דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בשר ונקניק: ראיון עם מתי ברנע, מנהל השיווק של טיב טירת צבי 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 4895 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


אוכל הוא דבר שמתגעגעים אליו ממרחקים, והגעגוע כולל הכל: טעם, ריח, צורה, צבע, מרקם, עיצוב המנה ואפילו הצלילים והזיכרונות שמסביב. על תכונות אלה של הבשר, ושל האדם שמעל הצלחת, בנוי הקו השיווקי של טיב טירת צבי. דוכני הפלאפל בניו יורק ומסעדות החומוס והשווארמה בלוס אנג'לס מכוונות אל בלוטות הטעם והנוסטלגיה של אנשי המזרח התיכון הגולים ולשאר הסקרנים לדעת ממה מורכב הדם הלבנטיני. על אותו משקל, עבור יוצאי כמה מדינות מערביות מייצרים בטירת צבי סידרת מעדני בשר: קורנדביף, רוסטביף, ביף פסטרמי ולאחרונה גם חזה הודו צלוי.

ראיון עם מתי ברנע, מנהל השיווק של טיב טירת צבי
''הפנייה השיווקית שלנו היא בעיקר אל העשירונים העליונים והמבוססים, המחפשים מוצרי איכות ומוכנים לשלם עליהם. בהתאם למוצר ולקהל היעד, גם המכירה נעשית בעיקר ברשת השופרסל, וגם כאן רק בסניפים נבחרים על פי מיקומם. מוצרי ה''דלי'' דורשים טיפול מיוחד גם בחנות. לשם כך ערכו תחילה ניסוי ב-4 סניפים של שופרסל ורק לאחר מכן הרחיבו ל-15 סניפים. בנוסף לכך נמכרים המוצרים למלונות ובמעדניות, וכן בשתי חנויות המפעל המופעלות על ידי זכיינים, אחת בקניון איילון ואחת ברחוב ביאליק ברמת גן.

בחנויות המפעל, כמו במסעדה ברחוב בוגרשוב, המתמחית בכריכי קורנביף, תצוגת המוצרים לקנייה הביתה מהווה רקע מוטיבציוני חושני לארוחה במקום. אפשר גם חם וגם קר. הבשר הנחתך במקום צלוי היטב מבחוץ וכמעט נא מבפנים, דבר המוסיף למגוון הצבעים לרוחב הפרוסות ומורגש היטב גם במגע הבלתי נמנע עם החיך הסועד''. ניתן להבין שאכן יום לאחר השיחה עם מתי ברנע קפצתי לחנות בקניון. הדבר היחיד שהפריע לחוויה שלי זו הצפיפות.

לא ראיתי פרסום בולט למוצרים, וההסבר שקיבלתי אומר כך: ''מכיוון שמדובר ביצרן עם היקף מכירות בינוני, כ-10% משוק הבשרים והנקניקים, לא יוצאים עם קמפיין על כל מוצר חדש אלא מתרכזים ביחסי ציבור ובפרסום בנקודות המכירה. בהתאם לכך יופעלו בשבוע אמריקה הנערך בחודש הקרוב דיילות טעימה (אז מי שרוצה לטעום דיילת מוזמן). בנוסף, בסניפים יוצג השימוש באביזר פרסומי שנבנה במיוחד בצורת עגלה מעץ שהיא בעצם מעדנייה מימי הביניים שופעת בשרים ונקניקים. המסר הוא אווירה כפרית של נקניק איכות אמיתי, והסיסמא המובילה - ''על טיב לא מתפשרים''.

אני לא מוצא, אבל בטוח ששמרתי, את תפריט הכריכים של מסעדה אחת בקומה העליונה של בניין מגדל המים בשיקגו. תפריט אמרתי? זו מגילה, או קונצרטינה של 258 כריכים שונים, ולכל אחד שם קריאטיבי ותיאור עסיסי של המרכיבים, וכמובן תצלום סקסי. אז למה שלא תתפתח תרבות הסנדביץ' גם במדינה שבין כה וכה נראית על המפה כמו רצועת נקניק בין פרוסות ים ומדבר, צלוי היטב מבחוץ, נא ונד מבפנים.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב