כל אדם בארץ שבבעלותו רכב מחוייב להחזיק ביטוח רכב.
ביטוח חובה לרכב נועד להגן על נזקי גוף של נוסעי הרכב והולכי רגל המעורבים במקרה של תאונה, הביטוח כולל את כל ההוצאות הרפואיות, והנזק הכלכלי שנגרם למעורבים בתאונה.
עד לפני 5 שנים מחירי ביטוח החובה בארץ היו זהים בכל חברות הביטוח, דבר שיצר סיאוב, חוסר תחרותיות, ומחירים גבוהים לכל נהגי המכוניות. ב- 2004 עבר ענף ביטוח הרכב רפורמה מקיפה, וקביעת מחיר ביטוח החובה שוחרר מתעריפו האחיד על ידי המפקח על הבנקים, וניתן חופש לכל חברת ביטוח לקבוע את מחיר ביטוח החובה על פי רצונה. שינוי זה גרם לירידה חדה במחירי ביטוח החובה לרכב, ולתחרות רצינית בענף ביטוח הרכב בישראל.
כך נוצר פער גדול במחירי ביטוח הרכב שמציעות חברות הביטוח השונות, משרד האוצר אף הגדיל לעשות כך שניתן לברר את מחיאי ביטוח החובה באתר משרד האוצר.
חברות הביטוח הן חברות כלכליות עסקיות, המונעות מתוך הרצון למקסם את הרווח שלהן. רווח זה נוצר על ידם כשהמבוטחים שלהן משלמים להם כסף על ביטוח ולא מנצלים, מממשים ביטוח זה, על מנת לתבוע פיצוי על נזק שנגרם להם. כתוצאה מכך חברות הביטוח לעולם יעדיפו נהגים זהירים שאין להם עבר של תאונות או תביעות ביטוחיות.
במסגרת תהליך החיתום של חברת הביטוח, חברת הביטוח צריכה לקבוע את גובה תשלומי הפרמייה המתאימים על פי סוג הרכב והנהגים שעומדים לנהוג בו.
הפרמטרים לקביעת גובה ביטוח החובה הם: הימצאות כריות אוויר ברכב, נפח מנוע הרכב, מין וגיל הנהג הצעיר ביותר העומד לנהוג ברכב על בסיס קבוע, ותק הרישיון של הנהג הצעיר ביותר העומד לעשות שימוש ברכב, מספר תביעות ביטוחיות ושלילות רישיון של העומדים לנהוג ברכב.
בגמר תהליך החיתום חברת הביטוח נותנת הצעת מחיר למבוטח הפוטנציאלי, אך יש גם מקרים בהם החברה מוותרת על ביטוח הנהג הפוטנציאלי. במקרה זה אדם צריך לפנות ל pool בוא חברות ביטוח מחוייבות לבטח בביטוח חובה אנשים שפוטנציאל היקלעותם לתאונה גבוה. בדרך כלל מבוטחים אלה משלמים פרמיות גבוהות בהרבה מהמחירים הנהוגים בשוק.
לשמוע עוד על ביטוח רכב.
ביטוח חובה לרכב נועד להגן על נזקי גוף של נוסעי הרכב והולכי רגל המעורבים במקרה של תאונה, הביטוח כולל את כל ההוצאות הרפואיות, והנזק הכלכלי שנגרם למעורבים בתאונה.
עד לפני 5 שנים מחירי ביטוח החובה בארץ היו זהים בכל חברות הביטוח, דבר שיצר סיאוב, חוסר תחרותיות, ומחירים גבוהים לכל נהגי המכוניות. ב- 2004 עבר ענף ביטוח הרכב רפורמה מקיפה, וקביעת מחיר ביטוח החובה שוחרר מתעריפו האחיד על ידי המפקח על הבנקים, וניתן חופש לכל חברת ביטוח לקבוע את מחיר ביטוח החובה על פי רצונה. שינוי זה גרם לירידה חדה במחירי ביטוח החובה לרכב, ולתחרות רצינית בענף ביטוח הרכב בישראל.
כך נוצר פער גדול במחירי ביטוח הרכב שמציעות חברות הביטוח השונות, משרד האוצר אף הגדיל לעשות כך שניתן לברר את מחיאי ביטוח החובה באתר משרד האוצר.
חברות הביטוח הן חברות כלכליות עסקיות, המונעות מתוך הרצון למקסם את הרווח שלהן. רווח זה נוצר על ידם כשהמבוטחים שלהן משלמים להם כסף על ביטוח ולא מנצלים, מממשים ביטוח זה, על מנת לתבוע פיצוי על נזק שנגרם להם. כתוצאה מכך חברות הביטוח לעולם יעדיפו נהגים זהירים שאין להם עבר של תאונות או תביעות ביטוחיות.
במסגרת תהליך החיתום של חברת הביטוח, חברת הביטוח צריכה לקבוע את גובה תשלומי הפרמייה המתאימים על פי סוג הרכב והנהגים שעומדים לנהוג בו.
הפרמטרים לקביעת גובה ביטוח החובה הם: הימצאות כריות אוויר ברכב, נפח מנוע הרכב, מין וגיל הנהג הצעיר ביותר העומד לנהוג ברכב על בסיס קבוע, ותק הרישיון של הנהג הצעיר ביותר העומד לעשות שימוש ברכב, מספר תביעות ביטוחיות ושלילות רישיון של העומדים לנהוג ברכב.
בגמר תהליך החיתום חברת הביטוח נותנת הצעת מחיר למבוטח הפוטנציאלי, אך יש גם מקרים בהם החברה מוותרת על ביטוח הנהג הפוטנציאלי. במקרה זה אדם צריך לפנות ל pool בוא חברות ביטוח מחוייבות לבטח בביטוח חובה אנשים שפוטנציאל היקלעותם לתאונה גבוה. בדרך כלל מבוטחים אלה משלמים פרמיות גבוהות בהרבה מהמחירים הנהוגים בשוק.
לשמוע עוד על ביטוח רכב.
לעוד מידע על ביטוח רכב לחצו כאן בנוסף תוכלו לראות מבצעים על ביטוח מקיף
עוד כתבות מעניינות על תחום ביטוח לרכב לחצו כאן
עוד כתבות מעניינות על תחום ביטוח לרכב לחצו כאן