דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק בנקים: גיוס נוער וצעירים - ראיונות עם אנשי שיווק של לאומי, דיסקונט והפועלים 

מאת    [ 23/10/2009 ]

מילים במאמר: 845   [ נצפה 3883 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך

איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.

חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.

http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499


נאמנות לקוחות לבנק שלהם, מביאה לנדידה נמוכה מאוד בין הבנקים. תקציבי הפרסום הגדולים של הבנקים מופנים למעשה בכל בנק בעיקר אל הלקוחות הקיימים, להעמקה והרחבה של הפעילות. מצב זה שונה לגבי שני ארועים בחיי הלקוח: גיוס לצה''ל וחתונה. פעילות הבנקים למשיכת בני נוער עם בוא האביב כבר הפכה למסורת שצברה תנופה מאז מחוייבים כל נער ונערה לפני גיוס לפתוח חשבון בנק אליו תועבר משכורתם הצבאית (ואז ישכחו שהיה מקצוע צבאי שנקרא ''שלם'' ומולו פעם בחודש כל החיילים עמדו בתור לקבל משכורת במזומן...).
בשנה שעברה העניקו הבנקים כרטיסים להופעות, חופשת גיוס באילת וג'ינס צמוד. ומה השנה?

ראיון עם חנוך ליפרמן, מנהל שיווק מגזרים בבנק לאומי
''הפעילות מול הנוער השנה הינה המשך טבעי של השנתיים האחרונות. כרטיס לאומי צעיר הוא המוצא המוביל הן מבחינת ההטבות - כרטיסים להופעות (משינה, רוק בים האדום ועוד) והן מבחינת השימוש המגוון בכרטיס ללא עמלות וללא דמי ניהול''. השמועה אומרת שבני הנוער חוגגים לקראת הגיוס עם המתנות של כל הבנקים: יורדים לאילת בהסעה של דיסקונט, בג'ינס של הפועלים וכרטיסי הופעות של לאומי, ובסוף פותחים חשבון בבנק בו מתנהל החשבון של ההורים. ''זה נכון'', אומר ליפרמן ''אבל אנחנו מצאנו שבכל זאת יש שני גורמים שיכולים להשפיע, לפחות על אלה שלקראת הגיוס מרגישים בשלים להחליט בעצמם: א. המוצר עצמו זול יותר, מגוון, מתאים ואטרקטיבי. ב. המפגש העצמאי הראשון עם פקידי הבנק. מפגש זה מהווה חוויה שמהותה, לטוב ולרע, יכולה לקבוע את התייחסות הנער כלקוח אל הבנק''. וזה עובד? ליפרמן: ''בשנתיים האחרונות חלקנו בפלח שוק זה גדל יותר משיעור הגידול הטבעי, כך שזה ברור''.

ראיון עם יעקב הלוי, מנהל השיווק של בנק דיסקונט
''בשנה שעברה יצאנו במבצע של חופשת גיוס באילת, בכפר נופש מיוחד בשתי אופציות: ''החוויה הימית'' ו''החוויה המדברית''. השנה, בנוסף לשכלול חופשת הגיוס של השנה שעברה, מציע הבנק לבני הנוער סיכוי לחידוש. השנה הולכים על הגרלה גדולה של 100 פרסים יקרים, ובראשם ג'יפ סוזוקי. הפרסים הקטנים יותר יהיו בסגנון של אופני הרים וכו'. בנוסף, כל מי שיפתח חשבון יקבל שי שעון מעורר או תיק או משחק. מימון חופשת הגיוס לנרשמים אפשרי כהלוואה נוחה להחזר ב-10 תשלומים מתוך המשכורת הצבאית''. ועד כמה תורמים מאמצי השיווק שלכם מול בני הנוער? הלוי: ''מאגר הלקוחות הפוטנציאליים הוא מתוך העולים החדשים ומקרב בני הנוער. במבצעי הנוער, היקף המצטרפים בכל שנה גדול מחלקנו בבנקאות בכלל''.

ראיון עם נועם פינטוב, דובר בנק הפועלים.
''בנק הפועלים יוצא השנה בפעילות שתהיה כנראה הגדולה מכולן. בפעם הראשונה, פסטיבל ערד שהוא ארוע הזמר הגדול ביותר, יהיה בחסות בנק הפועלים. 10 שנים לפסטיבל ו-30 שנים לעיר ערד יקנו לפסטיבל השנה חגיגיות מיוחדת, וישתתפו בו כל כוכבי הזמר''. ומה יקבלו בני הנוער? ''כרטיס חינם לבעל חשבון צעיר פעיל (בהיקף של 50 ש"ח בהוראת קבע) וכרטיס בחצי מחיר לכל הפותח חשבון צעיר חדש''. בנק הפועלים, כמו הבנקים האחרים, עומד להשקיע סכומים גדולים מול הנוער. האם הציפיות והתוצאות מצדיקות פעילות בהיקפים כה גדולים? פינטוב: ''על פי הסקרים שלנו, בשנים האחרונות יש מגמה גוברת והולכת של בחירת בני נוער בבנק שונה מזה של ההורים. זיהינו 2 סיבות: א. אחוז ''המורדים בהורים'' במובן החיובי, גדל והולך. ב. מעורבות הנוער בטכנולוגיה וכלכלה גדלה גם היא והנוער מסוגל יותר ויותר לקבל החלטות על סמך מידע. היקף התופעה מתקרב ל-20% מבני הנוער שבוחרים בנק שונה מזה של ההורים''.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב