דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק נייר לצריכה אישית: ראיון עם אריה גורי, מנכ''ל חברת א. גורי 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 3526 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


ראיון עם אריה גורי, מנכ''ל חברת א. גורי
נושא השיחה עם אריה גורי עסק ביבוא ושיווק מוצרי חברת סקוט. המיקוד היה ביתרונות הפרסומיים של שיווק מותגים בינלאומיים, אך תחילה שוחחנו על מוצרי נייר לצריכה אישית מתוצרת סקוט.

יריית הזינוק היתה בטקס השקה בחודש הקודם, בנוכחות שר המסחר והתעשייה במלון הילטון. הסיבה למסיבה היתה משמעותית: סקוט הינה החברה הגדולה בעולם לייצור מוצרי נייר לצריכה אישית: מגבות, נייר טואלט, טישו, ממחטות ומפיות שולחן, המוכרים בשם המותג ''סקוטקס''. כוחה של חברה זו, המגלגלת רק בנייר מחזור שנתי של 6 מליארד דולר, במותג האחיד של כל המוצרים: ''סקוטקס''.

החברה מייצרת ב-17 מפעלים באירופה, וזו הפעם הראשונה שחברה בסדר גודל כזה בתחום הנייר הסכימה לייצר בארץ. הייצור מתבצע בקיבוץ שניר, בשיתוף פעולה בין הקיבוץ לחברת א. גורי. חומר הגלם מגיע מאירופה, לייצור של נייר טואלט ומגבות בשלב זה. בהמשך פתוחה אופציה להרחיב את מגוון הייצור. פלח השוק מוכתב על ידי המוצר, שאינו מן הזולים, ועל כן אינו מתאים לשווקים הפתוחים.

מיצוב המוצר נעשה במקביל לרמה היותר גבוהה של נייר מתוצרת ישראל. ההפצה הראשונית נערכת ב-2000 חנויות פרטיות ולקראת הפסח גם ברשתות. קידום המכירות הראשוני נעשה בתערוכה ללקוחות בעלי חנויות פרטיות, בגני התערוכה. הצלחת התערוכה נובעת מכך שלחברת גורי יש משיכה חזקה כמוכרי מגוון מותגים, המספקים מוצרים לאלפי חנויות בכל שבוע.

תוכנית הפרסום המתחילה בימים אלה, נשענת בעיקר על חומר ''מגוייר'' של המותג מחו''ל תוך ניצול שני יתרונות: 1. אין צורך להשקיע בהפקה. 2. החשיפה לערוצים בינלאומיים באמצעות הכבלים מאפשרת להציג לציבור קמפיין מוכר ואהוד. גישה זו מוצגת על ידי אריה גורי כגישת הפרסום העתידי: הטלוויזיה הינה עולמית, ולכן העתיד שייך למותגים עולמיים.

לדוגמא: הפקת סרטון הפרסומת של סקוט עלתה 600,000$, אך בחלוקה ל-100 תחנות ברחבי העולם עלות ההפקה הופכת לשולית ביחס לחשיפה האדירה. כתוצאה מכך, גורי אינו צריך להתחיל מאפס ולהשקיע כסף רב בהחדרת המותג. חלק ניכר מן הלקוחות כבר נחשפו לפרסום, ואף יהנו לראות את המותג המוכר להם מארצות אחרות מגיע אליהם הביתה.

לא מדובר כאן בפרובינציאליות, אומר גורי, זו אינה התייחסות אל תוצרת חו''ל כאל הדבר הכי טוב, אלא פשוט יעילות בפרסום, המהווה חלק ניכר מן ההוצאה, בעיקר בשלב ההחדרה לשוק. מתוך ראייה כזו, מוגדר הקו העיסקי של חברת גורי: להתרכז במותגים בעלי חשיפה בינלאומית. כך אנו רואים מבית גורי גם את מוצרי ''צ'יקו'' וגם את מוצרי הצריכה של רבלון. יחד עם זאת, אריה גורי ער גם לנקודה הישראלית, ומדגיש שחשוב להתיר פרסום בערוץ 2, אחרת תוצרת הארץ תיפגע מאוד כתוצאה מכדאיות השיווק של מותגים בינלאומיים.
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב