דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורים מהרחוב ההמום. 

מאת    [ 07/10/2006 ]

מילים במאמר: 917   [ נצפה 2647 פעמים ]

יום רביעי 27 ספטמבר 2006

שלום מורתי........

אני זוכר אותך לטובה. באמת. את היית המורה הכי טובה שלי. לא שזה עזר, אבל לפחות השתדלת. ואם לא יצא ממני מה שאולי רצית שייצא זה כבר לא באשמתך. באמת לא. סתם חוסר מזל. שלי ושלך.

בעוד חודשיים יש לי יום הולדת. בן 72. לא להאמין.

והיות ובימים אלה ימי סליחות, וראש השנה, ויום כיפור ותשליך ומה עוד, נזכרתי בך ובמה שלימדת אותי. האמת - ים של דברים, אלא מה, אין קשר בין מה שסיפרת לנו בכיתה ומה שקורה במציאות.

אני כבר לא יודע במי להאמין. עם הבנים אני מפחד לדבר. הם מביאים הביתה ים של סיפורים מהרחוב שהם מעבר היכולת שלי להתמודד אתם ועוד מצפים ממני כאב אחראי לחנך את בני ונכדי בדרך הישר.

שמעת על שר המשפטים? מה הוא היה צריך להכניס לבחורה זרה את הלשון שלו לפה שלה, מה. אין לו פה שלו - לא הייתה לו עבודה אחרת - עכשיו, במקום לחתום על חנינות לאחרים עסוק בלגייס חנינה לעצמו. ומה את חושבת זה יצליח - לא! למה? כי לשרים שעושים שטויות אין חברים. חברים יש למי שיש מה להציע לחברים. שרים שמכניסים את הלשון בפיהם של בחורות צעירות שלא לצורכי עבודה, אין מה להציע יותר ולכן אין להם חברים. הבנת ?

לפני יומיים סיפרו לי על מכובד יותר, שגייס לשירות המדינה את כול חברי מרכז המפלגה שלו ואפילו כאלה שעוד לא חברים במרכז אבל יש להם סיכוי שיהיו חברים במרכז.

אני לא מבין בזה אבל מבקר המדינה, אחד ששמו אותו להבין בזה - האמת, שאם היו יודעים מה הוא עומד לעשות לכול הבכירים האלה שמחזיקים מעצמם, לא היו בוחרים בו - הלך וסיפר למשטרה וזה בהחלט לא נעים. את מבינה - מי שהיה שר המשטרה נחקר על ידי שוטרים מהמשטרה שהוא אחראי להם. בשיעורים שלך אף פעם לא אמרת לנו שזה יכול לקרות במדינה שלנו. תמיד אמרת שזה יכול להיות רק אצל גויים מאפריקה, למה שהם שחורים והם עושים דברים שחורים.

באינטרנט - השתכללתי - מצאתי פתאום שלראש הממשלה יש 4 דירות. אז מה? כלום. רק שיש כאלה שרוצים לדעת מאיפה הכסף לקנות 4 דירות קטנות כאלה. אני לא מבין את האנשים. מה ייכפת להם מאיפה יש לו כסף. מה, ראש ממשלה לא מקבל משכורת. בטח מקבל. אז מה לא בסדר.? הנחות לקניות מגיע לו כמו לאחרים. מגיע! אז מה הרעש.?

אני הולך עם חברתי לקנות, כול דבר, היא לא משלמת עד שהמוכר לא משלם לנו כדי שנקנה. ואף אחד לא מתעניין מה היא מקבלת. מה רוצים מראש הממשלה. אני הצבעתי שיהיה ראש ממשלה ואחרי בקושי חודשיים רוצים לשלוח אותו הביתה. ראית דבר כזה. מה יש לנו ראשי ממשלה ברזרבה הרבה יותר טובים ממנו? ראינו מה עשו הקודמים שלו. גורנישט. כלום. אז מה, בגלל שקיבל הנחה כמו חברתי הולכים הביתה.?

ומה יש לך לפרש בסיפור הזה שמספרים לכולם בקשר לנשיא שלנו. נכון שהוא נחמד? איזה בלורית יש לו, כמו שלי. גם אני מסתרק עם סיבוב כזה, כדי שבסוף יהיה איזה טלטל כזה, כמו שעושים לתינוקות.
כול האמהות חושבות שזה יפה וכול הגברים חושבים שכול הבנות אוהבות בנים עם טלטל.

אז מה אומרים שהוא עשה? בחוץ היה האמבסדור החדש של איי סישל. תזמורת צה"ל ניגן את ההמנונים שלנו ושלהם והוא, הנשיא, החזיק חזק באלף ועשה לה מה שאני עושה עם אישתי, אבל בלי כוח. למה בכוח? מי נהנה לעשות דברים בכוח? עכשיו אומרים שהיא רצתה כסף. הרבה כסף. האמת.? היא לא רצתה כסף. הציעו לה שהיא תסכים לספר את זה לעיתון מפורסם, והנשיא היה מוכן לשלם קצת פחות כדי שלא תספר. וככה זה הסתבך. היא לא סיפרה, הוא לא שילם, היא לא קיבלה כסף מהעיתון כי היא אמרה שלא תספר מה שכבר סיפרה, ועכשיו, כולם מדברים על זה. ועוד שואלים איך יכול להיות שהוא עשה לאלף מה שעשה, כאשר בבית הנשיא יש כול כך הרבה אנשים זרים. לדעתי זה דווקא לא קשה.

יש לנשיא חדר עבודה - יש.
את החדר אפשר לסגור - אפשר.
אפשר להשתפשף זה בזה בלי לעורר מהומה, במיוחד שתזמורת צה"ל מנגנת את ההמנונים - אפשר.
אז מה המהומה. אני זוכר מורתי שגם את עברת מהחדר של השכן ממול לשכן מימין לפני שהתמקמת אצל השכן מלמעלה, ומלבד התלמידים בכיתה, אף אחד לא ידע. אולי כמה מורים והמנהל. מה זה חשוב. זה לא הופיע באינטרנט וגם לא במעריב. רק בינינו ואף אחד לא עשה מזה מהומה. אם את נהנית. וכול שאר המעורבים נהנו, אז למי איכפת - וגם הנשיא. אונס שמונס מה זה חשוב, נהנו. שיהיה להם לבריאות. אבל מה, רצוי שיתאמו את זה יותר טוב כדי שאנחנו לא ניידע, והעיתונות לא תפרסם, והאמת היא שמה שמטריד אותי שהיועצים של הנשיא לא בסדר. אם היה משלם לה מה שהציעו לה מהעיתון, היה עולה לו לנשיא יותר בזול ממה ליעלו לו עורכי הדין ושכר הדירה שישלם אחרי שיעזוב את בית הנשיא, שלא לדבר על הבושה. לא בעיני. אני לא פונקציה, אבל נשיא אוזבקיסטן. מה הוא יגיד - שניגן את ההימנון ל .... עם תעודה -

ועם יועצים כאלה, אי אפשר לנצח במלחמות בלבנון. ולכן צריך להחליף את שר הביטחון, ושר החקלאות, ואת שר האוצר, והבריאות, והדואר ורק את שרת החוץ להשאיר. היא נחמדה. באמת. אני אוהב אותה. לא כמו שהנשיא אהב את אלף וגם לא כמו שאני אוהב את חברתי, אבל אני אוהב.. וגם את יולי אני אוהב למה כי היא בסדר. ואולי כדאי שנמנה ממשלה רק מחברות. באמת. זה רעיון נהדר. הן לפחות מוגנות מפני הטרדה מינית.. וגם זה משהו.

מה נשאר - להחליף את מי שמחזיק יועצים כאלה.

ושביום כיפור, נבקש ממי שיכול שיכפר לנו, לכולנו על כול עוונותינו. ימחק לנו את כול הנקודות בגין העבירות כדי שנוכל להתחיל מהתחלה. אמן.

ואם לא בכינו, לפחות נחייך קצת. לבכות, זה עוד יבוא. המנהיגות הזאת עוד תפתיע. אולי נצא לחופש - זה תמיד טוב.

דני..

דני פלד מניר יצחק. משתעשע. המצב מחייב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב