דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיזום עצים 

מאת    [ 26/10/2009 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 3712 פעמים ]

גיזום עצים - למה צריך אותו?

יש לכם גינה יפה ופורחת. בגינה יושב עץ או מספר עצים. תיאור פסטורלי ואידיאלי. אולם, אם ענפי העץ שלכם מפריעים לכם בכל פעם שאתם עוברים לידם. אם הם מוזנחים ונראים ללא צורה, אם הם מכים בכם ולא מלטפים. אם השכנים מתלוננים שהעץ שלכם פוגע גם בהם. אם העץ גדל יותר מדי ומתפרע לכל הכיוונים. אם הוא עומד לשבור את הגדר ואת כל מה שעומד בדרכו. אם הגזע תקוע עמוק באדמה עם שורשים חזקים, אך עומד עקום, נוטה ליפול או להישבר. אם מהווה סכנה לסביבה. דרוש גיזום עצים. בוודאי לא תרצו לראות את העץ שלכם עייף חלש ומסכן. כזה שלאף אחד לא אכפת ממנו. תרצו לראות אותו מסודר, חי, רענן ופורח. ואולי אפילו תקטפו כמה מחמאות עליו מהשכנים.

מה עושה גוזם עצים?

גיזום יכולה להיות עבודה כלל לא פשוטה ומצריכה לא מעט מאמץ, לכן כדאי לשכור גוזם עצים מקצועי. כשרוצים לתאר בסיפורי הילדים אדם העובד למחייתו בכריתת עצים, כמעט תמיד יופיע הביטוי חוטב עצים. בוודאי כולכם מדמיינים אותו בעבודתו הקשה והתובענית. הוא נראה כאדם מבוגר בעל כתפיים רחבות האוחז בידו גרזן כבד, ועובד ביערות העבוטים. ולנו יש גוזם עצים. הוא לאו דווקא מבוגר, ותוכלו למצוא צעירים רבים (יחסית) בעלי ניסיון רב בתחום. כאלו המקפצים בקלות על העצים. הם עוסקים בכריתה ובגיזום. בעקירת עצים, בכריתת גזעים, בגיזום ענפים, בסידור עלים ובעיצוב עצים. שימו לב, שישנם גננים ויש גוזמי עצים. לא כל גנן הוא גוזם עצים, למעשה, רוב הגננים אינם עוסקים בגיזום עצים וזהו מקצוע ייחודי משלו.

מה עושה גוזם עצים טוב?

אם אתם שוכרים בעל מקצוע שיבצע עבורכם את עבודת גיזום עצים כראוי, כדאי שתשכרו מישהו מקצועי. אתם לא צריכים בשביל זה את טרזן, אבל בהחלט צריכים מישהו מומחה בתחום שיודע לגזום באחריות. יש מבחר גדול של עובדים בתחום, אבל לא כולם מקצוענים.

גוזם מקצועי דואג לעץ כמו שצריך. שלא יתייבש מחום, שלא יתקצרו חייו, שהרוח לא תשבור אותו ושייראה טוב. בדרך כלל עבודתו נעשית בשלבים. למשל בכריתת העץ, שימו לב שהוא מתחיל את עבודתו מצמרת העץ, גוזם או קוצץ ואט אט יורד אל שאר העץ. שהוא מצויד בציוד הנכון, כך שבמקרה הצורך משתמש בסולם מתאים או אפילו במנוף. בדרך כלל הוא לא משאיר אחריו שאריות של עלים, ענפים ואנשים פצועים בשטח. הוא נוקט באמצעי זהירות מרביים על מנת לא לפגוע בחוטי חשמל, בגינה, בעצים האחרים, בשכנים או בעוברים והשבים. יש לו חומרים איכותיים לריסוס או לכל מטרה אחרת לטיפול בעץ. זהו עובד מקצועי.

יש כאלו אפילו המעצבים את העצים בצורת גיזום מיוחדת כבקשת הלקוח.

מתי לגזום?

יש סוגים ומינים רבים של עצים, מכל הגדלים והזנים. אם מטפחים אותם ודואגים לצמיחתם התקינה במשך כל השנה. אם מספקים להם את התנאים הטובים ביותר לצמיחתם כמו למשל: השקיה סבירה, אור מתאים, קרקע נכונה, גיזום בזמן המתאים, אז אין סיבה שהם לא יגדלו יפה. אין סיבה שהם יהוו מטרד וסכנה כלשהי לכם ולסביבתכם. אבל מהו הזמן הטוב ביותר בשנה לגזום אותם? בארץ, העונה הטובה ביותר לגיזום עצים היא עונת האביב. בעונה זו רוב העצים מלבלבים ופורחים. לעומתם, את העצים הנשירים גוזמים בחורף ואת המחטיים בסתיו ובחורף. תוכלו לברר ולהתייעץ עם גנן או גוזם עצים מתי פריחתו של העץ או העצים שברשותכם, מתי חל מועד הגיזום שלהם. תזמינו אותם לטפל בהם אישית, וכך תהיו ערוכים לטפל בהם כראוי, וליהנות מהם יותר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב