דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להקות ישראליות מקוריות ושוק המוזיקה מה קורה? 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2267 פעמים ]

אתם זוכרים את הקליפ של השיר bitter sweet symphony של להקת the verve ?
רואים את הזמר שר את השיר תוך כדי הליכה נחושה ברחוב הומה. כל מי שעומד בדרכו נתקע בו או זז הצידה לאורך כל השיר.לקראת הסוף חברי הלהקה מצטרפים אליו להליכה.

יש אנשים שיגידו שזאת הגישה שצריכה להיות ללהקה חדשה שמנסה לקדם את עצמה ואת שיריה. הלהקה צריכה לעמוד בהרבה מאד מכשולים ואסור לה למעשה לסתות מהדרך, כלומר לעשות את השירים להיות שלמים איתם ולהתכונן לביקורות רעות להוצאות כספיות מדהימות על הקלטות, קליפים וניסיון להתפרסם. בנוסף אין ללהקה זכות קיום ללא הופעות והרבה.

בזמנים שבהם שוק המוזיקה בארץ מצומצם מאד ויש יותר עצה מאשר ביקוש, להקות צעירות נאלצות למצוא פתרונות כדי לקבוע כמה שיותר הופעות על מנת להיחשף לכמה שיותר קהל שהם לא החברה שלך. בכל המקומות שמארחים הופעות דורשים מהלהקה להביא את הקהל וזה יוצר בעיה קריטית ללהקות חדשות עם חומר מקורי שלא מפורסמות. להקות אלה אחרי מספר הופעות מול קהל החברים שלהם מפסיקים להופיע. גם אם ההופעה טובה מאד כי אין חשיפה לקהל אמיתי ניטרלי שלא מכיר את הלהקה.


אחד הדרכים להתגבר על זה ולהמשיך להופיע היא להכין הופעה אקוסטית מקבילה למופע המחושמל. לקחת את השירים, לעבד אותם בפשטות עם כלים אקוסטיים גיטרה, באס, כלי הקשה וזאת כדי להופיע במקומות קטנים שלפעמים יש להם קהל קבוע, להיחשף לקהל אקראי וכך לקדם את השירים. לראות תגובות ניטרליות להגיע לקהל חדש. בנוסף בפורמט הזה תוכלו להופיע באירועים פרטיים חתונות, ימי הולדת או אפילו אצל אנשים בסלון.
הופעה אקוסטית לא צריך להיות משהו מסובך גם אם אתה להקה קצת כבדה. בסך הכול לנגן אקורדים ולשיר היטב בלי הסיבוכים של ציוד הגברה כבלים ואפקטים. צריך רק כמה מיקרופונים שיש בכל פאב מסעדה אפילו הקטנים ביותר.
בכל אופן רצוי להוסיף כמה שירים מוכרים למופע ולשלב אותם בהופעה שלכם כדי למשוך באוזן את הקהל שלא מכיר את השירים שלכם. הלהקה צריכה להיות מוכנה לגמישות עם המוזיקה שלהם ולהכין הופעה אקוסטית שונה במקביל למופע המקורי.


כל עניין ההופעות הוא חלק אחד, יש גם את הנושא של הצלחה במדיה. ישנן שתי דרכים להצליח, הראשונה היא דרך הכסף, להשקיע בהפקת תקליט, מפיק מוזיקלי, הקלטות באיכות הכי גבוהה, יחסי ציבור וקליפים. הדרך הזאת תעלה ללהקה סכום של כ-200 אלף שקל בערך ואין שום הבטחה מצד שום גורם שזה יצליח. הדרך השנייה היא לבנות מוניטין מלמטה פליירים, פוסטרים, אינטרנט, הופעות והרבה. כמו שצינתי בתחילת המאמר זה מאד קשה לאור הנסיבות.

לסיכום דרושה נחישות ברזל ללהקה חדשה כדי להגיע להכרה. מצב זה גורם להרבה מוזיקאים לחדול מלנגן וזה הרי אסון לתרבות המוזיקה בארץ שצוללת לרדידות של כוכבים נולדים, למחזור תמידי של אותם שירים, אותם מוזיקאים ואותם שמות שאנחנו מכירים כבר ארבעים שנה.

המכשול הכי גדול שעומד בפני להקה חדשה זה שבשביל המדיה איכות המוזיקה ורמתה הם לא מדד. יותר חשוב המראה, סיפור שערורייתי, קשר דם או חברי עם מישהו בתחום או תקציב בלתי מוגבל.
למרות הכול יש בארץ הרבה להקות פעילות שמנגנות בשלל סגנונות ומקדשות את המוזיקה. כולי תקווה שנוכל לראות להקות חדשות עולות כדי שיהיה קצת גיוון מוזיקלי כי אם תשימו לב טוב בערוץ הרשמי של ישראל משדרים לרוב מוזיקה מזרחית כוכב נולד ואת אותם מוזיקאים מלפני ארבעים שנה.


המאמרים של להקת שמן להקת רוק ישראלי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב