דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם להתפטר או לחכות למכתב פיטורין 

מאת    [ 28/10/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 4828 פעמים ]

אין תשובה אחת לשאלה זו, מחד גיסא, אם ימתין העובד למכתב פיטורים מצד המעסיק ייהנה העובד מתשלום פיצויי פיטורין, בהתאם לחוק. מאידך גיסא, כעס מצטבר בין עובד למעביד מביא לתסכול ובמצב כזה, נראה לעובד שעוד יום אחד במקום העבודה עשוי לעלות לו בתעצומות נפשיים גדולים, גדולים מנשוא.

פיטורים או התפטרות - כל היתרונות והחסרונות

במקרה של פיטורים נהנה העובד מכל הזכויות שחוקק המחוקק, בניהם התראה מוקדמת פיצויי פיטורין ודמי אבטלה, אך יש מצבים בהם גם התפטרות מקנה לעובד זכויות מסוימות. המצב מורכב ונסה לפשט את העניינים בשורות הבאות.


    • פיטורים והתראה מוקדמת
    אחד היתרונות הגלומים בהמתנה למכתב פיטורים כולל התראה מוקדמת. ההתראה המוקדמת למעשה מאפשרת לעובד להתכונן לתקופה חדשה. תקופה שבה הוא יצטרך לחפש עבודה חלופית. זהו יתרון גדול, שכן משחקים כאן תפקיד גם גורמים פסיכולוגיים וגם גורמים פיננסיים. בתקופה הזו העובד עדיין עובד ולכן ממשיך לקבל משכורת , אך הוא גם יודע שהוא לא ימשיך במשרה הזו ויש לו מרווח זמן בטוח יחסית שבו הוא יכול לחפש עבודה.

גם כאשר מדובר בהתפטרות, ניתן ליהנות מזכות ההודעה המוקדמת, אך זכות זו נתונה להחלטת המעסיק. יש מעסיקים שכאשר עובדיהם מתפטרים הם מעוניינים בהישארות העובד במקום העבודה לתקופה נוספת, למשל עד שימצא מחליף.אך יש גם יש מעסיקים שכאשר שומעים שעובד מסוים רוצה להתפטר, הם מיד מוותרים על שירותיו. החוק דורש מן המתפטר לתת הודעה מוקדמת, אך המעסיק יכול לבחור - באם לממש את הזכות הזו או לאו.


    • פיטורים ופיצויי פיטורים המחוקק בישראל החליט כי על מעסיק שמפטר את עובדיו חלה חובת פיצויי פיטורין. לכן, לא פעם מוטב להמתין למכתב פיטורים מטעם המעסיק, ולא מומלץ לשבור את הכלים חיש מהר. חישוב סך הפיצויים תלוי במשך העבודה שעבד העובד בחברה, תלוי בהסכם האישי שנחתם עם המעביד אך גם תלוי בסוג ההשתכרות: גובה הפיצויי לעובד על פי שעה שונה במעט מחישוב גובה הפיצויי לעובד על פי משכורת חודשית.

ישנם מקרים רבים שבהם עובד מתפטר, אך עדיין זכאי לפיצויי פיטורין. כך למשל הרעה בתנאים של העובד עלולים לגרור התפטרות מצד העובד ועל המעסיק עדיין מוטלת החובה לתת לעובד פיצויי פיטורים.


    • פיטורים ודמי אבטלה
    פיטורים מצד המעסיק למעשה מזכים את העובד המפוטר בזכות לקבל דמי אבטלה. בעוד שעובד שהתפטר ואין בידו מכתב פיטורים - לא זכאי על פי חוקי מדינת ישראל לקבל דמי אבטלה. חשוב להבין כי דמי אבטלה אינם זכות לדורות, יש זמן מוגבל לקבלת -  על פי רוב לתקופה של 100 ימי עסקים.

אם כן, נראה כי יש יתרונות לכאן ולכאן, ישנם כמה אלמנטים שמטים את הכף לטובת המתנה למכתב פיטורים. אולם יתרונות אלו יכולים להתגמד לנוכח מצב שבו עובד מוצא את עצמו מתוסכל וממורמר.

הסקירה נכתבה ע"י אתר lawline.co.il - מידע משפטי עדכני ממיטב המומחים המשפטיים במקום אחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב