דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מכוניות: ראיון עם בני שרגא, מנהל השיווק של חברת ליאו גולדברג 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2997 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


חברת SAAB ממריאה אל השוק הגבוה. הקו השיווקי של חברת סאאב, בארץ כמו באירופה, הולך עם מטוסים בסגנון המקשר ברמז: מי שיודע לייצר מטוסים, בוודאי מייצר מכוניות בטכנולוגיה גבוהה ואמינה. בארץ, באופן בלתי צפוי, לוותה הסאאב בחיזוק נוסף מאותו כיוון, והפעם בדמותו של מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון, שהתמנה לאחרונה לתפקיד נשיא החברה.
ראיון עם בני שרגא, מנהל השיווק של חברת ליאו גולדברג
על החידושים והמטרות בחזרתה של הSAAB לכבישי הארץ, מפיו של בני שרגא, מנהל השיווק של חברת ליאו גולדברג: ''יבוא מכוניות ה-SAAB הופסק ב-1978. המכונית שיובאה אז היתה מכונית עממית ולא יקרה, לפי הקו ששלט אז בחברת סאאב. בשנת 1984 החל שינוי בכיוון: החברה החליטה להתמקד בפלח השוק הגבוה ולהציע דגמים של 2000 סמ''ק ומעלה. הדגם שנראה על הכביש שלנו יצא לראשונה בסדרת SAAB 9000 בשנת 1989 בגרסה ראשונה, גרסה שנייה ב-1991 ושיפורים בדגם של 1992. מדובר בדגם עם מרחב פנימי גדול, ביצועים, אבזור ובטיחות''.

לדברי בני שרגא, כיוון השוק בישראל יהיה שאוב מהצלחתה של SAAB ב-3 השנים האחרונות להתחרות באירופה בדגמים מהליגה הראשונה של BMW, יגואר, מרצדס (דגמים קטנים ובינוניים) וגם מכוניות אמריקאיות מקבילות.

השבדים נמנעים מהגדרה שהפכה כבר נדושה ''מכונית מנהלים''. ההעדפה היא לכיוון של ''מכונית יוקרה'' או ''מכונית על'', בהתאם לפניה אל הפלח הגבוה של השוק, הדורש שלמות ללא ניקור עיניים. הפנייה אם כך היא אל החלק הגבוה של העשירון העליון, ואל קהל בעל הערכה עצמית גבוהה ודרישות לאיכות.

ומהו היעד השיווקי? בני שרגא: ''בפלח השוק אליו אנו מכוונים נמכרות כ-2000 מכוניות בשנה. הכוונה שלנו היא להגיע ל-10% משוק זה בשנה הראשונה ול-20% בתוך 3 שנים''.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב