דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוסיקה טובה לבריאות 

מאת    [ 27/10/2009 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 4192 פעמים ]

ג'ו למונד, יו"ר ארגון NAMM , שהשיק תכנית לעידוד הנגינה בארה"ב, טוען כי בין הגילאים 4 ל-85, כל אחד יכול ליהנות מהיתרונות החברתיים, המנטאליים והפיסיים של נגינה בכלי נגינה: "זה מעולם לא מאוחר מדי מכדי להתחיל לנגן, ונגינה בכלי נגינה היא חוויה לכל החיים".
כיום רוב האנשים משייכים נגינה לכיף או בידור, אולם מעטים מהם מודעים לעובדה שלמוסיקה יתרונות מוכחים מבחינה מדעית כמו: אימון המוח, השראה ויצירתיות, פרודקטיביות, מלחמה באובדן זיכרון, לחץ דם נמוך יותר, טיפול בדיכאון, שיפור התפתחות קוגנטיבית וזיכרון בילדים, בניית בטחון, יצירת קשרים חברתיים.
מחקר שנערך במרכז למניעת מחלות לב באוניברסיטת מרילנד, מלמד שאדם המקשיב 30 דקות ביום למוזיקה האהובה עליו, מפיק מכך לא רק תחושת רוגע, אלא גם תועלת בריאותית. למוזיקה, מסתבר, יש גם סגולה להרחיב ולנקות את כלי הדם.
"השפעת המוזיקה על מחזור הדם נמשכת אומנם רק שניות מעטות, אבל היתרון המצטבר מהקשבה למנגינות אהובות, יכול לתרום לבריאות בכל גיל", אומר מייקל מילר, מנהל המרכז, שעמד בראש המחקר באוניברסיטת מרילנד.

על פי המחקר, שהתמקד בקבוצה של גברים ונשים לא מעשנים שגילם הממוצע 36, קוטרם של כלי הדם בחלק העליון של הזרוע, התרחב ב-26% אצל נבדקים שהקשיבו למוסיקה שנעמה להם. מילר גם מציין כי הקשבה למוזיקה מלחיצה, שלדעת מומחים כוללת רוק כבד וראפ, יכולה לכווץ את כלי הדם ב-6%, ברמה שדומה בהשפעתה לאכילת המבורגר גדול.
מחקר אחר מצא גם שסטודנטים שעברו את בחינות הכניסה לאוניברסיטאות ואשר קיבלו חינוך מוסיקלי, קיבלו ציונים גבוהים יותר בצורה משמעותית במבחנים מילוליים ומתמטיים.מחקר נוסף שנעשה באונ' קולומביה מצא שתלמידים בתחום האומנויות, שלמדו מוסיקה, נחשבים למשתפי פעולה יותר עם חברים ומורים, יש להם ביטחון עצמי גבוה יותר ויכולת הבעה עצמית טובה יותר.
פרופ' טריינור טוענת שמחקרים קודמים כבר הצביעו על יתרונות המוסיקה ויכולתה לשפר זיכרון אצל נערים בוגרים וזה כבר עובדה מוגמרת, אבל עתה יש תוצאות ומסקנות ממחקר חדש שמצביע על יתרונות המוסיקה על הזיכרון גם בקרב ילדים קטנים.
"הממצאים מצביעים על כך שאם ילדך יקבל שיעורי מוסיקה מוחו יפעל בצורה אחרת לעומת מי שלא יקבל שיעורים דומים", אמרה לחדשות רויטרס פרופ' לורל טריינור, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה, מדעי המוח ומדעי ההתנהגות מאוניברסיטת מקאסטר בקנדה. "מדובר במחקר הראשון שמזהה את התגובה המוחית השונה של ילדים שעוברים אימון בכלי מוסיקלי"

מוסיקה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשנות את מצב הרוח שלנו. כאשר אנו זקוקים לקצת אנרגיה, מוסיקה שמחה טובה לנו יותר מקוביית שוקולד. כאשר אנו מנסים להירגע, אין כמו מוסיקה שקטה על מנת להוריד את קצב פעימות הלב ולהתמסר לשקט החדש.
גם בתחום הטיפול באומניות הטיפול במוסיקה ידוע כמשמש להשגת מטרות טיפוליות: שימור, הרגעה ושיפור בריאות הנפש והגוף. מדובר ביישום שיטתי של מוסיקה בהנחייתו של התרפיסט במוסיקה בסביבה טיפולית, על מנת להביא לשינויים רצויים בהתנהגות.
אנחנו רק יכולים להמשיך לקוות שלאור הקיצוצים בתקציבי החינוך ותרבות, נשכיל להבין שהשקעה בחינוך מוסיקלי, היא השקעה בחיים בריאים יותר, טובים יותר - השקעה שתביא אותנו להישגים גבוהים יותר.
בית ספר למוסיקה ימאהה ת"א
http://www.yamaha-music-tlv.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב