דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על יהלומים ולא העזתם לשאול 

מאת    [ 26/10/2009 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 4282 פעמים ]

אמנם האמרה הידועה היא שיהלומים הם חבריה הטובים של האישה, אך למעשה גם גברים רבים אוהבים תכשיטים עם יהלומים. לכן חנויות התכשיטים מציעות אלפי דגמים המשובצים ביהלומים בצורות, גדלים וצבעים שונים, כאשר כל אחד יכול למצוא בהם את מבוקשו. אז גם אם אתם תמיד חלמתם על רכישת אבן חן מרהיבה זו, כדאי שתדעו עליה כמה פרטים. לפניכם מידע קצר על יהלומים שינסה להסביר מדוע הן נהפכו לאבני החן הנפלאות ביותר בעולם.

מה זה בכלל יהלומים?
יהלום הנו מינרל המורכב בעיקר מפחמן, כאשר עצם סידור האטומים שבתוכו משווה לו את המראה הבוהק ואת צורתו הייחודית. יהלומים נחשבים לחומר החזק ביותר בטבע ולמבריקים ביותר מכל המינרלים הקיימים. תהליך היווצרות היהלומים לוקח 100 מיליון שנים ודורש טמפרטורה של 2,500 מעלות ולחץ של 60,000 אטמוספרות המתקיימים רק בעומק של מאות קילומטרים בתוך האדמה. רק התפרצות וולקנית יכולה לגרום ליהלומים להגיע למרחק קרוב יותר אל פני הקרקע, אך כרייתם תדרוש חפירה לעומק של עד חמש מאות מטרים אל תוך האדמה, על ידי מכונות כבדות. לאחר שהיהלומים מוצאים אל פני האדמה, הם עוברים תהליך הכולל ניקוד, ביקוע, ניסור, חיתוך, ליטוש והרתחה על ידי יהלומנים מיומנים. רק לאחר שהיהלומים עברו את התהליך הזה, ניתן לשבצם בתכשיטים או למכור אותם בפני עצמם.

ההיסטוריה של יהלומים
ככל הנראה, יהלומים התגלו לראשונה בהודו במאה התשיעית לפני הספירה. במאה ה-17 איש בשם טורנייר הגיע להודו לשם כריית יהלומים מסיבית ותרם להפיכתה של הודו למרכז החשוב ביותר של כריית היהלומים במאות הבאות. במאה ה-18 נמצאו יהלומים גם בברזיל ובמאה שלאחר מכן נמצאו יהלומים באפריקה. במאה ה-19 קנה אדם בשם ססיל רודס (על שמו נקראה בעבר זימבבווה בשם רודזיה) ביחד עם אחיו חלקת אדמה באפריקה בעלת פוטנציאל גבוה למציאת יהלומים ונהפך לבעלי המכרה דה-בירס שהיה אחד המכרות המצליחים ביותר. מכרה יהלומים נוסף שהצליח רבות באותה תקופה היה בבעלות בארני בארנטו. לאחר מאבקים חריפים, רודס השתלט גם על המכרה הזה והקים קבוצה של משקיעים שנקראה הסינדיקט. מאז התחלפו האנשים, המאבקים נמשכו, והשליטה בענף היהלומים מצויה בידיהם של מספר מועט של אנשים בעלי ממון רב.



יהלומים מפורסמים
מעצם היותם בעלי סטטוס יוקרתי שכזה, יהלומים היו תמיד מפורסמים ביותר. עם זאת, ישנם מספר
יהלומים איכותיים ומרהיבים במיוחד שנחרתו בדפי ההיסטוריה. היהלום הגדול ביותר בעולם מכונה Golden Jubilee, ומשקלו עומד על 547.67 קראט. כיום הוא משובץ על הכתר של מלך תאילנד. היהלום העתיק ביותר בעולם מכונה KOH I NOOR , כאשר ככל הנראה הוא התגלה בהודו לפני חמשת אלפים שנים. כיום הוא משובץ בכתרה של אליזבת השנייה, מלכת אנגליה. היהלום Hope נחשב ליהלום הכחול הגדול ביותר בעולם, כאשר במקור הוא שובץ בתכשיטי המלוכה הצרפתית. לאחר שנגנב, משקלו פחת וכיום הוא נמצא בוושינגטון שבאמריקה.

שימושי יהלומים
שימושיהם של יהלומים מסתכמים בעיקר בשני תחומים עיקריים. ראשית, מאחר ויהלומים נחשבים לחומר החזק ביותר בעולם וניתן ללטש חומר מסוים רק בעזרת חומר חזק ממנו, יהלומים משמשים לליטוש יהלומים אחרים ולמכשירי ליטוש בכלל. בנוסף משמשים יהלומים בדרכים רבות אחרות, כמו בתעשייה, למחטי נגני תקליטים ועוד. שנית, יהלומים משובצים בשלל סוגי תכשיטים המעוצבים במרקמים וצורות שונות. ישנם עגילי יהלום בעיצובים שונים הכוללים, בין היתר, עגילים קטנים בעלי יהלום אחד, עגילים בעלי יהלום משתלשל ועגילי חישוק המשובצים יהלומים קטנטנים. ישנם צמידי יהלום כגון צמידים המשובצים יהלומים לכל אורכם וצמידים בעלי יהלום יחיד במרכזם. בנוסף לכך, ואולי השימוש העיקרי של יהלומים, ישנם טבעות יהלומים המעוצבות על פי שלל סגנונות, החל מטבעת קלאסית אשר הנה טבעת יהלום המשובץ במרכזה וכלה בטבעות מעוצבות, כמו טבעות יהלום עליהן משובצים יהלומים קטנטנים בסגנון פאווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב