דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק תקשורת וטלפוניה: ראיון עם יצחק קאול, מנכ''ל בזק 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 914   [ נצפה 3083 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499



לפעמים פעולה אחת מוצלחת מחוללת תגובת שרשרת בהיקפים מרשימים. פעולה כזאת, אולי הבולטת ביותר בתקופה האחרונה, היא הכנסת שירות 056 לסל המוצרים של בזק. שירות חדש זה מאפשר ליזמים לספק שירותי מידע קולי ללקוחותיהם בתשלום, בכל נושא שאנשים מוכנים לשלם עליו.

חשיפת הנושא בתקשורת בתקופה האחרונה היתה נרחבת במיוחד, כך שכל תושבי ישראל הפכו למומחים בטכנולוגיה ובמרחב האפשרויות של השירות החדש, וזו כבר הצלחה. פחות נכתב על הפילוסופיה שמאחורי מתן שירות זה, כפי שהוצגה בפני על ידי יצחק קאול, האיש שכבר עמד מאחורי כמה מהפיכות בשירות לצרכן הישראלי.

השירות לכשעצמו אינו חידוש עולמי: במספר ארצות ואפילו בישראל, חברת ''אפרת טכנולוגיות'' הציגה את הטכנולוגיה לפני מספר שנים, וזכור לי ביקור ביחד עם קאול במשרדי חברה זו שאנשיה הדגימו בפנינו את האפשרויות. קאול, אז כמנכ''ל המהפיכה המדוורת של רשות הדואר, ראה כבר בימים ההם את האפשרויות הגלומות בחיבור הטלפון למחשב.

שני דברים היו צריכים להבשיל על מנת שהעניינים יתחילו לזוז ברצינות: חיבור רוב מערכת הטלפונים בארץ למרכזות דיגיטליות, ומינוי קאול לתפקיד מנכ''ל בזק. כאשר התמלאו שני תנאים אלה, ניתנה לקאול הזדמנות להדגים את הגשמת חזון שירותי הערך המוסף על גבי תשתית התקשורת.

ראיון עם יצחק קאול, מנכ''ל בזק
''הרעיון הוא להשתמש ברשת התקשורת לא רק כקווים להעברת שיחות בין אנשים, אלא כפלטפורמה לשירותים מגוונים בתחומים שונים. זהו עיקרון היצירתיות של הטלפוניה העכשווית. לא מדובר כאן בטכנולוגיה עתידית. העתיד צופן לנו הרבה יותר, אך גם הקיים כיום מלהיב בדינמיקה הסוחפת שרשרת של תעשיית שירותים.

זה מתחיל בבזק, ממשיך דרך היזמים בעלי הזכיון, בעלי הרעיונות והמומחים בתחומי המידע השונים, אמצעי התקשורת ובעיקר אלו הקשורים בפרסום מודפס (עתונות יומית). ולבסוף כמובן, הקהל הרחב - הנהנה ממידע זמין באמצעות מדיום מוכר וידידותי - הטלפון''.

על פי העיקרון האסטרטגי שגיבשו אנשי בזק בשלבי בניית השירות, חברת בזק אינה עוסקת בתכנים, אלא רק בתשתית המהווה פלטפורמה ליזמים פרטיים המציעים לקהל את השירותים השונים שמאפשרת הטכנולוגיה. ''אחד הדברים המעניינים הנובעים מכך, הוא שבזק בעצם אינה צריכה להשקיע בשיווק השירות החדש: למעט ''טריגר'' של כמה תשדירים בטלוויזיה, כל הפרסום הנרחב נעשה מטעם היזמים הפרטיים ועל חשבונם, והם קוראים לקהל הרחב לחייג ולחייג. והקהל מחייג. זה מה שבעצם מביא לעובדי בזק פרנסה תוך חיסכון בהוצאות שיווק ופרסום.

בנוסף לכך, באמצעות אותה פלטפורמה ממשיכה בזק לפתח את שירותי הערך המוסף גם בכיוונים נוספים: בצד האדמיניסטרטיבי מספקת בזק ליזמים שירותי גבייה באמצעות חשבונות הטלפון. דרך זו אידיאלית לכולם: ליזמים, הפטורים מהטירחה האינסופית של גבייה ממאות אלפי לקוחות קטנים, שנוח להם לשלם פעם בחודש עבור כל השיחות, וכמובן לבזק, שמנכה את חלקה מתוך תקבולי מחיר שיחות המענה הקולי. בזק מציעה ליזמים גם דיוור ישיר בתוך מעטפת החשבון החודשי. לבזק העלות נמוכה, שהרי המעטפה והבול בין כה וכה משולמים ויוצאים לדרך. עבור היזמים, קהל היעד הנרחב מהווה מוטיבציה מספקת לתשלום עבור שירות זה''.

בהמשך לשירות 056, קאול צופה התפתחות מאסיבית של שימוש בשירותים קוליים, כחלק מהתפתחות תודעת השירות בארץ. לדבריו, בסוגים שונים של עסקים כמו מלונות, משרדים ומפעלים, לא יהיה עוד מצב של ''אין תשובה''. השירותים הקוליים יאפשרו לתת לכל לקוח, אם לא מענה אנושי, לפחות מענה ממוחשב אינטראקטיבי אשר יחזק את הקשר בין נותני השירותים ולקוחותיהם.

במבט קדימה, קאול כבר מדבר על כניסה מאסיבית של בזק לתחום מאגרי המידע הממוחשבים. תחום זה כבר בא לידי ביטוי בשירות של בזק זהב (הדואר האלקטרוני של בזק) ובשלב זה בזק מתעניינת בתהליך ההפרטה של המרכז למידע טכנולוגי מדעי שעיקר עיסוקו שירותי מידענות ומאגרי מידע.

אחרי כל זה אני נזכר בשיר בלוז ישראלי: ''יש לי טלפון ואין לי עם מי לדבר / יש לי צרות ואין לי למי לספר. אז עכשיו כבר יש עם מי לדבר ואת הצרות אפשר לספר למחשב (שירות מחשב פסיכולוג 056 כבר יש?).

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב