דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסה קצרה על חיי הנישואים והאהבה המודרנים (חלק ראשון) 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 1883 פעמים ]

היא הלכה להכין קפה, אני מזגתי כוס יין אדום פלוס ארבע טיפות על חולצה לבנה שאני אוהב, לאחר מטר קללות ותהיות פולניות אוטומטיות המתבטאות בשאלה: "זה יורד?" חשבתי שנישואים תמיד נדמו לי לזוג שנקלע לקרחון ענק, בהתחלה יש מקום עצום, אט אט הוא מתחיל להיעלם, ואז יש פחות מקום, ואז נשאר ממש מעט מקום ומתחילות הדריכות על הרגליים, והעקיצות על מנת לפנות חלל פנוי. בסוף נשאר מקום לאחד, בדרך כלל לאישה, הגבר טובע, האישה נשארת לבדה על מטר קרחון משוועת לגבר שלעולם לא יוכל לעמוד איתה על הריבוע הקפוא שנותר בליבה.



למה לא מוסרי, היא שואלת, בעצם שואלת את שאלתכם. הרהרתי. לא הייתה לי תשובה חדה, אבל במעורפל חשבתי על הרקליטוס היווני שפגש פעם בנהר, בפעם הראשונה נכנס, דפק מקלחת, ראה כי טוב, חזר לאחר יומיים, קפץ ראש, אך הפעם, הנהר היה סוער ורגע לפני שהחזיר את נשמתו לבורא או לזאוס, הוא צעק בריאות מוצפות מים: "כוסאמק, אתה לא יכול להיכנס לאותו נהר פעמיים". אבל לא יכולתי לומר לה, למתכתבת, שאני חושב על יוונים, כי מפילוסופיה מיד היינו יורדים לסרנגה, אז אמרתי לה שאין לי תשובה מדויקת, אבל התחלתי להקריא לה את קורות החיים שלה והסברתי לה כמה עבודות החלפתי בחיים שלי. היא שאלה מה הקשר, אני לא ממנפאואר. עכשיו, גם אם הייתי בעניין של תשמישים, אלה היו תשמישי קדושה ולא מיטה.



כתבתי לה בבולד שחור בפונט 48 של מרים. נישואים הם דבר לא מוסרי כי אתה נכנס בנאדם מסוים אליהם, אתה משתנה, כמו הנהר של היווני השיכור, ואז נתקעת עם החלטה מסוימת שרלוונטית לגיל 32, אבל הכי דבילית ל - 42. ואז מגיע רגע קטן של חסד בו מתעוררות שאלות של שליטה של חברה, שאלות של בחירה מתוך הכרה מלאה ורצון אמתי ולא מכורח חברתי, שאלה האם החברה, בכך שהיא מכתיבה לך מה נכון, מה כדאי ומה טוב, אותה חברה למעשה לא שוללת ממך את רוח החירות הבסיסית איתה נולדת ואותה איבדת מהכבלים העבים שניחתו על צווארך ומשעבדת את רוחך למה שנראה לה כהתנהגות שלא מפרה קונצנזוס ושליטה. שאלות של מוסר. של אי מוסר.



בשלב הזה היא כבר לא ענתה לי. כתבתי לה מייל נוסף בה אמרתי לה בפירוש שחקרתי, בהשראת מינה צמח, 504 משפחות (שיקרתי, בדקתי משפחה אחת, שלי) וגיליתי שיש קשר ישיר בין החרא שראית בין ההורים שלך כשהיית ילד רך מוח ורך בשר, ליכולת שלך להגות מסות שנוגדות נישואים ולהצהיר עליהן קבל עם ועדה וירטואלית וגם אחת שלא כזו.



עוד ניסיתי לצטט לה את אלדוס האקסלי עם ה"עולם חדש ומופלא" שלו, על אוטופיה מרהיבה בה המילה נישואים מעוררת בחילה וגיחוך ואסורה על פי חוק, והחלפת זוגות היא מעשה טבעי כמו לסחוט תפוזים טרי, אך ללא הועיל, כנראה הרעיון של יחסים פתוחים לא דיברו אליה. היא מחקה אותי מהחברים שלה, היא ראתה שאני גרוש בפרופיל, כשהיא נכנסה שוב, רגע לפני שזרקה אותי למרחבי הרשת העצומים והמנוכרים מבלי לומר שלום, היא ראתה בסטטוס: בלתי חתין. לו רק הייתה לה סבלנות, הייתי מסביר לה שמוסרית כדאי לנו להתחתן, כי אנחנו כל כך לא מתאימים עכשיו, אבל לך תדע, אולי בפעם הבאה הנהר יהיה סוער.



המסה נמשכה עוד 7500 מילים, אבל אקל עליכם, רק אספר לכם שיש פרק שנחתך בעריכה שעסק בהגיגיי כמשפטן קטן שלקח בתואר הראשון שלו שניים-שלושה קורסים משפטיים, ביניהם דיני חוזים, קורס שליווה את תקופת גירושיי, ושם למדתי דווקא מהלא כתוב שלעולם לא כדאי לחתום על הסכם נצחי, קרי כתובה, כדוגמא, בעיקר בגלל אובדן תועלתו, אלא אם אתה מוודא בצורה אבסולוטית שמפר החוזה הולך להינזק. יצאתי מהמבחן ויומיים אחר כך מהרבנות, מפר החוזה, עבדכם, ניזוק חומרית ללא ספק, אבל הנפש אלי, הנפש - אין לה מחיר.



ייתכן בפרק הבא של המסה יוצגו מספר פתרונות מוסריים לקונפליקט הנישואים הלא מוסרי.

"אבני דרך" - הבלוג של שרון אבני
http://cafe.themarker.com/view.php?u=67448



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב