות התנהגות", כאשר מאשימים נסיבות ואחרים, עושים ומרגישים מעט מדי, ומסרבים לשחרר חוויות ומידע שלילי.

היכולת להפך נתיב... בעיה לאפשרות, מחסום לאתגר, מחשבה לאבחנה, רגשות למקורות אנרגיה, היא יכולת יצירה של "יש מאין"! למפות התנסות, לפענחה, לראות בחיים אתגר אינסופי, נסיון נרכש ושונות אישית!

לראות את החיים כעבודת אמנות בשינוי תמידי ובו זמני כאחת... לחיות חיים הוליסטיים בשמחה ולחתור לבריאות גוף ונפש! לזוגיות "קוסמית" שהיא מעבר להתמודדות חומרית-רוחנית!

 

בדפים אלו יאוזכרו עבודות "יודאיקה", "שמנים" (טקטיליים) שלי, שכל שמותיהם ב"שם שמים".  עבודות "קולאג'" שכולם עוסקות באור, בנר הנשמה.

ואור הוא "רז", אמר הבעל ? שם ? טוב... עבודות 3D שענינן ב"אבן השתיה" שהיתה מראשותיו של יעקב ונוצרה מחיבור 12 "(אבני) החשן", אותן יצרתי בנייר עשוי ביד ובמשי ושטיחים ממשי פרא.  על עבודות אלו נכתבו מאמרים רבים בעיתונות הדרום-אפריקאית (88-92).

שמי... "רחל" הווה נקודת ההתחלה שלי להבנות עמוקות לפנימיות התורה: לזהר הקדוש לרפואה עפ"י הקבלה ל"מדעי ההתנהגות", ולחיים הוליסטיים.  היכולת לאבחן, לטפח ולטפל בכל ביטויי הגוף/והנפש אצל ילדים ומבוגרים, בעבודתי בקליניקה לריפוי, מטרתי להגביר את ה"יסוד הבריא" בישות האדם באמצעים רבים ומגוונים.  להגביר את האור! ואת החיוב!

את "הפצת המעיינות חוצה", את התקוה ל... תקופת "משיח"!  בגימטריה "משיח" ("אבני "חשן" = "נחש" (רפואה).

יגאל פיזם בגימטריה: "יעקב" אוחז כעת ב"מקל הרועים" כ"ה'מחנך בחב"ד", ומתחיל להוביל את הדרך, דרך הגאולה והאור...

 

... "כה אמר ה' קול ברמה נשמע נה' בכי תמרורים.  רחל מבכה על בניה מאנה להנחם על בניה כי איננו.

כה אמר ה' מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה.  כי יש שכר לפעולתך.  נאם ה' ושבו מארץ אויב.

ויש תקוה לאחריתך נאם ה' ושבו בנים לגבולם".

ירמיהו ל"א י"ד ? ט"ז

 

 

..."ויאמר אלי המים האלה יוצאים אל הגלילה הקדמונה וירדו אל הערבה ובאו הימה אל הימה המוצאים ונרפאו המים.  והיה כל נפש חיה אשר ישרץ אל כל אשר יבוא שם נחלים. חיה והיה הדגה רבה מאד כי באו שם המים האלה וירפאו וחי כל אשר יבוא שמה הנחל.  והיה יעמדו עליו דוגים מעין גדי ועד עין עגלים משטוח לחרמים יהיו למינה תהיה דגתם כדגת הים הגדול רבה מאד.  בצאתו וגבאיו ולא ירפאו למלח נתנו. ועל הנחל יעלה על שפתו מזה ומזה כל עץ מאכל לא יבול עליהו ולא יתם פריו לחדשיו יבכר כי מימיו מן המקדש המה יוצאים והיו פריו למאכל ועלהו לתרופה".

יחזקאל ח' ? י"ג

עם נישואי לרב פיזם שליט"א הגיעו אלי "כמויות" של תנוקות; ילדים; בני נוער ומבוגרים לאבחון וטיפול.

תדהמה אחזה אותי כאשר הצטברו עדויות קשות על מערכת החינוך... הסתבר שהמורים וההורים אובדי עצות ונמצאים במלחמה... על גב הילדים!  40% מהילדים בכל מערכת החינוך נמצאים על תרופות פסיכאטריות קשות... (ריטלין, קונצרטה, דפלפט ועוד) וזאת למרות עדויות מסמרות שיער על נזקים קשים ביותר... גרימת נזקים ללא תקנה בגוף ובנפש... לאחר הצלחות ב"ה עם מס' ילדים ביניהם ניר מנהריה (10), ילד שהכה את מורתו למתמטיקה, קלל את המנהלת... וכמעט הוצא מביתו... והיום מנגן בקלרינט, מאובחן כמחונן... ילד שאמו סגנית מנהל "חטיבת ביניים" ואין היא מסוגלת למעשה לטפל בשני בניה התאומים הגדלים אצל הסב והסבתא מיום לידתם, בעוד היא נאבקת בקריירה ובבעל ... בנפרד... ב"ה.

מיכל ויאיר הגיעו אלי בכה' ברם חשון תשס"ז ב"ה (נובמבר 07).  לא ידענו כי אנו לפני פריצת דרך חדשה בהבנות... ב"ה "ירדנו" לעין גדי לנסות לתפוס כיצד לממש את ההבטחה שקבלנו ב"אגרות קודש" כי עד י"ד באייר הכל יסתדר... בע"ה, הוא פסח שני המסמל ששום דבר אינו אבוד!!! וזאת... כאשר אנו יודעים בודאות שביה"ס כולו בראשות המנהלת... רודפים ילד קטן בן 7 בכתה ב' ומציגים אותו כאלים ואכזרי! (ראה בסוף: מכתבה המצורף של גב' מיכל טל).

קבלנו "דוחות באפילה" ממערכות החינוך/הבריאות... מבית הספר... משובים קרים ביותר... כל יום הביא עמו הפתעות קשות וטלפונים ארוכים ממיכל ומיאיר הנסערים... רועי טופל בתזונה שהפכה להיות יותר ויותר מיטיבה... בתרופות "אבני החשן"... ובהמון תמיכה בלתי נדלית של הרב יגאל פיזם שליט"א... ב"ה.

נהלנו "שיחות על שיחות"... שעות ארוכות... ובינתיים נבדקה גם ה"כתובה"... ונמצא שיש לכתוב "כתובה" חדשה... יאיר ומיכל התיצבו ביום חורף קר בחדרו של הרב יגאל פיזם שליט"א והוא ערך להם "כתובה" חדשה... ב"ה "כתובה" הלוא היא "חיבור נשמות"... כאשר בונים בית יהודי יש לבנות את יסודותיו כראוי, וכאשר היסודות רעועים מתגלים סדקים בקומה הראשונה... השניה... או השלישית... ישמור השם!

החודשים עברו... אנחנו "לחצנו" על בית ספר חדש, התחלה חדשה לרועי שכן באבחון ובפגישות התגלה ילד מחונן, ילד מוכשר ביותר, רגיש, בעל יכולת מדעית ואמנותית כאחד... כל זה עמד בסתירה לאבחון כל מערכת החינוך, החל מ"בית הספר" ועד ליועצות ופסיכולוגיות וכו'...!

בפגישות עם הרב יגאל פיזם שליט"א החל רועי להזדהות יותר יותר עם הרבי! הוא בקש וקבל תמונה של הרבי אותה מקם בחלון חדרו והביט בה כל העת... בקש להתחפש לרבי... בפורים והוכנה עבורו תחפושת מתאימה... הלך והתחזק כנגד כל סיכויים... כאשר מיכל ויאיר ממשיכים להתלבט האם להוציאו מביה"ס... שכן שם היה גם אחיו הצעיר...

לאחר "ועדת השמה" קשה ביותר מצאו בית ספר כרוחם ומנהלת שלקחה על עצמה את ה"אתגר" וב"ה רועי יצא לדרך חדשה ב"ה... בי"ד באייר הוא יומו של רבי מאיר בעל הנס... התרחש הנס העצום והילד קבל הזדמנות חדשה בדרך חדשה... ב"ה

חודשיים אחר כך, לאחר מאמר שפורסם בעיתון "מקור ראשון" עלי ועל הרב יגאל פיזם שליט"א (יולי 07) הגיעו טלפונים רבים של הורים נסערים שילדיהם כולם אובחנו "כלקויים" והועלו  על תרופות קשות וביניהם גם טלפון מאמו של דניאל, עדנה סגנית מנהל בית ספר תיכון של למעלה מ: 1000 תלמידים.  דניאל הבן הבכור "הרס" לה את הזוגיות והילדים שאחריו.  הבית היה סוער ביותר, כאשר דניאל טופל בריטלין, קונצרטה ודפלפט... ראה מכתבי מטופלים באתר:

www.gitai-pizem.co.il/dr-rachel/

מכתבים: 3:4:5:6:7 (ראה מכתבה של: גב' עדנה הילוביץ המצורף בסוף)

עדנה הופנתה לשיחה עם ר' שמריה הראל שהוסיף לנו "טיפים" נוספים ב"ה.  (שני ילדיו) הגיעו אלינו... שמואליק הגדול שביניהם הפך להיות מילד "היפרי" לילד למופת בישיבת "תומכי תמימים" שהקים הרב יגאל פיזם שליט"א... ועד שהפך בע"ה להיות ליד ימינו של הרב! וכעת לאחר שהדריך בקעמפ של חב"ד אחר ילד קטן (12) בשם שמואליק והחליט לסייע לו לרדת מריטלין... ב"ה... וכן ללמוד לסייע לילדים נוספים ב"ה.

שמריה נרתם למלאכת שיחות עם מס' הורים והציע  תוספות משמעותיות לתהליך בניית הבית היהודי ב"ה ולהנעת הטיפול.

האב חייב לקחת על עצמו תפקיד משמעותי בחיי ילדיו... אין הוא יכול ל"הסתתר" או להמלט לתפקיד של "מפרנס" בלבד!

בבתים רבים בהם חל כבר "שבר", חייב האב להתעשת ולקחת על עצמו תפקיד משמעותי בחיי ילדיו... בע"ה

לדוגמא: להופיע מידי שבוע: לתפילה משותפת עם הבן... בע"ה כלומר להראות שותפות וענין, דוגמא אישית ותחושה של מימוש המשכיות ... היו אבות שהתנגדו לתהליך... לא משום התנגדות לענין אלא מחשש שמא לא יוכלו לעמוד במשימה... שמא "בית הספר" לא יסכים למעורבות של האב בנעשה בכתה וכו'... במקרה של בית ספר חילוני הסתבר שבית הספר מסכים תמיד "למפעלים" משותפים כמו הצטרפות לטיולים או כל פעולה משותפת והעיקר הוא שהיא תהיה סדירה ועקבית... ב"ה

עקרון השיתוף פעל גם בתחומי העבודה.  הוצע לאבות להטיל משימה שבועית מתחום העבודה על הילד/ה.  כאשר בכל שבוע מתבצע/ת ישיבה משותפת... ב"ה בה נבדקת המשימה, שהיא גם עזרה שהילד/ה מגיש לאב בתחומי עבודתו שלו.

חיבור משני הכיוונים... ב"ה כך קראנו לתהליך שמטרתו ליצור הזדהות והכרה עמוקה בתחומי הענין של האב... ב"ה!

חיבור זה בעל חשיבות רבה לכל חיי הילד/ה כאשר בהכרתו ובמודעות הוא יוצר הבנה וחשיבה מחודשת של תפקיד הבעל והאב... בביתו שלו!

כאשר מדובר בילדים "קטנים", העלה שמריה את נושא ספר הזכרונות לרבי הרייץ.  ספר זה הכולל למעשה שלושה כרכים, כולל 160 שנים מיום התגלות אור החב"ד בעולם, החסידות מאירה כל פינה באור סגולי... של שרשרת שתחילתה בחבורת הנסתרים שקדמו לבעש"ט ובעל שם טוב הקדוש... עצמו. ב"ה.

והמשכה בבעל התני"א, רבי שניאור זלמן... מליאדי ובשרשי המשפחה עד המהר"ל מפראג מצאצאי דוד המלך ע"ב ועד לרבי מלך המשיח הרבי מליובאויטש המנהיג הרוחני, מפיץ התורה בעולם... ב"ה באחת נפתח הפתח אל פנימיות התורה.. שמאז תקופת האר"י הקדוש... ורבי שמעון בר-יוחאי... ספר הזהר הקדוש חובה עלינו להפיצה את ידע הקבלה... שנצרף באור החסידות! של תכנים אמיתיים של אהבת ישראל, גאון ישראל... ב"ה תחושות וקשר למערך הנפשי והנשמתי של עם ישראל במהלך של דורות.... ב"ה.

זהו חיבור מיוחד ל"בית דוד" ול"בית שלמה" אותו מאחד בדמותו הרבי... ב"ה. קריאת כל ערב פרק אחד מתוך "ספר הזכרונות" מעוררת מאגר אדיר של חיבורים תת-קרקעיים ותת-מודעים לתרבות היהודית מאז ועד היום.  קריאה זו הנעשית ערב ערב וע"י האב "דוקא" עם הילד/ה משמשת "אור" ו"נר" של חום לנשמת הילדים ומאפשרת להם להשיל את "הקליפה" ולהתגלות... היהלם צרוף, מזוקק ונדיר... כל ילד וילד... ב"ה.

וכך אמנם קרה... רועי התגלה לאחרונה כילד מחונן... ב"ה עופרי... מלכי... ניר... מנדי... לוי... חני... מושקי... איטל'ה... אורי... שירן... דניאל... שם ... שהם... אבי... ועוד ועוד ילדים ובני נוער ההולכים ומתעצמים... ב"ה בזכותו של הרב יגאל פיזם שליט"א לחברם למקורם האמיתי והטוב... ב"ה


הרב יגאל פיזם שליט"א

אודותיו...

 

*       הרב יגאל פיזם שליט"א נולד בטבריה בתאריך: 30/1/41 (ב' בשבט, תש"א) וגדל בצפת ... צאצא (13) לבעל שם טוב הקדוש ולאור חיים הקדוש... ב"ה

*       בשנות לימודיו הראשונות בצפת למד בבית ספר: "בירב" ... ב"ה.

*       בשנת 1955: יצא ל"ישיבת יב"ע כפר הרואה", שם היה מתלמידיו של הרב נריה זצ"ל. ושל הרב אברהם צוקרמן/שליט"א יבדל"א.

*       בשנת 1960: למד בישיבת "כרם ביבנה" אצל הרב גולדוויכט ז"ל.

         התגייס לצה"ל במסגרת הנח"ל (נחל מוצנח) גרעין: "נחלים", המשיך בקיבוץ טירת צבי ... ב"ה

*       את עבודתו הראשונה בהדרכה עשה בגיל... 11 במסגרת "בני-עקיבא, צפת.

*       בשנת 1962 לאחר הצבא שב לעבוד ביב"ע "כפר הרואה"... בהדרכה!

*       בשנת 1963: מרכז הדרכה בישיבת "פרחי אהרן" בקרית שמואל.

*       בשנת 1965 למד בכולל של הרב יעקב ניסן רוזנטל שליט"א יבדל"א בחיפה.

*       בשנת 1967: למד בכולל מיסודו של הרב ח.: כהן ז"ל ועבד כמזכיר "במועצה הדתית". את הסמיכה שלו כרב קבל מהרב חנניה יום-טוב כהן ז"ל ומהרב עקיבא הכרמי יבל"א.

*       בשנת 1968: עבד כמורה למקצועות היהדות בכפר הנוער הדתי "בכפר חסידים" בתיכון ובסמינר ואחר כך חזר לעבוד בישיבה התיכונית "פרחי אהרן".

*       בשנת 1972: לימד בתיכון הדתי על שם לוינסון בקרית-ים.

*       בספטמבר 1972 תשרי ל"ג יצא לראשונה לנסיעה לרבי ל: 770 בניו-יורק.

*       מקיץ 1973 התחיל פעילות חב"ד, הקים את בית חב"ד בקריות. פתח את כל פעילות חב"ד בכל הקריות! שליח הרבי לקריות!

         עפ"י קריאתו של הרבי מליובאויטש להקים מפעלי קיץ תורניים לילדי ישראל בסיסמת: "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז להשבית אויב ומתנקם"!

*       בקיץ 1973 התחיל את מפעל קייטנות חב"ד בקריות.

*       משנת 1973 ואילך: הקים את מפעל הקיטנות כשתמפעלי חב"ד קהילת חב"ד בקריות ובית כנסת חב"ד תוך שהוא ממשיך לעבוד בבית הספר התיכון ע"ש לוינסון פעל בשיעורים, פעולות ציבוריות בבתי הספר השונים. פגש, הדריך, שמר ויצר משפחות שלימות ברוח חב"ד.

*       בשנת 1983:  הקים את "כולל" חב"ד בקרית שמואל

*       בשנת 1990:  יצא לצרפת בברכת כ"ק אדמו"ר שליט"א מה"מ והתחיל בפעילות רוחנית ומתן שעורים אישיים ברוח חב"ד.

*       בשנת 1997:  הקים את ישיבת "תומכי תמימים"  בקריות.  הישיבה מונה כ: 74 תלמידים.

         הרב פיזם שליט"א משמש כראש הישיבה, רב קהילת חב"ד קרית שמואל, מאישי חב"ד בארץ ובעולם.

*       בשנת 2008: מלאו ב"ה לרב יגאל פיזם שליט"א 67 ולפעילותו בקריות 40 שנה בתחומי הקהילה והחינוך ב"ה. לחיים נצחיים! ב"ה

         הרב יגאל פיזם שליט"א משמש: כסמכות רוחנית חינוכית, מרבני המטה להצלת העם והארץ. ב"ה

 

ד"ר רחל גיתאי-פיזם



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב