דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון לקטנטנים 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 1871 פעמים ]

באתר אנו נוסיף סעיף המתרכז במזון וסגנונות מזון שונים לקטנטנים שכולו מבוסס על אכילת מוצרים שאנו מכינים בעצמנו, למעט מוצרי חלב שאנו רוכשים.
נמליץ פחות על אכילת חטיפים או מן המוכן, ונבחר במקום זאת לצרוך מזון שבקלי קלות יצרנו בבית
וממנו ניתן באהבה לקטנטנים שלנו.
עולם הקטנטנים בתזונה הוא עולם מופלא ומרתק. זהו ממש עולם של קסם וגילוי, וחיוני להתפתחות התינוק. חוש הטעם והמישוש, הראייה והריח מפתחים את ילדינו מהשלב הראשון מיום היוולדם.
אולי בעולם התזונה אנו משתמשים פחות בצליל, אך לפעמים גם הצליל נותן לנו חוויה מעשירה, כמו נגיסת קטנה של תפוח, טעם מתפצפץ בפה של אפרסמון עסיסי או כל פרי אקזוטי אחר. אנו נהנים כקטנטנים ממגוון רחב של מרקמים והצבעים הם עולם של קסם מרתק במיוחד.
באתר נכניס מתכונים לקטנטנים מכל מיני תרבויות, עדות, וסגנונות אכילה.
התינוק הבא אל העולם מתחיל את דרכו במזון על ידי יניקה משד האם. בחלב האם התינוק יקבל את כל פירמידת המזון החיונית לבריאות גופו. לעיתים אנו ניתן גם תוסף כזה או אחר לפי המלצת ארגון הבריאות הישראלי והעולמי ונשמור על בריאות תקינה של התינוק שלנו.
תינוק שלא יונק יקבל פורמולה העשירה בכל אותם רכיבים החיונית לו לפי מחקרים וידע נרחבים בתחום תזונת תינוקות.
משלב המעבר להתחלת מוצקים נחשף התינוק לעולם חדש וקסום. פתאום לאוכל יש מירקם חדש, תחילה נוזלי, אחר כך הוא עובר למרקם מוצק יותר, ובהמשך עובר התינוק לאוכל שהוא יכול לאחוז בידו ולהכניס לפה.
התינוק שלנו הגדל ולומד מהתנסויות חדשות מידי יום. אם נחשוב לרגע שרק אנו יודעים מה טוב לתינוק שלנו, נתפלא לגלות העדפות שמגלה הרך הנולד שאינן דווקא העדפותינו אנו.
לעיתים נמצא כי התינוק מחליט בעצמו איזה תזונה לקבל על ידי העדפה כזו או אחרת של תזונה חלבית או צמחית. תינוק אחד ייהנה מחלב ומוצריו בעוד תינוק אחר ידחה מוצרים אלה. לא תמיד חייבים לרוץ ולבדוק אם התינוק בעל אי סבילות ללקטז, ייתכן שבתקופה מסוימת לא יצרוך כלל מוצרי חלב אך יקבל את המזון וכמות החלבון והסידן דרך תזונה צמחית עשירה בדגנן וקטנייה, ובתקופה אחרת יאכל מעדן חלבי וגבינה ויקבל את החלב דרך אמצעים אחרים כמו דייסה וכך ייהנה גם מעולם מוצרי החלב מבלי לצרוך פורמולה או חלב בבקבוק.
עלינו ההורים לדעת את העדפותיו של התינוק שלנו ולגוון ולהעשיר את התזונה שלו בהתאם.
כמה שנדע יותר ונכיר את עולם התזונה ומגוון מתכונים בהם נוכל להתנסות, נוכל לחשוף את התינוק או הפעוט הקטן ליותר מאשר מחית פרי ומרק טחון או שניצל בקטשופ לילדון הקטן בבית.
על ידי התנסות וידע נוכל לשנות ולעצב עולם מרתק ונפלא ובריא עבור התינוק שלנו וללמדו דרך ואורח חיים שיסייע לו בעתיד.
אנו נשמח לשתף במתכונים מניסיוננו האישי עם פעוטה שמסרבת לחלב אך למדה לאכול מוצרים מסוימים, או פעוט עקשן ששנא דגנים אך דרך אכילת קציצות צרך דגן ממגוון רחב בכמויות קטנות ונהנה מהן.
פעוט שהתעקש לא לאכול אף פעם ביצה ומצאנו תחליפים כי החלבון מצוי בשפע במבחר מוצרים. פעוטה שרמת ההמוגלובין הייתה גבולית אך בתוספת תזונה עשירה בברזל קיבלה תוספים טבעיים וכך לא הצטרכה כמעט לתוסף מלאכותי מן המוכן והקנוי.
עולם שלם של ידע והבנה והתנסות מרתקת במטבח, ולא דווקא גוזלת זמן רב כל כך אלא פשוטה ומהירה נוכל להעניק לקטנטנים שלנו שלל התנסויות ודרך להתגבר גם על מכשולים קטנים בדרך.
בריאות הציבור נולד כמענה לצורך שלנו לשפר את איכות חיינו על ידי הבנה של סוגי המזון השונים שאנו צורכים. בעידן של אוכל תעשייתי ומרכולים עמוסים בשפע מן המוכן, עלינו לדעת אילו מוצרים חיוניים לגופינו ואילו מוצרים עלולים לסכן את בריאותנו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב